Hvor meget maling?
Fra : Flemming

Dato : 04-10-07 15:48

Hej

Er der nogen som sådan cirka ved hvor meget maling man skal beregne til
indvendige vægge i et nyt hus på ca 175 kvm.

Væggene er helvægselementer, som skal fuldspartles - hvor meget spartel
bruger man cirka og er det noget man selv kan lave, eller bør man overlade
det til en proff. maler?

Håber nogen kender til ovenstående - på forhånd tak.

Mvh.
Flemming

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 04-10-07 16:06

Flemming wrote:
> [...]
> man overlade det til en proff. maler?
>
> Håber nogen kender til ovenstående - på forhånd tak.

snak med malermesteren... det er da klart det nemmeste... han ved lige
præcis hvor meget der skal bruges...
husk desuden at regne vinduer fra - og du skal komme med arealet der skal
males og ikke hvor stort huset er...

Rasmus
sorry mom:
http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw

Fra : Max

Dato : 04-10-07 16:17

Hej Flemming

> Håber nogen kender til ovenstående - på forhånd tak.

Har du ikke prøvet at fuldspartle væge før, så ring
efter malere.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-07 18:01

> Har du ikke prøvet at fuldspartle væge før, så ring
> efter malere.

Så er man da sikker på at man heller aldrig lærer det...

Køb materialerne i en butik/byggemarked hvor du kan returnere det du får til
overs.
Spørg evt. i butikken hvor meget de regner med du skal bruge og køb så lidt
mere end det. Det er surt at løbe tør for noget lige efter butikkerne har
lukket lørdag eftermiddag....

Mvh. Per

Fra : Michael

Dato : 04-10-07 23:35

"Per Olsen" <per.olsen snabel-a post3.tele.dk> wrote in message

> [...]
> lidt
> mere end det. Det er surt at løbe tør for noget lige efter butikkerne har

Jeg er nu enig med Max - især hvis der skal filt op. Det kræver noget øvelse
at spartle ordentligt og det er altså ærgeligt at f... et helt nyt hus op.

Desuden tager det MEGET lang tid hvis man ikke er trænet. Der skal spartles
og slibes 2-3 gange.

Fra : Kurt Kristiansen

Dato : 06-10-07 14:16

> Så er man da sikker på at man heller aldrig lærer det...
>
> Køb materialerne i en butik/byggemarked hvor du kan returnere det du får
> til
> overs.

Hejsa!

Jeg er enig med Per, gå blot i gang med at spartle, det er såmænd ikke så
svært, start evt. med et mindre brugt (bryggers) rum, hvor du kan "øve". Når
du så har spartlet der, så har du lært det.

Du kan fx. købe hos Flügger, det er ret gode produkter, som ikke "synker" så
meget. Hos Flügger, kan du også få en aftale med at levere overskydende
produkter tilbage. Og husk så lige at bede om håndværkerrabat, så får du -
20 % og så er det pludselig lige så billig som i lavprisbyggemarkederne.

Jeg og konen, er næsten blevet færdig med at spartle 150 m2 gipsvæge med et
meget fint resultat..... Og vi havde aldrig prøvet at spartle før.

Kurt

Fra : marlene

Dato : 08-10-07 21:49

det er nu også en del lettere at spartle gips end når man skal fuldspartle.

men jo prøv det, og ring bagefter til maleren,
det er sådan vi let tjener vores penge )

undskyld, det er ikke så svært,
men det skal ligesom være meget jævnt og det kan for de fleste være svært
over store flader.

du kan ikke regne ud hvor meget du skal bruge, da ingen ved hvor meget du
lægger på væggen,
husk at bruge microdispers som grunder efter 3´je sparlting og slibning +
afstøvning.

senere bemaling er ikke til beregning for os herfra, da vi ikke kender til
evt. valg af beklædning.
med en alm. vægmaling skulle du kunne nå 8m2 pr. l.
men alt efter hvilket type du vælger, så står det på alle spande - af dem
jeg kender.

mvh. maleren