Vandspild fra AEG-vaskemaskine...
Fra : J W Nielsen

Dato : 16-09-07 14:42

Hej!
Vores ellers trofaste AEG 76639 - ÖKO LAVAMAT taber vand under vask...
Vandet komme øjensynligt helt oppe ved delingen mellem betjeningspanel og
selve maskinen. Hvis jeg presser lidt ind på betjeningspanelet kan jeg få
lidt vand ud. Når jeg trækker sæbeskuffen ud, er der meget vådt i kanten
lige under skuffen.
Har haft toppladen af - der er knastørt på frontens bagside og der er ikke
noget synligt vådt andre steder.
Efter en vask ligger der ca. 1/2 - 1 dl vand under fronten af maskinen, så
vi kan da vaske...
Men - hvor mon det vand kommer fra?

Mvh Jørgen

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 16-09-07 15:03

J W Nielsen wrote:
> [...]
> noget synligt vådt andre steder.
> Efter en vask ligger der ca. 1/2 - 1 dl vand under fronten af maskinen, så

Jeg havde lign. problem med min maskine på et tidspunkt, det viste sig
at være kalk og snavs der havde samlet sig over sæbeskuffen hvor den
sprøjter vand ned i sæbeskuffen... en omgang afkalkningsmiddel sprøjtet
ind og så arbejde med en grydesvamp og den holdt op med det igen. Tror
simpelthen at kalken i de små huller gjorde at vandet pissede ud over
det hele istedet for at ramme sæbeskuffen.

Måske er det samme problem med din?

Måske trænger hele sæbeskuffen at blive renset godt af? Der kan ligge
meget snask nede i det sindrige system ved skyllemidlet (min skuffe
ryger i opvaskemaskinen når den er blevet ulækker)

Thomas

Fra : J W Nielsen

Dato : 16-09-07 18:10

> [...]
> meget snask nede i det sindrige system ved skyllemidlet (min skuffe
> ryger i opvaskemaskinen når den er blevet ulækker)

Hej Thomas...
Tak for det hurtige svar - jeg tror du ramte plet!!!
Vi rengører af og til skuffen, som kan blive rigtig ulækker (havde dog ikke
tænkt på det med opvaskeren). Jeg har dog aldrig kigget opad i skuffen - der
sad rigtigt meget "snask", som jeg har fjernet. Nu har maskinen kørt 1 times
tid og der er ikke kommet vand på gulvet endnu!!!
Takker mange gange...

Mvh Jørgen

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 16-09-07 18:59

J W Nielsen wrote:

> [...]
> sad rigtigt meget "snask", som jeg har fjernet. Nu har maskinen kørt 1 times
> tid og der er ikke kommet vand på gulvet endnu!!!

Det var så lidt... nogle gange er det heldigvis ikke ting der automatisk
medfører omkostninger der er løsningen på problemerne.

Dengang min gjorde det der kunne jeg næsten se kr. trille ud af døren...
men så kom jeg til at kigge op i skuffen, føj da...

Thomas

Fra : J W Nielsen

Dato : 16-09-07 19:29

> [...]
>
> Dengang min gjorde det der kunne jeg næsten se kr. trille ud af
> døren... men så kom jeg til at kigge op i skuffen, føj da...

Hø, hø...
Det første jeg sagde til min kone: "Ja, så ryger der vel et par tusinde
der!"
- såee, du har helt ret!

/Jørgen

Fra : Mogens

Dato : 16-09-07 18:11

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Måske er det samme problem med din?

Jep, ville være mit bud på fejlen.
Ufortyndet afkalkningsmiddel på en klud og så ellers igang
med afrensning af dyserne...