Gulvvarme styring - kabel eller trådløst?
Fra : Optimus Prime

Dato : 21-09-07 11:38

Erfaringer søges... Jeg skal have monteret gulvvarmestyring og står
overfor at vælge om dette skal være trådløst eller via kabel...

Begge rum skal totalrenoveres, så der vil være mulighed for at trække
kablerne; men omvendt så ville det jo være dejlig let med trådløse
følere - hvis nu lige reolen en dag skal stå på den væg hvor føleren
sidder osv...

Hvad siger gruppen, virker det trådløse ordentligt, er det uundværlig
eller hvad? Prisforskellen er til at overse, så det skal ikke være
argumentet

Jeg har kig på henholdvis udstyr fra LK VVS og Danfoss
LK:
http://www.billigvvs.dk/Varmesystemer/Gulvvarme/LK_VVS/2214ca643b9d70d33b2a005ba7ffe288.html
(så vidt jeg kan se er det en komplet styring/shunt/med det hele til 2
kredse?)

Danfoss:
http://www.billigvvs.dk/Varmesystemer/Gulvvarme/Danfoss/Danfoss_gulvvarme/9e4d841bc299da1aa1e84f0b07346b18.html
+ tilbehøret..

Fås det billigere andre steder, er der bedre mærker man skal rette sit
focus mod... gode råd modtages

NB: Det haster lidt jo - frygter den første nattefrost

Fra : Leonard

Dato : 21-09-07 12:15

On Fri, 21 Sep 2007 12:37:33 +0200, Optimus Prime wrote:

> Begge rum skal totalrenoveres, så der vil være mulighed for at trække
> kablerne;

Er det så ikke muligt at trække nye kabler til fx 4 steder i rummet,
hvor føleren kan tilsluttes?
Jeg vil til enhver tid foretrække kabler fremfor trådløst. Det gælder
for computere og alt andet, der alligevel bare står det samme sted i
lang tid.

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 21-09-07 12:24

Leonard wrote:

> [...]
> Jeg vil til enhver tid foretrække kabler fremfor trådløst. Det gælder
> for computere og alt andet, der alligevel bare står det samme sted i

enig enig... jeg vil endda gå så langt som til at sige at 4 steder i praksis
er totalt overkill... men det kan man da gøre...

Rasmus
sorry mom:
http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 21-09-07 12:11

Optimus Prime wrote:
> [...]
>
> Hvad siger gruppen, virker det trådløse ordentligt, er det uundværlig
> eller hvad? Prisforskellen er til at overse, så det skal ikke være

til et ny-renoveret hus jeg hjælper til med at lave vælger vi den
IKKE-trådløse løsning...
for det første fordi huset er ret stort, med dobbelte murstensvægge osv. og
for det andet fordi trådløse følere kraæver irriterende batteriskift...
jeg vil ikke lægge an på at de trådløse følere vil kunne række - her i det
projekt jeg har gang i og det vil jo være ret træls at regne med det
trådløse og så det ikke virker...
husk at følerne skal sidde omkring hovedhøjde...

Fra : Torben

Dato : 22-09-07 05:54

"Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> wrote in message

> for det første fordi huset er ret stort, med dobbelte murstensvægge osv.
> og for det andet fordi trådløse følere kraæver irriterende batteriskift...

Irriterende batteriskift - hmm, vores har holdt i 2-3 år uden skift - men
sådan er folk jo forskellige!

mvh
Torben

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 23-09-07 16:45

> Irriterende batteriskift - hmm, vores har holdt i 2-3 år uden skift - men
> sådan er folk jo forskellige!

Vores kører på 4. år. Fordelen er at jeg kan flytte dem rundt indtil jeg er
enig med dem i hvor varmt her er, og så først sætte dem op på det tidspunkt.

Mvh Maria

Fra : Torben

Dato : 22-09-07 05:53

"Optimus Prime" <Prime@optimus.dk> wrote in message

> Hvad siger gruppen, virker det trådløse ordentligt, er det uundværlig
> eller hvad? Prisforskellen er til at overse, så det skal ikke være
> argumentet

Jeg har det i vores nyrenoverede gang samt bryggers, og det virker
upåklageligt.

> Fås det billigere andre steder, er der bedre mærker man skal rette sit
> focus mod... gode råd modtages

Ja det fås billigere - hvis du arbejder på Danfoss

mvh
Torben

Fra : Optimus Prime

Dato : 24-09-07 09:49

Torben skrev:
> Jeg har det i vores nyrenoverede gang samt bryggers, og det virker
> upåklageligt.

Tak, det lader til at dem som har den trådløse version er godt tilfreds
med det, så det bliver det jeg vælger - det giver mig større frihed og
jeg kan godt leve med at skifte batterier hver 2. eller 3. år

> Ja det fås billigere - hvis du arbejder på Danfoss

Hmm okay, men det er desværre ikke lige en mulighed

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 23-09-07 16:48

> Hvad siger gruppen, virker det trådløse ordentligt, er det uundværlig
> eller hvad? Prisforskellen er til at overse, så det skal ikke være
> argumentet

Vores er trådløse, og det fungerer fint på trods af temmelig tykke vægge -
nogle steder 40 cm med dobbelt mursten og isolering. Vores blev trådløse
fordi huset er bygget over lang tid, og det var meget nemmere dengang.
Senere er jeg blevet glad for den beslutning, fordi placeringen har måttet
ændres for at temperaturen kunne blive jævn.

Mvh Maria