Nippelrør i messing
Fra : Aksel Pedersen

Dato : 15-09-07 13:21

Vi har en del lamper i haven. De er rostfri og gode, men det alvorligste
problem er, at det lille nippelrør, der holder det hele sammen, ruster og
knækker over med en masse bøvl tilfølge.
Jeg har ledt med lys og lygte efter nippelrør af messing, men inge steder -
Danmark og Tyskland - er det lykkedes mig.
Er der nogen, der ved, hvor man kan få dem?
Mvh
Aksel

Fra : mcloud

Dato : 15-09-07 13:41

"Aksel Pedersen" <akselp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Vi har en del lamper i haven. De er rostfri og gode, men det alvorligste
> problem er, at det lille nippelrør, der holder det hele sammen, ruster og
> knækker over med en masse bøvl tilfølge.

Hej
Hvilken dimension snakker vi om
mvh mcloud

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 15-09-07 14:58

"mcloud" <kim@lechef.dk> skrev i en meddelelse

> "Aksel Pedersen" <akselp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Hej
> Hvilken dimension snakker vi om
> mvh mcloud
>
> Min fine elektroniske skydelære siger 9,7 mm udvendig og 6,8 mm indvendig,
> så det er vel som du skriver 10 mm rundt regnet.
Mvh
Aksel

Fra : Jacob Andersen

Dato : 16-09-07 19:59

> Mvh
> Aksel

Jeg har lige købt en sådan en stump hos min elektriker, det er et langt rør
med gevind som han skar en stump af. Der er tilhørende messingmøtrikker.

Mvh
Jacob

Fra : Max

Dato : 15-09-07 14:52

Hej Aksel

> Er der nogen, der ved, hvor man kan få dem?

Hvis det er almindelig 10x1 gevindrør, så prøv
at spørge i dk.teknik.el

--
Mvh Max

Fra : Erling Jensen

Dato : 16-09-07 18:52

http://www.hojagerbelysning.dk/katalog/side39.html

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 16-09-07 21:59

"Erling Jensen" <erling.jensen.nospam@transport.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.hojagerbelysning.dk/katalog/side39.html

Ok, der står, at de har de ønskede nippelrør af messing.
Man kan købe nippelrør af denne størrelse som er gulligtfarvede og ligner
messing, men som ikke er det.
Men et seriøst firma vil vel ikke skrive noget forkert i deres brochure.
Mange tak for hjælpen til jer alle.
Mvh
Aksel