Birketræ??
Fra : Kathrine

Dato : 03-10-07 10:13

Jeg har i flere haver set et træ. Det ligner et birketræ, men der er
ingen top på og alle grenene hænger nedad. Er det et specielt birketræ
eller et helt andet træ? Det kunne også godt minde og noget der er
podet på en stamme.
Hjælp mig med et navn.

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-07 11:36

Kathrine wrote:
> [...]
> ingen top på og alle grenene hænger nedad. Er det et specielt birketræ
> eller et helt andet træ? Det kunne også godt minde og noget der er

Der er noget der kaldes en hængebirk.

Stig Bang-Mortensen

Fra : Kathrine

Dato : 03-10-07 14:14

> Der er noget der kaldes en hængebirk.
> --
> Mvh
>
> Stig Bang-Mortensen

Ja, men når jeg søger på _hængebirk_ så er det den alm. birk (som de
fleste kender) der kommer frem i søgningen.

Fra : Erik Gotfredsen

Dato : 03-10-07 14:31

Jeg tror Stig har ret, hængebirk hænger, den har derfor også "hænge" sm en
del af navnet på andre sprog.
De allmindelige birke, som de fleste kender er så måske ikke "Almindelig
birk"
http://www.liberherbarum.com/Pn0176.HTM

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 03-10-07 15:37

Jeg har haft en sørgebirk. Prøv at se her, om det er den, du mener:

http://shop.parkoglandskab.dk/?menupunkt=butikken&pkt=1&grp=2&id=227

Mvh. Jørgen.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 03-10-07 18:34

> [...]
>ingen top på og alle grenene hænger nedad. Er det et specielt birketræ
>eller et helt andet træ? Det kunne også godt minde og noget der er

Eller en oversavet træ. Alt for mange saver bare toppen af træet, når det
bliver for stort og så får man netop det, du beskriver.

Mvh Maria

Fra : Kathrine

Dato : 03-10-07 18:42

On 3 Okt., 16:36, "Jørgen Christensen"
<jchrist@s...@detvip.cybercity.dk> wrote:
> Jeg har haft en sørgebirk. Prøv at se her, om det er den, du mener:
>
> http://shop.parkoglandskab.dk/?menupunkt=butikken&pkt=1&grp=2&id=227
>
> Mvh. Jørgen.

Bingo, Jørgen
Tak.
Hvorfor har du den ikke mere?

Mvh.
Kathrine

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 03-10-07 21:10

<Bingo, Jørgen
<Tak.
<Hvorfor har du den ikke mere?

Hej Kathrine. Jeg havde den et sted, hvor jeg senere byggede en carport,
derfor. Der var ingen problemer af nogen art. Men lad være at beskære den.
Det gjorde jeg, og det pyntede ikke på den.
Mvh. Jørgen.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 03-10-07 21:51

On Wed, 03 Oct 2007 02:12:51 -0700, Kathrine <katras@ofir.dk> wrote:

> [...]
>ingen top på og alle grenene hænger nedad. Er det et specielt birketræ
>eller et helt andet træ? Det kunne også godt minde og noget der er

Som andre har foreslået: Sørgebirk.
Sørgebirk vokser stort set kun nedad, derfor podes den ofte på en
stamme af almindelig birk.

Jeg har selv overvejet om ikke den kunne podes på en himalayabirk -
himalayabirk har en utrolig hvid bark allerede fra ung, det ville se
godt ud som stamme til en sørgebirk. Jeg ved ikke om andre har fået
samme ide og den så er til at købe.

Hvis du vil købe en sørgebirk, så sørg for at få den i en ordentlig
højde - den vokser kun nedad og hvis stammen er for lav bliver den ret
hurtig så stor at den mere kravler hen ad jorden.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/