Dykning på Samos, tilbagemelding..
Fra : Morten Saabye

Dato : 27-09-07 09:15

Til information har jeg nu været på Samos og været i vandet. Jeg dykkede
med Samos Dive Center, som ejes af en meget hyggelig erhvervsdykker,
Anthony og som har startet centret her i 2007.

Centret (eller nærmere skuret) ligger lige uden for Pythagorion nede på
stranden og han har en lille hurtiggående speedbåd, som med lidt besvær
bruges til dykningen.

Eftersom dykningen er ny på Samos og Samos Dive Center lige er opstartet
er de fede dykkersteder endnu ikke lokaliseret. (Der er fx ingen kendte
vrag.) Vi dykkede på en lille spids sydpå som hed noget i retningen af
Thelos. Et dyk til 25 m på skrånende sandbund med "ålegræs". Dog var der
på 0-10m en masse ret flotte klippeformationer. Vandet var 26 grader og
klart, men uden liv bortset fra små fisk i sorte nuancer.

Anthony leder fortsat efter "de gode steder" og jeg er overbevist om, at
han nok skal finde dem.. Jeg kan ha været uheldig da vi var "begrænset"
af, at vi havde 2 prøvedykkere med på turen. Ét dyk koster 40€ og 2
75€..

Bortset fra det er Samos en fed ø og selve Samos By et besøg værd.
Masser af overraskende tredy'e caféer og butikker..

Vh /Morten Saabye

Fra : john lundsgaard

Dato : 27-09-07 14:07

Morten Saabye <morten@saabye.net> skrev:
> [...]
>fisk i sorte nuancer.
>
>Anthony leder fortsat efter "de
>gode steder" og jeg er overbevist om, at

Hej Morten

Tak for tilbagemelding

Jeg har aftale med Anthony i uge 42 - på mail korreapondancen
indtil nu virker har sympatisk, og vi er begyndt at glæde os til
varmt klart vand og en uge på Samos.

Hilsen John

Fra : Morten Saabye

Dato : 28-09-07 11:19

"john lundsgaard" <john@highfield-ranch.dk> wrote in message

> [...]
>
> Jeg har aftale med Anthony i uge 42 - på mail korreapondancen
> indtil nu virker har sympatisk, og vi er begyndt at glæde os til

Han er meget sympatisk og meget grundig.. Centret kan være lidt svært at
finde, men når I kører ud af hovedvejen fra Pythagorion er der et lille
skilt i højre side af vejen. Umiddelbart efter skal I til venstre af en
bumlet grusvej og til venstre igen når den kort efter deler sig igen.
Hvis I ikke selv medbringer udstyr, er hans ret nyt og pænt.

Håber I får nogle gode dyk...

/Morten

Har du brug for andre fif eller om Samos generelt, kan du evt. maile mig
direkte.. (Arb. i rejsebranchen)..