Linehjul??
Fra : Mog.amok@gmail.com

Dato : 25-09-07 07:38

Hej alle

Er der nogen der kan anbefale et godt line hjul? Der også er til at
betale
Gerne i alu, og med en spole der har en rimelig diameter.

Mvh Martin

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 25-09-07 09:15

Hej

On Sep 25, 8:37 am, Mog.a...@gmail.com wrote:
> Er der nogen der kan anbefale et godt line hjul? Der også er til at
> betale
> Gerne i alu, og med en spole der har en rimelig diameter.

Jeg har et halcyon linehjul med ca. 100 m line på det er fint.. men
jeg bruger det sjældent i danmark da en spole på 30 - 45m kan løse det
meste!..

Hvis du vil have hjælp til at finde et BILLIGT line hjul så ved jeg
det ikke.. en spole vil sikkert være billigst.

mvh
Jonas

Fra : KC

Dato : 25-09-07 21:11

Hej.

Halcyons hjul er fint, men helt sjældent er "kopierne" fra f.eks. Agir
bedre. Det kører f.eks. bedre - og i mine øjne er delrin bedre end alu i
saltvand.

Halcyons hjul har desuden den helt åbenlyse svaghed (som naturligvis er
meget let at rette med cave-line og et lille tilkøb af en boltsnap) med
metal mod metal. En GUE-instruktør jeg kender har påtalt dette for JJ (CEO
hos Halcyon) der undskylder det med at de ikke har tid til at sidde og binde
boltsnaps på med line og at det ville se professionelt ud... og det kan han
jo have ret i, men det er stadig et problem.

KC

www.kcdk.com

GUE Tech 1 - PADI MSDT - CMAS ***

Fra : Mog.amok@gmail.com

Dato : 25-09-07 09:21

On 25 Sep., 10:14, Jonas Lüttichau <jluttic...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Hvis du vil have hjælp til at finde et BILLIGT line hjul så ved jeg
> det ikke.. en spole vil sikkert være billigst.

Det behøver ikke være et billigt, hjul, det skal bare gerne være til
at betale:

Mvh Martin

Fra : Poul Olesen

Dato : 25-09-07 10:49

Halcyon linehjul koster vist omkring 1500 kr, så hvis du synes det er
til at betale skal du købe det.

Poul

Fra : Morten Dall Darmer

Dato : 25-09-07 22:27

hej,

"Poul Olesen" <aquarius-abuse@cbs.dk> skrev i en meddelelse
> Halcyon linehjul koster vist omkring 1500 kr, så hvis du synes det er til
> at betale skal du købe det.

det fra Halcyon er et fedt hjul, det har bare et problem det er lavet af
alu, derfor foretrækker jeg Salvo hjulet.
det er et kopi af Halcyon bare lavet i delrin i stedet for alu, og så er det
meget billiger (ca halv pris)

http://www.divedata.dk/sub.asp?placid=DILB&w_style=produkt

Primary Reel with 400 feet 24 Line til 782,-

http://www.divedata.dk/

mvh Morten.

Fra : Jesper Munk

Dato : 25-09-07 16:05

Hej Martin.
Jeg har et MGE hjul. lidt stort og af plast, men alligevel meget robust og
fucker aldrig upp.
Koster ca. 550-600,- og fåes bl.a. hos Søsportimport og Stevnsdykkerskole.
mvh Jesper

Fra : Jan Birk

Dato : 25-09-07 16:08

> Jeg har et MGE hjul. lidt stort og af plast, men alligevel meget robust og
> fucker aldrig upp.

Linehjul som aldrig fucker up?? Det må vist være et hjul som aldrig
bliver brugt!

/Jan

Fra : Jesper Munk

Dato : 25-09-07 23:02

Hej Jan.
Det bliver brugt tit, så mon ikke det er en "fejl 40" fra din side
og hvis du ikke har prøvet det, skulle du tage og gøre det.............
mvh Jesper

Fra : Jan Birk

Dato : 26-09-07 07:38

> Det bliver brugt tit, så mon ikke det er en "fejl 40" fra din side
> og hvis du ikke har prøvet det, skulle du tage og gøre det.............

Prøve fejl 40? ))

/Jan

Fra : Jesper Munk

Dato : 26-09-07 08:08

Nåh ja.... den danske sprog er en svær en.....

Fra : TT

Dato : 25-09-07 18:57

<Mog.amok@gmail.com> wrote in message
[...]

Jeg er glad for custom divers hjul med skralde - 40 eller 70 meter mener
jeg, har ikke set dem i danmark, men de kan købes over nettet.

-Torben

Fra : Felix

Dato : 25-09-07 19:37

On 25 Sep., 19:56, "TT" <trp@(skal lige pilles - ud hajq.dk> wrote:
> [...]
> betale
> Gerne i alu, og med en spole der har en rimelig diameter.

Jeg har prøvet et par modeller efterhånden og er meget glad for mit
Halcyon pathfinder som er meget bedre end dem jeg tidligere har haft
"fornøjelsen" af at bruge.
Plastic hjul duer ikke de går i stykker efter kort tid så de er meget
dyrere på sigt....
så min anbefaling er køb et Halcyon hjul det er lidt dyrere men virker
upåklageligt.

/Felix

Fra : Søren Reinke

Dato : 25-09-07 19:38

Felix wrote:

> [...]
> dyrere på sigt....
> så min anbefaling er køb et Halcyon hjul det er lidt dyrere men virker

Hej Felix :)

Lidt dyrere er vist en underdrivelse :)

Men et fedt hjul, ingen tvivl om det.

/Søren

Fra : Morten Dall Darmer

Dato : 25-09-07 22:30

"Søren Reinke" <soren@REMOVE.reinke.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Felix :)
> Lidt dyrere er vist en underdrivelse :)
> Men et fedt hjul, ingen tvivl om det.

derfor køb Salvo til halv pris, se mit andet indlæg i samme tråd

http://www.divedata.dk/

mvh morten

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 25-09-07 20:08

On Sep 25, 10:20 am, Mog.a...@gmail.com wrote:
> Det behøver ikke være et billigt, hjul, det skal bare gerne være til
> at betale:

Ok det er temmeligt let.. du tager dit visa kort og indtaster de
udstansede tal på kortet og vupti så har du et linehjul.

mvh
Jonas