/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
Vosonic VP2160
Fra : rt


Dato : 24-09-07 13:15

På Hans Kruses anbefaling bestilte jeg for nylig subj.
Den er netop kommet ind af døren.
Jeg har bestilt den med en 160GB disk, og det står
der også på følgesedlen.
Men kan det passe at der kun er 127,96GB tilgængelig
kapacitet? Det er i hvert fald hvad displayet siger.
Jeg er godt klar over at disken altid bruger noget, men
ca. en femtedel synes jeg er meget.

--
De bedste hilsener,

/rt



 
 
Hans Kruse (24-09-2007)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 24-09-07 13:31


"rt" <ostekongenFJERN@hotmail.com> wrote in message
news:46f7aa5d$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> På Hans Kruses anbefaling bestilte jeg for nylig subj.
> Den er netop kommet ind af døren.
> Jeg har bestilt den med en 160GB disk, og det står
> der også på følgesedlen.
> Men kan det passe at der kun er 127,96GB tilgængelig
> kapacitet? Det er i hvert fald hvad displayet siger.
> Jeg er godt klar over at disken altid bruger noget, men
> ca. en femtedel synes jeg er meget.

Min Vosonic med 120GB hard viser 111GB kapacitet i Windows Explorer. Jeg ahr
en anden extern USB 2,5" HD 160GB som viser 149GB kapacitet.
Mvh,
Hans



Hans Kruse (24-09-2007)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 24-09-07 13:49


"Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> wrote in message
news:46f7adf8$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "rt" <ostekongenFJERN@hotmail.com> wrote in message
> news:46f7aa5d$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
>> På Hans Kruses anbefaling bestilte jeg for nylig subj.
>> Den er netop kommet ind af døren.
>> Jeg har bestilt den med en 160GB disk, og det står
>> der også på følgesedlen.
>> Men kan det passe at der kun er 127,96GB tilgængelig
>> kapacitet? Det er i hvert fald hvad displayet siger.
>> Jeg er godt klar over at disken altid bruger noget, men
>> ca. en femtedel synes jeg er meget.
>
> Min Vosonic med 120GB hard viser 111GB kapacitet i Windows Explorer. Jeg
> ahr en anden extern USB 2,5" HD 160GB som viser 149GB kapacitet.

Jeg skal lige nævne at den 160GB HD jeg har er en LaCie.
Mvh,
Hans



Jesper Juul (24-09-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Juul


Dato : 24-09-07 13:57

Hans Kruse skrev:
> "Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> wrote in message
> news:46f7adf8$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
>> "rt" <ostekongenFJERN@hotmail.com> wrote in message
>> news:46f7aa5d$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
>>> På Hans Kruses anbefaling bestilte jeg for nylig subj.
>>> Den er netop kommet ind af døren.
>>> Jeg har bestilt den med en 160GB disk, og det står
>>> der også på følgesedlen.
>>> Men kan det passe at der kun er 127,96GB tilgængelig
>>> kapacitet? Det er i hvert fald hvad displayet siger.
>>> Jeg er godt klar over at disken altid bruger noget, men
>>> ca. en femtedel synes jeg er meget.
>> Min Vosonic med 120GB hard viser 111GB kapacitet i Windows Explorer. Jeg
>> ahr en anden extern USB 2,5" HD 160GB som viser 149GB kapacitet.
>
> Jeg skal lige nævne at den 160GB HD jeg har er en LaCie.
> Mvh,
> Hans
>
>

Jeg har også lige købt en Lacie ekstern 2,5" disk 160Gb, den var dog i
Lacies kabinet, og den viser at der er 149 Gb ledig.

Jesper

Hans Kruse (24-09-2007)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 24-09-07 14:20


"Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> wrote in message
news:46f7b323$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Jeg har også lige købt en Lacie ekstern 2,5" disk 160Gb, den var dog i
> Lacies kabinet, og den viser at der er 149 Gb ledig.

Altså det samme som mit.
Mvh,
Hans



Gert Nielsen (24-09-2007)
Kommentar
Fra : Gert Nielsen


Dato : 24-09-07 15:00

----- Original Message -----
From: "Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk>
Newsgroups: dk.fritid.foto
Sent: Monday, September 24, 2007 2:31 PM
Subject: Re: Vosonic VP2160


>
> "rt" <ostekongenFJERN@hotmail.com> wrote in message
> news:46f7aa5d$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
>> På Hans Kruses anbefaling bestilte jeg for nylig subj.
>> Den er netop kommet ind af døren.
>> Jeg har bestilt den med en 160GB disk, og det står
>> der også på følgesedlen.
>> Men kan det passe at der kun er 127,96GB tilgængelig
>> kapacitet? Det er i hvert fald hvad displayet siger.
>> Jeg er godt klar over at disken altid bruger noget, men
>> ca. en femtedel synes jeg er meget.
>
> Min Vosonic med 120GB hard viser 111GB kapacitet i Windows Explorer. Jeg
> ahr en anden extern USB 2,5" HD 160GB som viser 149GB kapacitet.

Det passer bedre. HD fabrikanterne har altid snydt lidt på vægten. 1 MB =
1000000byte - ikke som måske forventet 1048576byte.
1000 vs 1024.
Så dine 111GB er efter HD fabrikanterne 116,4 GB!
Dernæst går der lidt til partitionenringen, og 4 GB lyder normalt for en
120GB HD.

Resten af de manglende bytes på rt's 160GB disk kan være bad sektorer. Men
ca. 18GB er lidt rigeligt efter min mening.
Gert





Thomas von Hassel (24-09-2007)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 24-09-07 15:22

Gert Nielsen <gn_abf@Nospam.dk> wrote:

> ----- Original Message -----
> From: "Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk>
> Newsgroups: dk.fritid.foto
> Sent: Monday, September 24, 2007 2:31 PM
> Subject: Re: Vosonic VP2160
>
>
> >
> > "rt" <ostekongenFJERN@hotmail.com> wrote in message
> > news:46f7aa5d$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> >> På Hans Kruses anbefaling bestilte jeg for nylig subj.
> >> Den er netop kommet ind af døren.
> >> Jeg har bestilt den med en 160GB disk, og det står
> >> der også på følgesedlen.
> >> Men kan det passe at der kun er 127,96GB tilgængelig
> >> kapacitet? Det er i hvert fald hvad displayet siger.
> >> Jeg er godt klar over at disken altid bruger noget, men
> >> ca. en femtedel synes jeg er meget.
> >
> > Min Vosonic med 120GB hard viser 111GB kapacitet i Windows Explorer. Jeg
> > ahr en anden extern USB 2,5" HD 160GB som viser 149GB kapacitet.
>
> Det passer bedre. HD fabrikanterne har altid snydt lidt på vægten. 1 MB =
> 1000000byte - ikke som måske forventet 1048576byte.
> 1000 vs 1024.
> Så dine 111GB er efter HD fabrikanterne 116,4 GB!
> Dernæst går der lidt til partitionenringen, og 4 GB lyder normalt for en
> 120GB HD.
>
> Resten af de manglende bytes på rt's 160GB disk kan være bad sektorer. Men
> ca. 18GB er lidt rigeligt efter min mening.
> Gert

Nej, der er forskel på GB og GiB, blot mislabler producenterne ofte
deres produkter. Der skulle have stået 160GiB, som er 149 GB.

Se mere her:

<http://en.wikipedia.org/wiki/Binary_prefix>

/thomas

Gert Nielsen (24-09-2007)
Kommentar
Fra : Gert Nielsen


Dato : 24-09-07 15:57


"Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse
news:1i4yd72.1hve800htf5l0N%thomas_lists@elements.dk...
> Gert Nielsen <gn_abf@Nospam.dk> wrote:
>
>> ----- Original Message -----
>> From: "Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk>
>> Newsgroups: dk.fritid.foto
>> Sent: Monday, September 24, 2007 2:31 PM
>> Subject: Re: Vosonic VP2160
>>
>>
>> >
>> > "rt" <ostekongenFJERN@hotmail.com> wrote in message
>> > news:46f7aa5d$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
>> >> På Hans Kruses anbefaling bestilte jeg for nylig subj.
>> >> Den er netop kommet ind af døren.
>> >> Jeg har bestilt den med en 160GB disk, og det står
>> >> der også på følgesedlen.
>> >> Men kan det passe at der kun er 127,96GB tilgængelig
>> >> kapacitet? Det er i hvert fald hvad displayet siger.
>> >> Jeg er godt klar over at disken altid bruger noget, men
>> >> ca. en femtedel synes jeg er meget.
>> >
>> > Min Vosonic med 120GB hard viser 111GB kapacitet i Windows Explorer.
>> > Jeg
>> > ahr en anden extern USB 2,5" HD 160GB som viser 149GB kapacitet.
>>
>> Det passer bedre. HD fabrikanterne har altid snydt lidt på vægten. 1 MB =
>> 1000000byte - ikke som måske forventet 1048576byte.
>> 1000 vs 1024.
>> Så dine 111GB er efter HD fabrikanterne 116,4 GB!
>> Dernæst går der lidt til partitionenringen, og 4 GB lyder normalt for en
>> 120GB HD.
>>
>> Resten af de manglende bytes på rt's 160GB disk kan være bad sektorer.
>> Men
>> ca. 18GB er lidt rigeligt efter min mening.
>> Gert
>
> Nej, der er forskel på GB og GiB, blot mislabler producenterne ofte
> deres produkter. Der skulle have stået 160GiB, som er 149 GB.
>
> Se mere her:
>
> <http://en.wikipedia.org/wiki/Binary_prefix>
>
Jeg har aldrig set GiB, efter mange år i branchen, kun MB/GB på HD, men
resultatet er, at fabrikantens angivelse altid er lidt for optimistisk.
Rart at blive klogere

Men der mangler stadig en pæn sjat på rt's HD.

Gert



rt (24-09-2007)
Kommentar
Fra : rt


Dato : 24-09-07 16:27

Nu svarer jeg lige jer alle her.
Det viste sig at der var ca. 21 GB, der ikke var allokeret.
Ved ikke hvad de har lavet. Men efter en formatering viser
måde Computeradministration og enhedens display 149 GB.
Det var rart lige at blive bekræftet i, at 129 GB var for lidt.
Tak for hjælpen.

Er der nogen med kendskab til Vosonic, der ved hvorfor
der i Computeradministration optræder tre diske:

Disk 1 (G:) Grundlæggende - 149,05 GB - Online
Disk 2 (E:) Flytbar - Intet medie
Disk 3 (F:) Flytbar - Intet medie

--
De bedste hilsener,

/rt
UT * x 22
Nr. 5 i 2006
Nr. 2 i 3. kvartal 2003


"Gert Nielsen" <gn_abf@Nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:46f7d02f$0$2475$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse
> news:1i4yd72.1hve800htf5l0N%thomas_lists@elements.dk...
>> Gert Nielsen <gn_abf@Nospam.dk> wrote:
>>
>>> ----- Original Message -----
>>> From: "Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk>
>>> Newsgroups: dk.fritid.foto
>>> Sent: Monday, September 24, 2007 2:31 PM
>>> Subject: Re: Vosonic VP2160
>>>
>>>
>>> >
>>> > "rt" <ostekongenFJERN@hotmail.com> wrote in message
>>> > news:46f7aa5d$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
>>> >> På Hans Kruses anbefaling bestilte jeg for nylig subj.
>>> >> Den er netop kommet ind af døren.
>>> >> Jeg har bestilt den med en 160GB disk, og det står
>>> >> der også på følgesedlen.
>>> >> Men kan det passe at der kun er 127,96GB tilgængelig
>>> >> kapacitet? Det er i hvert fald hvad displayet siger.
>>> >> Jeg er godt klar over at disken altid bruger noget, men
>>> >> ca. en femtedel synes jeg er meget.
>>> >
>>> > Min Vosonic med 120GB hard viser 111GB kapacitet i Windows Explorer.
>>> > Jeg
>>> > ahr en anden extern USB 2,5" HD 160GB som viser 149GB kapacitet.
>>>
>>> Det passer bedre. HD fabrikanterne har altid snydt lidt på vægten. 1 MB
>>> =
>>> 1000000byte - ikke som måske forventet 1048576byte.
>>> 1000 vs 1024.
>>> Så dine 111GB er efter HD fabrikanterne 116,4 GB!
>>> Dernæst går der lidt til partitionenringen, og 4 GB lyder normalt for en
>>> 120GB HD.
>>>
>>> Resten af de manglende bytes på rt's 160GB disk kan være bad sektorer.
>>> Men
>>> ca. 18GB er lidt rigeligt efter min mening.
>>> Gert
>>
>> Nej, der er forskel på GB og GiB, blot mislabler producenterne ofte
>> deres produkter. Der skulle have stået 160GiB, som er 149 GB.
>>
>> Se mere her:
>>
>> <http://en.wikipedia.org/wiki/Binary_prefix>
>>
> Jeg har aldrig set GiB, efter mange år i branchen, kun MB/GB på HD, men
> resultatet er, at fabrikantens angivelse altid er lidt for optimistisk.
> Rart at blive klogere
>
> Men der mangler stadig en pæn sjat på rt's HD.
>
> Gert
>



Søren Reinke (24-09-2007)
Kommentar
Fra : Søren Reinke


Dato : 24-09-07 16:55

rt wrote:
> Nu svarer jeg lige jer alle her.
> Det viste sig at der var ca. 21 GB, der ikke var allokeret.
> Ved ikke hvad de har lavet. Men efter en formatering viser
> måde Computeradministration og enhedens display 149 GB.
> Det var rart lige at blive bekræftet i, at 129 GB var for lidt.
> Tak for hjælpen.
>
> Er der nogen med kendskab til Vosonic, der ved hvorfor
> der i Computeradministration optræder tre diske:
>
> Disk 1 (G:) Grundlæggende - 149,05 GB - Online
> Disk 2 (E:) Flytbar - Intet medie
> Disk 3 (F:) Flytbar - Intet medie
>
Er der kortlæser i den ?

/Søren

rt (24-09-2007)
Kommentar
Fra : rt


Dato : 24-09-07 22:02

> Disk 1 (G:) Grundlæggende - 149,05 GB - Online
> Disk 2 (E:) Flytbar - Intet medie
> Disk 3 (F:) Flytbar - Intet medie
>
Er der kortlæser i den ?

----

Ja, og som Hans skriver er det disse der
er årsagen til drevene. Virker jo meget logisk egentlig.

--
De bedste hilsener,

/rt



Søren Reinke (25-09-2007)
Kommentar
Fra : Søren Reinke


Dato : 25-09-07 06:53

rt wrote:
>> Disk 1 (G:) Grundlæggende - 149,05 GB - Online
>> Disk 2 (E:) Flytbar - Intet medie
>> Disk 3 (F:) Flytbar - Intet medie
>>
> Er der kortlæser i den ?
>
> ----
>
> Ja, og som Hans skriver er det disse der

Jeg ved skam godt det er årsagen, derfor spurgte jeg om der var
kortlæsere i den, eftersom disse så ville være årsagen.

> er årsagen til drevene. Virker jo meget logisk egentlig.

Enig

/Søren


rt (25-09-2007)
Kommentar
Fra : rt


Dato : 25-09-07 08:59

>Jeg ved skam godt det er årsagen, derfor spurgte jeg om der var kortlæsere
>i den, eftersom disse så ville være årsagen.

Jep, den er jeg med på, det var også bare en konstatering af,
at du havde ret.


--
De bedste hilsener,

/rt



Hans Kruse (24-09-2007)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 24-09-07 17:41


"rt" <ostekongenFJERN@hotmail.com> wrote in message
news:46f7d73a$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
> Nu svarer jeg lige jer alle her.
> Det viste sig at der var ca. 21 GB, der ikke var allokeret.
> Ved ikke hvad de har lavet. Men efter en formatering viser
> måde Computeradministration og enhedens display 149 GB.
> Det var rart lige at blive bekræftet i, at 129 GB var for lidt.
> Tak for hjælpen.
>
> Er der nogen med kendskab til Vosonic, der ved hvorfor
> der i Computeradministration optræder tre diske:
>
> Disk 1 (G:) Grundlæggende - 149,05 GB - Online
> Disk 2 (E:) Flytbar - Intet medie
> Disk 3 (F:) Flytbar - Intet medie

Ja, det er de indbyggede kortlæsere, der kan bruges fra din PC.
Mvh,
Hans



rt (24-09-2007)
Kommentar
Fra : rt


Dato : 24-09-07 22:03

> Ja, det er de indbyggede kortlæsere, der kan bruges fra din PC.

Nåja, det er de to kortlæsere, smart.
Man skal lige vænne sig til noget nyt

--
De bedste hilsener,

/rt



Hans Kruse (24-09-2007)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 24-09-07 22:24


"rt" <ostekongenFJERN@hotmail.com> wrote in message
news:46f8261d$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
>> Ja, det er de indbyggede kortlæsere, der kan bruges fra din PC.
>
> Nåja, det er de to kortlæsere, smart.
> Man skal lige vænne sig til noget nyt
>
Det er jo dem du bruger, når du kopierer fra kort til HD når du ikke har PC
med. Det er vel derfor du har købt den?
Mvh,
Hans



rt (25-09-2007)
Kommentar
Fra : rt


Dato : 25-09-07 09:01

> Det er jo dem du bruger, når du kopierer fra kort til HD når du ikke har
> PC med. Det er vel derfor du har købt den?

Jo, men der optræder både et g-drev med de 149GB _og_ de to andre drev.
Da jeg lige afprøvede den, kopierede jeg blot filerne fra g-drevet over på
min
PC.

Min Nexto CF er anderledes, der er kun drevet og intet drev til
flash-kortet.

--
De bedste hilsener,

/rt



Hans Kruse (25-09-2007)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 25-09-07 09:18


"rt" <ostekongenFJERN@hotmail.com> wrote in message
news:46f8c042$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Min Nexto CF er anderledes, der er kun drevet og intet drev til
> flash-kortet.
>
Det er smart at kortlæseren også mountes på PC'en. Det betyder at enheden
kan bruges på flere måder. Dels som fritstående enhed til kopiering fra kort
til HD og til læsning af kort direkte fra PC og sikkerhedsbackup på enhedens
HD. Jeg bruger den som sådan, når jeg har min laptop med ved inport til
Lightroom, hvor Lightroom så automatisk laver en kopi på Vosonic HD samtidig
med import. Jeg gør det samme med min desktop. Ved siden af kører jeg backup
af både min desktop og laptop på eksterne USB drev. Kopien af import er god
at have, hvis jeg kommer til at lave en fejl med sletning af billeder i
Lightroom og/eller fra PC'en HD. Ja livrem og seler, som man en enkelt gang
imellem sætter pris på.
Mvh,
Hans



rt (25-09-2007)
Kommentar
Fra : rt


Dato : 25-09-07 14:19

> Det er smart at kortlæseren også mountes på PC'en. Det betyder at enheden
> kan bruges på flere måder. Dels som fritstående enhed til kopiering fra
> kort til HD og til læsning af kort direkte fra PC og sikkerhedsbackup på
> enhedens HD. Jeg bruger den som sådan, når jeg har min laptop med ved
> inport til Lightroom, hvor Lightroom så automatisk laver en kopi på
> Vosonic HD samtidig med import. Jeg gør det samme med min desktop. Ved
> siden af kører jeg backup af både min desktop og laptop på eksterne USB
> drev. Kopien af import er god at have, hvis jeg kommer til at lave en fejl
> med sletning af billeder i Lightroom og/eller fra PC'en HD. Ja livrem og
> seler, som man en enkelt gang imellem sætter pris på.

Ja, det lyder smart.
Hellere livrem og seler end flere dages gråd
Tak for tip til Vosonic'en.

--
De bedste hilsener,

/rt



prasit (08-10-2007)
Kommentar
Fra : prasit


Dato : 08-10-07 12:13

Prøv med SwissKnife

http://www.compuapps.com/download/Swissknife/swissknife.htm

Key Features:


Formats faster than the OS (click on chart for details)


Allows change of cluster size during Full format or Quick Format


Divides a single hard drive into one or more partitions


Supports Hi-Speed USB, PCMCIA, SATA, SCSI, USB 1.1, and FireWire®
external drives


Supports Fixed and Removable disk formats


Supports FAT, FAT32 & NTFS systems


Allows creation of a single partition of up to 2048GB of FAT32 or NTFS
file systems.


Full format or Quick Format of existing partitions


Selective partitions can be modified for optimum flexibility



rt wrote:
> Nu svarer jeg lige jer alle her.
> Det viste sig at der var ca. 21 GB, der ikke var allokeret.
> Ved ikke hvad de har lavet. Men efter en formatering viser
> måde Computeradministration og enhedens display 149 GB.
> Det var rart lige at blive bekræftet i, at 129 GB var for lidt.
> Tak for hjælpen.
>
> Er der nogen med kendskab til Vosonic, der ved hvorfor
> der i Computeradministration optræder tre diske:
>
> Disk 1 (G:) Grundlæggende - 149,05 GB - Online
> Disk 2 (E:) Flytbar - Intet medie
> Disk 3 (F:) Flytbar - Intet medie
>

Jesper Juul (08-10-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Juul


Dato : 08-10-07 12:21

prasit skrev:
> Prøv med SwissKnife
>


Jooo, men nu fik han jo løst problemet for ca. 2 uger siden.

Jesper

Jarle H Knudsen (24-09-2007)
Kommentar
Fra : Jarle H Knudsen


Dato : 24-09-07 18:12

On Mon, 24 Sep 2007 16:21:54 +0200, Thomas von Hassel wrote:

> Nej, der er forskel på GB og GiB, blot mislabler producenterne ofte
> deres produkter. Der skulle have stået 160GiB, som er 149 GB.

Du har byttet omm på GiB og GB. 149 GiB = 160 GB.

--
jhk

Thomas von Hassel (24-09-2007)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 24-09-07 18:41

Jarle H Knudsen <jhkn@jarle.com> wrote:

> On Mon, 24 Sep 2007 16:21:54 +0200, Thomas von Hassel wrote:
>
> > Nej, der er forskel på GB og GiB, blot mislabler producenterne ofte
> > deres produkter. Der skulle have stået 160GiB, som er 149 GB.
>
> Du har byttet omm på GiB og GB. 149 GiB = 160 GB.

klart ... det var sent på eftermiddagen :)

/thomas

rt (24-09-2007)
Kommentar
Fra : rt


Dato : 24-09-07 15:39

> Min Vosonic med 120GB hard viser 111GB kapacitet i Windows Explorer. Jeg
> ahr en anden extern USB 2,5" HD 160GB som viser 149GB kapacitet.
> Mvh,
> Hans

Jeg har sluttet den til pc'en og også her siger
den en fuld kapacitet på 127,97GB

--
De bedste hilsener,

/rt



rt (24-09-2007)
Kommentar
Fra : rt


Dato : 24-09-07 15:50

> Jeg har sluttet den til pc'en og også her siger
> den en fuld kapacitet på 127,97GB

Tænkte jeg heller måtte tjekke hvad der sidder i,
og det er en Western Digital Scorpio 160GB,
så ret mystisk at den tager godt 30GB .

--
De bedste hilsener,

/rt



Thomas Corell (24-09-2007)
Kommentar
Fra : Thomas Corell


Dato : 24-09-07 13:34

rt wrote:
> På Hans Kruses anbefaling bestilte jeg for nylig subj.
> Den er netop kommet ind af døren.
> Jeg har bestilt den med en 160GB disk, og det står
> der også på følgesedlen.
> Men kan det passe at der kun er 127,96GB tilgængelig
> kapacitet? Det er i hvert fald hvad displayet siger.

Fra en FAQ på en harddisk jeg købte for nylig:
"There are two reasons of the 137GB (128GiB) capacity barrier. One is a
hardware which some motherboards do not support 48 bit LBA. The other is
software barrier which windows2000 and windows XP do not support larger
then 137GB"

Står der ikke noget i FAQ hos Vosonic om emnet ? Du er jo nok ikke den
første der har den udfordring.

--
Don't waste space

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste