Ursuit tørdragt
Fra : Nikolaj M

Dato : 04-10-07 20:07

Hej

Jeg er på udkig efter en ny tørdragt og valget er næsten endeligt
faldet på Ursuit HL Rescue.

Nogen der ved hvor man kan få den billigt?

dkdiver har den til 8600 og tager man til sverige kan man få den til
7200 (http://dykterminalen.jetshop.se/)

Er der nogen som har set den billigere andre steder? (gerne udlandet)

Er der nogen som har erfaringer http://dykterminalen.jetshop.se/ ?

Dykker-hilsner

Nikolaj

Fra : Allan Norsk

Dato : 04-10-07 20:35

www.zuz.se har Heavy Light til EUR 885, og H/L Rescue til EUR 950.
Jeg købte min H/L hos zuz (super fed dragt), men den gang var de på tilbud -
så det...

/Allan

Fra : Jess

Dato : 04-10-07 20:28

hvorfor ikke købe en otter, 7500kr ved claus dresler. jeg har selv en otter
og er yderst tilfreds.Hvis du vil have den anden for at selv at kunne lyne
dem, så glem det. jeg har ikke set en eneste der kunne lyne selv. nå ja
bare lige min mening.

Fra : kenneth andersen

Dato : 04-10-07 21:25

hej...

8700,- er prisen ved otter, hvis du vil have otter skin, det har jeg fået er
super glad for den.

Han giver iøvrigt en rigtig god behandling, og kan varmt anbefale ham.

kenneth

Fra : Peter Rønnehøj Hanse~

Dato : 06-10-07 00:09

Hej Nikolaj

Jeg er helt enig med dem der anbefaler en Otterdragt fra Claus
Drescher. Jeg har selv brugt disse dragter som Erhversdykker og
de er meget behagelige at dykke i. Fordelen ved disse dragter er
at skulle der komme et lille hul så bliver man ikke kold, det
samme gælder hvis der slipper lidt vand ind ved hals eller
håndled, udover det er lynlåsen meget stærkere, da de leveres
med kraftigere lynlåse. Du skal efter min mening ikke vælge en
dragt med lynlås fra hoften og op til skulderen, risikoen for at
trække den i stykker er væsentlig størrer end med ryg lynlås.
Også lige til sidst, ofre en tisselynlås den bliver du rigtig
glad for når det bliver vinter.

God dykning
Peter

--
Peter R. Hansen
commercialdiver/Divemaster

Fra : Morten Dall Darmer

Dato : 06-10-07 00:52

hej Nikolaj

> [...]

> Nogen der ved hvor man kan få den billigt?
> dkdiver har den til 8600 og tager man til sverige kan man få den til

Personlig ville jeg ALDRIG købe en Ursuit drag, alene af den grund at de
lige har lavet et ordenlig svine streget,
de har for et par uger siden taget patent på, vand tæte sygninger, og har
skrevet trusels breve rund til flere forhandler og fra rådet dem at slæge de
dragter de nu gør, da de kan risiker sags anlæg på grund at patentet.

nå men ud over det ville jeg nok købe en Santi, dragt den koster godt nok
9140,- men så får du også en Super dragt, som er mål syet og med alle de
detalje som man som regel skal betale ekstra for hos andre mærker.
front lynlås,
forstærkninger her og der.
ring system til tør hansker.
to store lommer på siden af lårne osv

http://www.divedata.dk/ (under dragt)
eller http://www.divedata.dk/sub.asp?placid=DIDR&w_style=produkt
eller http://santi.com.pl/en/Enduro.php

a.. complete weight 5,2 kg
a.. made-to-measure
a.. materials: Cordura/Butylen/Poliester 600gr/sqm
a.. colors: black/black, black/red
a.. flat seams
a.. telescoping torso
a.. front- or back-entry zipper
a.. Apeks valves
a.. Si-Tech glove rings
a.. two pockets on thighs
a.. neck seal made of latex insulated by 2 mm neoprene
a.. HD wrist seals
a.. boots at choice: Neoprene, Rubber, Latex
a.. suspenders
a.. neoprene hood - 7 mm thick
a.. medium pressure hose
a.. bag
a.. 3-year guarantee
a.. guarantee service in 5 days

mvh Morten

Fra : Nikolaj M

Dato : 06-10-07 10:07

Hej Alle

Tak for svarene

Jeg jeg er også blevet opmærksom på Santi.

Så dragten i den lokale dykkerbutik da jeg var nede og dykke
kreidensee, og har lige talt med dem i polen og arbejder pt vidre i
den retning, da vi er et par stykker der skal have en ny dragt.

Jeg må indrømme at mht. deres condura dragt får man utroligt meget for
pengene. Er der nogen som har erfaringer med denne dragt, som evt vil
vise den frem en aften? - hvordan er den mht stivhed etc?

Valget på ursuiten var egentligt en reaktion på at jeg gerne ville
have noget mere smidigt i forhold til den Bare nst jeg pt dykker i.
Men det er klart at alt vil virke mere smidigt end en gammel stiv
neoprendragt.

Vh Nikolaj

Fra : Morten Dall Darmer

Dato : 06-10-07 21:35

> Så dragten i den lokale dykkerbutik da jeg var nede og dykke
> kreidensee, og har lige talt med dem i polen og arbejder pt vidre i
> den retning, da vi er et par stykker der skal have en ny dragt.

efter som jeg er Santi forhandler, så ja jeg kender dem, og så kan man jo
sige, kan man nu stole på hvad en forhandler siger???
men nu har jeg ikke en stor flot butik eller skal leve af det, jeg gør det
for hyggen skyld og Primær for at kunne holde mig selv min klub og mine
elever med ordenlig udstyr, da jeg tit syntes det kan knibe for de lokale
butikke at skaffe det udstyr som jeg foretrækker.

nå men til sagen, jeg har solgt både deres inder dragter og yder dragter,
har ikke hørt nogle klager, og dem fra klubben som nu dykker Santi er godt
tilfreds.

jeg kan nok svare dig på det meste hvad du må have af spørgsmål og hvis du
bord på sjælland, kan jeg også sagtens vise dig dragten.

mvh Morten
www.divedata.dk
>>> Diving . Software development . Courses . Dive Gear <<<

Fra : Happy Diver

Dato : 06-10-07 17:29

Corduraen er ikke meget stivere end Heavy light, men jeg bryder mig
ikke specielt om Ursuit.
Har set et par lynlåse give op relativt hurtigt på den dragt. Både den
udvendige og indvendige.
Og en målsyet er da klart at foretrække. Som andre skriver så er Otter
et godt bud...

///

Fra : tz@cdnet.dk

Dato : 06-10-07 21:38

On 6 Okt., 11:07, Nikolaj M <m...@rquart.dk> wrote:
> [...]
> have noget mere smidigt i forhold til den Bare nst jeg pt dykker i.
> Men det er klart at alt vil virke mere smidigt end en gammel stiv

Hej Nikolaj

Jeg har dem begge 2. Både enduro og espace. som du kan se

mvh
TZ