Overvintring af engletrompet.
Fra : Elmer Fjort

Dato : 19-09-07 12:27

Vores engletrompet, er vokset ganske voldsomt i denne sommer, med det
resultat at den egentligt er blevet for stor til at stå der hvor den har
overvinteret de sidste år. Mit spørgsmål er så, hvor koldt kan den stå uden
at tage skade??

Elmer

Fra : Sanne

Dato : 19-09-07 12:39

"Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> resultat at den egentligt er blevet for stor til at stå der hvor den har
> overvinteret de sidste år. Mit spørgsmål er så, hvor koldt kan den stå

Vores nabo har en kæmpe en af slagsen. Men de klipper deres ned hvert år. Af
alt det de klipper af formerer de nye planter ved bare at tage en stængel og
klippe i mindre stykker og så direkste i fugtigt jord. Dvs hvis du har en
meter lang stængel kan du få 4-5 nye planter.
Jeg har selv fået en masse af disse nye planter og de kommer hver og en...
Deres må jo have en kæmpe rod, så den bliver rigtig stor hver år selv om de
klipper den ned..

Måske det var en ide ??

Mvh
Sanne

Fra : Elmer Fjort

Dato : 19-09-07 14:43

"Sanne" <laurberg@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Deres må jo have en kæmpe rod, så den bliver rigtig stor hver år selv om

Står den ude hele året???

Elmer

Fra : Sanne

Dato : 19-09-07 14:57

"Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev i meddelelsen

> "Sanne" <laurberg@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Står den ude hele året???
>

> Elmer

Åhr, nej...kan godt se jeg ikke lige svarede på dit spørgsmål.
Nej, de beskærer den, så den kan komme ind..

Mvh
Sanne

Fra : Elmer Fjort

Dato : 19-09-07 23:35

> "Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev i meddelelsen

> Åhr, nej...kan godt se jeg ikke lige svarede på dit spørgsmål.
> Nej, de beskærer den, så den kan komme ind..

Ok! Takker!

Elmer

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 20-09-07 17:57

"Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev

> Ok! Takker!

Det behøver du ikke, den er enårig.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 20-09-07 19:15

On Thu, 20 Sep 2007 18:57:11 +0200, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

>Det behøver du ikke, den er enårig.

Engletrompet er ikke enårig. Men den tåler ikke frost.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 20-09-07 19:16

> ">
> Det behøver du ikke, den er enårig.

Ja, hvis den står ude, Men i et mere beskyttet miljø kan den blive flerårig.
Vi har i flere år haft både hvide, gule og forskellige slags røde i vores
udestue
Pragtfulde planter, iøvrigt.
Værste problem er, at spindemider elsker dem.
Mvh
Aksel