Maling af udvendigt træ på hus, - er det e~
Fra : UP

Dato : 26-09-07 08:16

Hej

Vi har fået et tilbud på maling af alt udvendigt træ på vores hus,
vinduesrammer, vindskeder, karnapper, altaner osv. Maleren vil starte
malerarbejdet i uge 40, men vi er i tvivl om, at det er et godt tidspunkt at
male udvendigt træ pga. det fugtige vejr. Vi er bange for at det ødelægger
tørreevnen, og at malingen ikke holder.
Vi har faktisk talt med 2 malere. Den ene vil som sagt starte i uge 40, og
siger det ikke er et problem. Den anden vil udskyde det til foråret fordi
han mener det er et problem,... og deres indstilling hænger vist også sammen
med hvornår de har tid.

Men er der nogen der har neutral viden/erfaring om emnet? Skal vi male det
nu, eller skal vi udskyde til næste år?

Vh Peter

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 26-09-07 10:42

> Men er der nogen der har neutral viden/erfaring om emnet? Skal vi male det
> nu, eller skal vi udskyde til næste år?
>
> Vh Peter

Hej, jeg ville helt klart vente til forår / sommer, måske vejret er godt nok
i uge 40 men sansynligheden for det er ikke stor.

Mvh
Lars Bisgaard
ikke maler

Fra : marlene

Dato : 30-09-07 18:12

> ville bestemt vente til foråret.
det er alt for risikabelt pt.
skal selv igang med en opgave i kommende uge, men kun hvis der er to
forudgående tørre dage, ellers hænger jeg på dette indtil næste forår,

maleren