Nedbrydningshammer - defekt?
Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 21-09-07 12:02

Hej

Jeg købte i sommers en 15 kg's nedbrydningshammer, 1400watt, af mærket
Powercraft.
Jeg havde tidligere lånt en magen til, dog et ukendt mærke, men
fuldstændig magen til, ned til mindste detalje.

Den jeg havde lånt virkede fint. Den fik banket noget beton ned i
stalden.

Nu har jeg lige stået med den nye hammer, i noget der ligner 30-45
minutter. I samme beton som den lånte. Jeg kunne have kradset beton'en
af med neglene hurtigere end min nye hammer fik banket noget i stykker

(Det er ikke løgn, jeg tog 15 dask med en mukkert, det fik banket mere
beton væk end den halve time med nedbrydningshammeren.)

Nu er det så jeg tænker - er det en defekt maskine? Eller kan der måske
sidde et eller andet i eller på sådan en døvl som skal fjernes inden den
tages i brug? (Lige som på nye printere f.eks). Jeg har læst manualen
ret grundigt, der står ikke om noget som skal fjernes. Der står man skal
fylde olie på, det har jeg gjort. Der står også at maskinen måske ikke
vil slå hvis olien er for kold, i så fald skal den køre i 5 minutter for
at varme op. Det gjorde den i højeste grad - uden at det hjalp.

Umiddelbart vil jeg jo frygte at jeg bare har været for optimistisk og
troet at sådan en Powercraft kunne bruges til noget. Jeg er normalt ikke
glad for at købe disse billigmærker, men denne gang gjorde jeg det så
alligevel, af forskellige årsager.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-09-07 12:20

On 21 Sep., 13:02, Mads Lie Jensen <m...@gartneriet.dk> wrote:
> [...]
> troet at sådan en Powercraft kunne bruges til noget. Jeg er normalt ikke
> glad for at købe disse billigmærker, men denne gang gjorde jeg det så

Min borhammer er også en af de billige og den har godt nok lavet mange
hulller i beton.
Du har ikke slået hammerfunktionen fra ?

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 21-09-07 14:09

On Fri, 21 Sep 2007 04:20:08 -0700, "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

>Min borhammer er også en af de billige og den har godt nok lavet mange
>hulller i beton.
>Du har ikke slået hammerfunktionen fra ?

Det kan man ikke - den kan kun hamre - så vidt jeg kan se i hvert fald.
Det er sådan en her:
http://www.toolworld.dk/store.php?ctrl=120205&pno=55108&pointer=0

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 21-09-07 23:00

Slog 3 ihjel da jeg skulle bryde gulvet op i mn stald, fik alle byttet i jæm
og fiks, til sidst pengene tilbage og lejede en kango hammer, mange gange
mere effektiv

/tue

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 22-09-07 06:16

On Fri, 21 Sep 2007 23:59:36 +0200, "Nygaard \(4330\)"
<fjerndette@tiscali.dk> wrote:

>Slog 3 ihjel da jeg skulle bryde gulvet op i mn stald, fik alle byttet i jæm
>og fiks, til sidst pengene tilbage og lejede en kango hammer, mange gange
>mere effektiv

Men virkede dine i det mindste til at begynde med?

Jeg vil normalt også hellere leje mig til noget ordentligt, end købe
noget billigt. Men hvis jeg lejer en, så skal jeg være færdig hurtigt.
Har jeg den selv, kan jeg tage lidt når jeg har trangen til det uden at
behøve skulle være færdig på een dag.

Jeg vil se om jeg kan få min byttet. Desværre er den købt
erhvervsmæssigt.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/