Hjælp til identifikation af svamp
Fra : mail_FJERNDETTE@ezbe~

Dato : 16-09-07 06:05

Efter at have tilført kompost fra genbrugsstationen er der begyndt at
dukke et utal af svampe op i min have af følgende type:

http://www.ezben.dk/IMG_6016.JPG

Da jeg har to små drenge under 3 år, vil jeg høre, om I kan hjælpe med
at identificere disse svampe - og be- eller afkræfte, om de er
giftige.

Takker på forhånd.

Esben

Fra : Ole Christiansen

Dato : 16-09-07 08:06

<mail_FJERNDETTE@ezben.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Måske denne:

http://www.biopix.dk/Photo.asp?PhotoId=38284&Photo=Elledans-bruskhat-(Marasmius-oreades)

Hilsen Ole

Fra : Joakim Crafack (AKA ~

Dato : 16-09-07 17:12

Ole Christiansen wrote:

> Måske denne:
>
> http://www.biopix.dk/Photo.asp?PhotoId=38284&Photo=Elledans-bruskhat-(Marasmius-oreades)

Hejsa.

Det er desværre ikke den Ole foreslår.

På Esbens billede kan man se at hans svampe har riller på stænglen, det
har "Elledans bruskhat" ikke.

Jeg har desværre ikke noget bud på hvad det er for en, men prøv evt at
kontakte folkene på

   http://www.svampe.dk/

De burde være i stand til at komme med et kvalificeret bud.

/Joakim