Male skrivebord sort.
Fra : Daniel

Dato : 23-09-07 22:14

Jeg har et efterhånden ret slidt skrivebord fra jysk. Bordpladen er efter 2
år uden brug af musemåtte, og med et tastatur uden gummimåtter blevet slebet
ret godt ned i lakken. Og overvejer nu at male det sort da det vil matche
resten af mine møbler, computer, skærm og det hele :).

Skrivebordet er som sagt fra jysk, og i noget ahorn wannabe.. er det melamin
det hedder?. Hvad jeg kan se er det blot nogle 2mm tynde træplader limet
oven på spånplader eller lign. (er langt fra tømmere så det er kun et gæt)

Hvordan griber jeg den an, skal der slibes, grundes og hele moliviten. Eller
er der en lidt nemmere løsning på det (bordet skal blot holde 1 til 2 år
mere før det står over for lossepladsen) og er det i det hele taget muligt
at få en pæn løsning ud af det. (frygter bla. for kanten på bordet, hvor
mine hænder/arme læner tit og gnider op og ned af, har en ide om denne kant
hurtigt ville blive slidt ned og blive synlig)

På forhånd tak.

Fra : Max

Dato : 23-09-07 22:34

Hej Daniel

> Hvordan griber jeg den an, skal der slibes, grundes og hele
> moliviten. Eller er der en lidt nemmere løsning på det (bordet skal

Slib bordet mat, giv det så en gang matsort tavlelak, måske skal
det have to gange med en gang mellemslibning. Alsluttende giver
du det så en gang klar lak. Det er den letteste måde at få noget
der er pænt ensartet sort at se på.

--
Mvh Max