Maling i Bilka
Fra : Claus

Dato : 06-10-07 12:29

Hejsa kære gruppe

Bilka har i den kommende uge tilbud på maling, og jeg vil derfor gerne høre
jeres erfaring med denne maling.

Mvh
Claus

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 06-10-07 12:40

Claus wrote:
> Hejsa kære gruppe
>
> Bilka har i den kommende uge tilbud på maling, og jeg vil derfor
> gerne høre jeres erfaring med denne maling.

det er elendigt...
køb nu noget ordentligt maling... det giver en meget smukkere overflade og
er til at male over en anden gang...
pris og kvalitet hænger nu engang sammen...

Rasmus
sorry mom:
http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-07 12:58

"Claus" <nomail@nomail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa kære gruppe
>
> Bilka har i den kommende uge tilbud på maling, og jeg vil derfor gerne
> høre jeres erfaring med denne maling.

Har ikke lige afprøvet den maling, som de har på tilbud i denne uge, men
deres Boheme maling er god.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 06-10-07 21:32

Buffy wrote:

> Har ikke lige afprøvet den maling, som de har på tilbud i denne uge,
> men deres Boheme maling er god.

din kvalitetssans kan da ligge på et uendeligt lille sted...
er KIA også en god bil og spiller dit mini-anlæg med mini-højttalere bare
fantastisk?

Fra : ben9

Dato : 06-10-07 21:40

"Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev i en meddelelse

> din kvalitetssans kan da ligge på et uendeligt lille sted...
> er KIA også en god bil og spiller dit mini-anlæg med mini-højttalere bare
> [...]

og ka du skide på en skrå-væg?

Fra : KS

Dato : 06-10-07 21:44

"ben9" <dont.filter@me> skrev i en meddelelse

> "Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev i en meddelelse

> og ka du skide på en skrå-væg?
Ja, men det "lø'ver" bare ofte !

Fra : Tove Krieger

Dato : 06-10-07 23:08

> [...]
>
> din kvalitetssans kan da ligge på et uendeligt lille sted...
> er KIA også en god bil og spiller dit mini-anlæg med

Jeg vil altså lige komme Buffy til undsætning.

Mit barnebarn og hans pige har lige lejet stuehuset til en gammel
gård, og der var malet vægge med skrigende orange og lyslilla. Min
datter havde købt den maling på tilbud i Bilka, som de skulle bruge.
Hun ringede her til aften og kunne næsten ikke få armene ned, så god
var malingen. Den dækkede fuldkommen af én gang, og kunne sagtens
stå mål med en langt dyrere maling hun tidligere havde købt, så man
kan altså godt en gang imellem være heldig, selv om det jo nok er
sjældent.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 07-10-07 21:51

Tove Krieger wrote:

> Jeg vil altså lige komme Buffy til undsætning.

værsgo'

> [...]
> stå mål med en langt dyrere maling hun tidligere havde købt, så man
> kan altså godt en gang imellem være heldig, selv om det jo nok er

jeg tillader mig at være skeptisk overfor udsagnet "dækkede fuldkommen een
gang"...
det har jeg set alt for mange steder at det langt fra har været tilfældet
selvom "maleren" selvfølgelig mente at det var hel-dækkende...

Fra : taina

Dato : 19-10-07 01:21

> [...]
> det har jeg set alt for mange steder at det langt fra har været tilfældet
> selvom "maleren" selvfølgelig mente at det var hel-dækkende...

Jeg tror, det er 24 timer, der netop har sat et par malermestre til at teste
maling, blandt andet bilkas tendens 1. Den fik fire malerpensler ud af fem
(eller også var det fem ud af seks, det var i hvert fald en, der manglede
for, at der var fuldt hus). Så bilka-malingen kan vist ikke være så ringe
endda...

mvh. tina

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-07 09:41

> din kvalitetssans kan da ligge på et uendeligt lille sted...

Hvad ved du om det ? Har du selv afprøvet malingen ?

> er KIA også en god bil og spiller dit mini-anlæg med mini-højttalere bare
> fantastisk?

Hvad har biler og mini-anlæg med maling at gøre ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : ben9

Dato : 07-10-07 10:43

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad ved du om det ? Har du selv afprøvet malingen ?

> Hvad har biler og mini-anlæg med maling at gøre ?

Og svaret er:

Blær.

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 07-10-07 22:08

Buffy wrote:
> "Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad ved du om det ? Har du selv afprøvet malingen ?

ja desværre...

> Hvad har biler og mini-anlæg med maling at gøre ?
gaab...
KIA = bilka-maling
Audi, Mercedes, BMW, VW = kvalitetsmaling

det kaldes "at drage paralleller" til noget... i det her tilfælde biler og
mini-anlæg

alle bilerne kan køre når de kommer ud fra forhandleren, men KIA'en er bare
mere "skramlet" og har ringere køreegenskaber, knap så holdbar osv. osv...

Fra : Max

Dato : 07-10-07 10:38

Hej Claus

> Bilka har i den kommende uge tilbud på maling, og jeg vil derfor
> gerne høre jeres erfaring med denne maling.

Jeg aner intet om den Bilka maling, men jeg ved at det er
det samme arbejde at smøre det på uanset prisen, men
resultatet kan variere meget. Det med billig maling kan
hurtig blive en dyr fornøjelse hvis man skal male mange
gange for at få et acceptabelt resultat. Jeg har gennem
mange år lært at min fritid er for kostbar til billig maling.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-07 15:35

> [...]
> gange for at få et acceptabelt resultat. Jeg har gennem
> mange år lært at min fritid er for kostbar til billig maling.

Ja, man skal derfor holde sig fra alt maling, solgt igennem Jem & Fix. Det
giver bare dobbeltarbejde....

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Max

Dato : 08-10-07 07:31

Hej Buffy
wrote:

> Ja, man skal derfor holde sig fra alt maling, solgt igennem Jem &
> Fix. Det giver bare dobbeltarbejde....

Nej da, man skal bare tænke på hvad man køber til hvilket brug.

--
Mvh Max

Fra : Kate

Dato : 21-10-07 11:28

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in

> [...]
> gange for at få et acceptabelt resultat. Jeg har gennem
> mange år lært at min fritid er for kostbar til billig maling.

Problemet er at maling kan variere uendeligt meget. For år tikbage
købte en ven en andelslejlighed hvor forgængeren var vældig glad for
farver, så hvert rum havde sin farve. Et rum var dybt bordeaux (sikkert
stavet forkert, men...hva'), den hundedyre maling fra Sadolin, mener
jeg det var, kunne ikke dække på 3 overmalinger, man kunne stadig
skimte farven igennem. Så købte han Flüggermaling, på anbefaling fra en
maler han kendte. Resten af rummene blev kun malet 2 gange.
Begge malinger lå i nabolaget af 700 kr for 10L. Da jeg flyttede i mit
hus var pengene lidt små til at starte med, men her var der også farver
på, mest mørke blå farver i forskellige nuancer. Her købte jeg en
forholdsvis billig maling for at spare, men blev glædeligt overrasket.
Den dækkende faktisk fint, og var også en god glans. Og her 3 år efter
er den stadig i rimeligt god stand i gangen, som jo er et ret så
trafikeret sted.

--
Kate

Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/
gerne ældre.

Fra : Max

Dato : 21-10-07 12:12

Hej Kate

> farver på, mest mørke blå farver i forskellige nuancer. Her købte jeg
> en forholdsvis billig maling for at spare, men blev glædeligt

Ja der er stor forskel, ikke bare på prisen, men også på
kvaliteten, man kan godt blive positivt overrasket. Jeg
bruger næsten kun Flugger maling indendørs, men det
er mest for den frihedsgrad der er til at vælge både
glans og farve. Det er f.eks. ikke nemt at finde standard
vægmaling i glans 25.

--
Mvh Max