Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Mit kamera er gået op i limningen ..
Fra : Bo Bjerre

Dato : 27-09-07 16:00

Hej,

Mit CoolPix 990 har en del år på billedtælleren, men fungerer fint.
Desværre er noget af "gummi"-grebet ved at løsne sig fra huset. Derfor
har jeg revet det helt af, renset det og limet det på igen med Casco
kontaktlim. Det holder IKKE ret længe. Gummiet er sandsynligvis eet
eller andet plastmateriale. Jeg har kontaktet Nikon service, der
foreslår at jeg bare prøver en anden kontaktlim. De har altså IKKE en
løsning på opgaven.

Er der nogen af jer, der har prøvet det, og fundet en løsning ?

Bo //

Fra : ksk

Dato : 27-09-07 16:55

> Er der nogen af jer, der har prøvet det, og fundet en løsning ?
>
> Bo //

ja på mit d2x røg gummi også af jeg prøve også et par gang med kontant lim
virke ikke men så prøvet jeg minuter lim og det ha snart holdt i 6 mrd

KsK

Fra : Bo Bjerre

Dato : 27-09-07 19:58

ksk wrote:

> ja på mit d2x røg gummi også af

.... det er ikke rart

-Men D2X'eren fejler ikke noget. Måske skulle man sætte den til salg, så
længe den holder

Bo //

Fra : LT

Dato : 28-09-07 07:45

"Bo Bjerre" <Bo@fjernes-sarek.dk> skrev i en meddelelse

> ... det er ikke rart
>
> -Men D2X'eren fejler ikke noget. Måske skulle man sætte den til salg, så
> længe den holder
>
> Bo //

Gummiet på mit D1 røg konstant af og måtte limes.., på D2x har der aldrig
været problemer 7-9-13 !

TL

Fra : AON

Dato : 27-09-07 17:47

> [...]
> bare prøver en anden kontaktlim. De har altså IKKE en løsning på opgaven.
>
> Er der nogen af jer, der har prøvet det, og fundet en løsning ?

Loctite har en der hedder 407 http://65.213.72.112/tds5/docs/407-DA.PDF
beregnet til gummi og plastic
og det holder indtil 165g varme når det er afhærdet !
ellers 401 http://65.213.72.112/tds5/docs/NEW-CA401-DA.PDF

det er det de fleste kalder 10 sek lim, men har stadig en total hærdetid
hvor de garantere en hvis brudstyrke

evt pris liste her
http://www.loctite.com/int_henkel/loctite_dk/binarydata/pdf/Loctite20072.pdf

aon

Fra : ksk

Dato : 27-09-07 18:03

"AON" <oz3aap@tele2.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> ellers 401 http://65.213.72.112/tds5/docs/NEW-CA401-DA.PDF
>
> det er det de fleste kalder 10 sek lim, men har stadig en total hærdetid

JA JA det hvad det jeg menet Loctite .. virke perfekt hos mig
KsK

Fra : Bo Bjerre

Dato : 27-09-07 19:59

AON wrote:

> [...]
> ellers 401 http://65.213.72.112/tds5/docs/NEW-CA401-DA.PDF
>
> det er det de fleste kalder 10 sek lim, men har stadig en total hærdetid

Takker, Det spor forfølger jeg gerne.

Bo //

Fra : Morten

Dato : 28-09-07 12:44

"AON" <oz3aap@tele2.dk> wrote in message

> det er det de fleste kalder 10 sek lim, men har stadig en total hærdetid
> hvor de garantere en hvis brudstyrke

Kopiprodukt fås i de fleste 10 kr's butikker og er absolut glimrende. Eneste
minus er indpakningen, den tåler ikke helt så mange åbn/luk som de dyrere
mærkevarer, men koster altså også kun en brøkdel.

Mvh
Morten

Fra : Søren S.

Dato : 28-09-07 16:11

"Bo Bjerre" <Bo@fjernes-sarek.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> bare prøver en anden kontaktlim. De har altså IKKE en løsning på opgaven.
>
> Er der nogen af jer, der har prøvet det, og fundet en løsning ?

Hej Bo,

Det samme er sket for mig på batterigrep til EOS 400D. Jeg havde
hurtigtørrende tokomponentlim liggende (Araldit), som tørrer på 15 min. Det
brugte jeg, og det holder bare - og det ødelægger ikke plasten. Man skal
bare huske at holde fladerne hårdt sammen i ca 12 min, og så lade limem
tørre helt - jeg lod batterigrebet ligge natten over - og det er ikke gået
op endnu (ca. 6 md). Limem kan fås i bl.a Råd & Dåd.

mvh
Søren