Renovering af sokkelpuds
Fra : Jeppe N. Madsen

Dato : 24-09-07 21:36

Hej

Vi har en høj sokkel (180cm) på vores gamle (1909) murstenshus. Soklen
har en smule løst puds nederst, enkelte revner mm. og trænger til renovering. Der er
tidligere malet med noget der ligner plast maling. Planen er indtil
videre følgende:

- Afrense gammel maling med facadefræser
- Banke løs puds af

Jeg er lidt i tvivl om hvad der herefter skal ske. Jeg har ikke
rigtigt lyst til at pudse hele soklen om, da den for det meste er
fin. På den anden side vil det være rart at få hele soklen dækket med
noget tyndt puds for at få en ensartet overflade ved reparationer etc.

F.eks noget ala
http://www.fosroc.com/data/ProductData/ProductData17/DataSheet/4-03_Flexcoat.PDF

Er der nogen der har nogen erfaring? Er krav er, at det er
diffusionsåbent..

Den endelige behandling bliver enten silikatmaling eller kalk, hvilket
sikkert også har indflydelse på hvorledes vi skal fortsætte.

Gode råd modtages

mvh
Jeppe

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 25-09-07 12:53

Er husets sokkel af mursten dvs.grundmuret årgangen siger det? Er der
kælder?

Fra : Jeppe N. Madsen

Dato : 25-09-07 16:39

Den Tue, 25 Sep 2007 skrev Stig Rasmussen:

> Er husets sokkel af mursten dvs.grundmuret årgangen siger det? Er
> der kælder?

Soklen er støbt til ca. 20cm over jord, hvorefter der er ca. 160cm
mur, muret i nogle grålige sten. Der er kælder.

Der er således ikke 180cm sokkel, men der er puds til 180cm
over jord. Herover er der røde mursten.

mvh
Jeppe

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 25-09-07 20:59

læs på www.maxit.dk

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 25-09-07 21:03

Fra : Jeppe N. Madsen

Dato : 25-09-07 21:21

Den Tue, 25 Sep 2007 skrev Stig Rasmussen:

> "Stig Rasmussen" <stig.rasmussen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

Jaeee, den kender jeg godt. Men synes ikke umiddelbart der står noget
brugbart (i dette tilfælde). Fandt dog lidt om silikatpuds i deres produkter....

mvh
Jeppe

Fra : Jakob Griffel

Dato : 25-09-07 14:05

> Vi har en høj sokkel (180cm) på vores gamle (1909) murstenshus.

180cm sokkel?! Det var sgu højt...

--
Hilsen Jakob