Hvor finder jeg en håndstøvsuger?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-10-07 12:37

Vi skal bruge en håndstøvsuger til at ta lidt aske rundt om kakkelovnen hver
dag her i den kolde tid - hvor finder jeg en holdbar én?

Har Harald Nyborg i nærheden hvis det er - ellers gerne netkøb.

X-post dk.fritid.hus-og-have, dk.forbruger
Hans

Fra : Nick

Dato : 01-10-07 14:15

"Hans Paulin (6310)" skrev i en meddelelse...
> Vi skal bruge en håndstøvsuger til at ta lidt aske rundt om kakkelovnen
> hver dag her i den kolde tid - hvor finder jeg en holdbar én?
> Har Harald Nyborg i nærheden hvis det er - ellers gerne netkøb.

Hvis du spørger efter erfaringer, kan jeg se meningen med dit indlæg.

Hvis du blot vil vide mulige indkøbssteder, fatter jeg ikke hvorfor du ikke
tjekker f.eks. HN's website.

Nå, men jeg har prøvet flere forskellige gennem årene, senest en ret dyr
Philips. Alle har virket ganske dårligt. Og glem at suge aske med sådan en.
Køb en industrifætter eller en aske-spand-forsats til den alm. støvsuger.
Aller bedst er en forsats og en industrifætter eller en billig all-round fra
HN eller lignende. Bare du husker aske-spand-forsatsen.

/Nick

Fra : Fidolinux.dk

Dato : 01-10-07 16:15

> Nå, men jeg har prøvet flere forskellige gennem årene, senest en ret dyr
> Philips. Alle har virket ganske dårligt. Og glem at suge aske med sådan
> en.

Hvorfor mener du ikke den kan suge aske ? Jeg har en OBH(mener jeg) som
klarer jobbet ganske udemærket.
Man skal jo ikke suge hele askeskuffen ud med den, blot den smule der kan
falde ud når lågen åbnes/lukkes....

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-10-07 22:21

Fidolinux.dk skrev:

> Man skal jo ikke suge hele askeskuffen ud med den, blot den smule der
> kan falde ud når lågen åbnes/lukkes....

Netop
Hans

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-10-07 11:49

> Netop

Jeg har de sidste 5 år brugt min med stor succes. Det er en
"Black&Decker Dustbuster Turbo Plus". Den kører på 2 lange
genopladelige runde batterier, og den suger fantastisk. Jeg tror dog
at batterierne er lidt pebrede når man skal købe nye. Det er jo
heller ikke sikkert at den er i handelen mere.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-10-07 12:31

Tove Krieger skrev:

> [...]
> at batterierne er lidt pebrede når man skal købe nye. Det er jo
> heller ikke sikkert at den er i handelen mere.

Harald Nyborg har en B&D til en 350 kr. - vi prøver dog først hans Wasco:

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4033&n=10&KundeID=

til 99,-kr.
Hans

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-10-07 12:36

> Harald Nyborg har en B&D til en 350 kr. - vi prøver dog først
> hans Wasco:
> http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4033&n=10&KundeID=
>
> til 99,-kr.

Det er jo heller ingen "herregård", hvis den ikke suger så meget som
du ønsker, men hvis den kan opfylde dit behov til en smule aske, så
er den sikkert ok.

Jeg kan huske at min i sin tid kostede 400-500 kr., og kvalitet
koster selvfølgelig det er klart.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-10-07 12:40

Tove Krieger skrev:

> Det er jo heller ingen "herregård", hvis den ikke suger så meget som
> du ønsker, men hvis den kan opfylde dit behov til en smule aske, så
> er den sikkert ok.

Hvis ikke ryger den i kakkelovnen

> Jeg kan huske at min i sin tid kostede 400-500 kr., og kvalitet
> koster selvfølgelig det er klart.

Hvis B&D var bedre havde vi købt den - men Zofia fik lov til at bestemme -
og hun mente at den til 99 var fin nok
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/oglidtomzofia/

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-10-07 22:21

Nick skrev:

> Hvis du spørger efter erfaringer, kan jeg se meningen med dit indlæg.

Jeg efterlyser erfaringer med givne håndstøvsugere.

> Hvis du blot vil vide mulige indkøbssteder, fatter jeg ikke hvorfor
> du ikke tjekker f.eks. HN's website.

Jeg har været ude hos HN i dag man kan ikke gennemskue hvad der er kvalitet
og ikke af de 3-4 stykker han har hængende.

> [...]
> alm. støvsuger. Aller bedst er en forsats og en industrifætter eller
> en billig all-round fra HN eller lignende. Bare du husker

Som sagt:

"Vi skal bruge en håndstøvsuger til at ta lidt aske *rundt om* kakkelovnen"
- dermed menes *udenfor* kakkelovnen
Hans

Fra : Tina

Dato : 07-10-07 17:49

> [...]
>
> "Vi skal bruge en håndstøvsuger til at ta lidt aske *rundt om*
> kakkelovnen" - dermed menes *udenfor* kakkelovnen

Jeg er bare nysgerrig )

Virker den eller skal jeg købe den dyrere ?

Mvh
Tina

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-10-07 18:07

Tina skrev:

> Jeg er bare nysgerrig )
>

> Virker den eller skal jeg købe den dyrere ?

Forvent ikke en 2000W Miehle for de 99 kr

Vi har endnu ikke haft gang i kakkelovnen endnu, men lidt krummer fra bordet
kan den da godt ta
Hans