Bøgeplanter i potte
Fra : Louis

Dato : 21-09-07 19:16

Hej,

Jeg skal have plantet 6½ meter bøgehæk. Jeg er interesseret i, at den så
hurtigt som muligt bliver tæt. Jeg har erfaring med, at barrodsplanter kan
være flere år om at komme til at ligne en hæk. Nu har jeg så set, at man kan
købe planterne i potte. Dette til en pris, der er 10 gange højere end
barrodsplanter. Hvis planter i potte giver et bedre og hutigere resultat, er
jeg dog villig til at betale prisen. Er der nogen der har erfaring med
dette???

Louise

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 22-09-07 00:07

Louis wrote:

> Jeg har erfaring med, at
> barrodsplanter kan være flere år om at komme til at ligne en hæk.

Hvis du planter på en forkert årstid og ikke husker at vande gundigt både
under plantningen og i månederne efter, vil du sikkert opleve det.

Men planter du friskopgravede bøgeplanter om en måneds tid og bare får
vandet hullerne godt igennem, inden du lukker jorden omkring planterne, vil
du allerede om et år have en rimelig pæn bøgehæk.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk