weekendtur til Bornholm
Fra : TT

Dato : 24-09-07 09:09

Hej med jer,

Vi har planlagt en sejltur til Bornholm fra Torsdag til Søndag i denne uge,
men vinden ser ud til at blive hård fra Nordøst, er der nogle der kan
foreslå en alternativ tur, nu vi har båd, skipper og fridage. En tur med
nogle lækre vrag - gerne hvor man kan lægge sig i læ.
Måske kan man stadigvæk tage til bornholm, og dykke fra sydsiden, men er der
noget at dykke på der.

mvh. Torben

Fra : Jesper Munk

Dato : 24-09-07 14:40

Hej Torben.
De vrag jeg kender til på sydsiden, ligger desværre så langt fra land, at
øen ikke giver tilstrækkelig læ.
Sejler i bare et par mil fra land giver øen ingen læ på den side.
Jeg vil anbefale jer at finde en anden weekend.
Giv gerne et kald når i kommer. Så kan vi altid udveksle røverhistorier
mvh Jesper

Fra : TT

Dato : 24-09-07 19:40

"Jesper Munk" <jesper.munk@privat.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg vil anbefale jer at finde en anden weekend.
> Giv gerne et kald når i kommer. Så kan vi altid udveksle røverhistorier

Hej Jesper,

Ja der komer nok en anden mulighed, men et eller andet skal vi gerne have
fundet ud af - vi har båden booket - så alt er nu muligt, hvad med vest for
sverige er der noget der.

-TT

Fra : Allan Jensen

Dato : 24-09-07 19:04

Sejl op til Utklippan, S.S.King og Spulga ligger i læ ved NØ vind.

mvh. Allan Jensen

Fra : TT

Dato : 24-09-07 19:42

"Allan Jensen" <alj@vrag.dk> wrote in message
> Sejl op til Utklippan, S.S.King og Spulga ligger i læ ved NØ vind.
>
> mvh. Allan Jensen

Hej Allan,

Jeg kender ikke de 2 vrag er det godt - og har du nogle data på dem ?? hvor
henne ligger de syd for Blekinge ??

Har du alternativt en anden ide til en 3 - 4 dages tur med en langsomt
gående båd fra københavn med den vejrudsigt de lover.

-TT

Fra : Allan Jensen

Dato : 24-09-07 20:07

....nå helt fra København, ja så er Hanøbugten nok lidt for langt, jeg troede
i startede turen på Bornholm. Det er kun de første 2 dage vinden er i NØ,
senere er den i SØ og SV kan jeg se på DMI, det ligner ren røvtur.

Dyk på Ares og Bonita torsdag og fredag og kryb så op i Øresund og dyk i
weekenden, gå i byen i Helsingør om natten og lad som om i er langt væk
hjemmefra - så kan i måske få en god tur alligevel.

Skriv mig en email, så skal du få de føromtalte positioner, hvis i nu sejler
over nord for Bornholm alligevel.

mvh. Allan

Fra : TT

Dato : 24-09-07 19:57

"TT" <trp@(skal lige pilles - ud hajq.dk> wrote in message
> [...]
> nogle lækre vrag - gerne hvor man kan lægge sig i læ.
> Måske kan man stadigvæk tage til bornholm, og dykke fra sydsiden, men er

Hvad med Bonita og deromkring, tror i der er læ nok, og er der så også andet
at dykke på der, der må næsten være læ jo ??