Chokerende pris på udstødning....
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 02-10-07 16:23

Hej

Den gamle passat trænger efterhånden til en ny udstødning, så jeg ringede
til Quickpot 6234,-.... HVVVVAD så ringede jeg til Auto-G 6512,- det er da
rablende når jeg kan få en ved T-hansen til 1099,- så kan jeg få den skiftet
6 gange til samme pris og jeg tror sgu næppe de andre holder 6 gange
længere!

Stef

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 02-10-07 16:36

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> wrote in message
> [...]
> rablende når jeg kan få en ved T-hansen til 1099,- så kan jeg få den
> skiftet 6 gange til samme pris og jeg tror sgu næppe de andre holder 6

Men hvis du skal frem og tilbage 8 gange ved t-svansen for til sidst at
finde ud af at den ikke passer......

:)

Mvh
Jacob

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 02-10-07 17:01

> Men hvis du skal frem og tilbage 8 gange ved t-svansen for til sidst at
> finde ud af at den ikke passer......
>
> :)

Kan sgu køre mange gange for 5kkr

Stef

Fra : René Løweneck

Dato : 02-10-07 18:06

Hej Jacob !

> Men hvis du skal frem og tilbage 8 gange ved t-svansen for til sidst at
> finde ud af at den ikke passer......

Jeg kan altså ikke finde ud af, hvorfor folk har så meget imod T. Hansen.
Jeg har igennem tiden købt en del ting der og aldrig haft grund til at
klage.

René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
Land Rover Discovery II TD5 ES - en ægte 4-hjulstrækker

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 02-10-07 18:33

> Jeg kan altså ikke finde ud af, hvorfor folk har så meget imod T. Hansen.
> Jeg har igennem tiden købt en del ting der og aldrig haft grund til at
> klage.

Gålf 2'eren jeg havde var praktisk talt bygget af T-svansen dele

Stef

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-10-07 21:18

>Jeg kan altså ikke finde ud af, hvorfor folk har så meget imod T. Hansen.

Fordi folk snakker og fråser i rygter og omtale. Det er populært i DK
jo

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-10-07 08:51

Martin Johansen [6000] wrote:

> Fordi folk snakker og fråser i rygter og omtale. Det er populært i DK
> jo

Her er en ægte 1.håndsberetning : http://shor.ter.dk/746322281

Problemet er ikke så meget varerne som den manglende kompetence hos
ekspedienterne.

--
vh
Torben

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 03-10-07 09:04

> Problemet er ikke så meget varerne som den manglende kompetence hos
> ekspedienterne.

Jeg har nu købt bremsedele hos T-Hansen for f´ørste og sidste gang....Skæve
blev de på nul-koma-dut. Ved seriøs nedbremsning på motorvej mistede de
totalt deres bremseeffekt. Jeg har mit liv for kært til den slags dele....
Nu køber jeg Zimmernan, brembo eller lignende så kan jeg også stoppe når der
virkelig er brug for det.

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 05-10-07 08:21

Ole Frederiksen wrote:
> [...]
> totalt deres bremseeffekt. Jeg har mit liv for kært til den slags dele....

Tjah, men den dag de får Ferodo klodser på programmet, køber jeg dem da
gerne der, så på en måde vil jeg give dig ret, men med hensyn til skiver har
jeg nu aldrig været uheldig ved T. Hansen, men på egne køretøjer kommer
der kun nu godt nok kun Brembo skiver på, så det...

--
Ejvind

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-10-07 16:35

>Her er en ægte 1.håndsberetning : http://shor.ter.dk/746322281

Jep det lyder bekendt (har arbejdet hos lortefirmaet i et par år).

>Problemet er ikke så meget varerne som den manglende kompetence hos
>ekspedienterne.

Ja. Men... af og til kan de ikke gøre for det for deres EDB system er
ikke lige sat til, at folk skal spørge ud over det man kan søge på -
og det er hvilken type bil osv...

DET gør det til et lortested IMHO...

Men folk skal lære, at lade være med, at skære alt og alle over en kam
for de har en masse kvalitet.. og en del lort. Men de har faktisk mest
kvalitet.. tro det eller lad være :)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 05-10-07 08:15

Martin Johansen [6000] wrote:

> [...]
>
> Men folk skal lære, at lade være med, at skære alt og alle over en kam
> for de har en masse kvalitet.. og en del lort. Men de har faktisk mest

Det er også min vurdering.

--
Ejvind

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 05-10-07 08:10

René Løweneck wrote:
> Hej Jacob !

> Jeg kan altså ikke finde ud af, hvorfor folk har så meget imod T. Hansen.
> Jeg har igennem tiden købt en del ting der og aldrig haft grund til at
> klage.

I gamle dage måtte man ikke bruge Outlook Express hvis man ville tages
alvorligt i grupperne, i dag må man ikke handle ved T.Hansen, sådan skifter
tiderne.

Jeg har aldrig haft de store problemer med ting købt hos T.Hansen, ikke
større end jeg har haft ved andre reserdelspushere.

Men mon dog det er delenes skyld, den lokale FTZ har for et års tid siden
lukket for salg af dele til private, mon ikke det har en årsag.
Jeg gætter på for meget bøvl i forhold til omsætningen.

--
Ejvind

Fra : N/A

Dato : 02-10-07 17:59

Fra : Henrik B.

Dato : 02-10-07 17:59

"Møller" <M@g2net.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg har købt katalysator til kr. 700,- til isvejsning i stedet for den
> "originale" 3.500,- sparet, og den virker. er målt og udlæst med scop.

Den kan vel i teorien dumpes af en emsig bilinspektør, hvis der ikke er
EU-godkendelse på den....

--
Nu på Vista 64-Bit...

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 04-10-07 11:28

"Møller" <M@g2net.dk> skrev i en meddelelse

> Så er det helle ikke værre, jeg har købt udstødning der: den passede.
> Jeg har købt katalysator til kr. 700,- til isvejsning i stedet for den
> "originale" 3.500,- sparet, og den virker. er målt og udlæst med scop.

Hvad gør et scop som et viserinstrument ikke kan?

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : N/A

Dato : 04-10-07 12:38

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 04-10-07 12:38

> viste tidsafhængigheden, du kan se hvor ofte sonden skifter spænding og
> heraf få et billede af om dens evne til at reagere hurtig på en ændret
> gasblandingen/forbrænding

Ændrer spændingen sig så hurtigt at en nål ikke kan følge med?

> Og du har historikken på skærmen og/eller ihukommelsen.

Det er afhængigt af skopet.

> Vi har lavet en simpel tester der sættes på signal- og stelledningen fra
> sonden.
> 3-lysdioder. rød-grøn-rød: lav- middel -høj:
> Så kan du følge med i, at den rent faktisk skifter mellem mager og fed
> blanding og med hvilken hastighed.
> Simpelt og enkelt.

Altså noget et viserinstrument også kunne klare.

Min pointe er ganske enkelt at der ofte bliver brugt så fancy instrumenter,
at mekanikeren end ikke aner hvordan de skal tilsluttes

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : N/A

Dato : 04-10-07 22:29

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 04-10-07 22:29

> Jeg har lige fra min elektronikudvikler modtaget følgende:
>
> "Et alm. viserinstrument vil belaste sonden for meget.
> Hvis det er forstærket er det muligvis ok, men de er normalt ikke
> forstærkede.
> Indgangsimpedans skal være over 1MOhm, helst en del over.

Ok, så kan mit gamle FET-voltmeter jo sagtens bruges

> Et digitalmultimeter kan bruges til at følge lidt med, men det er som
> regel lidt langsomt (typ. 3 opdateringer/sek.), men nok ok i tomgang.

Det er da også noget en vis herre har skabt i vrede.
Mange går rundt og tror at blot fordi der står nogle tal og blafrer,
så er instrumentet mere nøjagtigt end et med viser.
Det er langtfra altid tilfældet

> Har du henvist til denne side?
> http://www.picotech.com/auto/lambda_sensor.html "

Kendte ikke til siden.

Den konstruktion med 3 lysdioder,
vil gerne have diagram, hvis det er muligt

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Henrik B.

Dato : 04-10-07 19:25

> [...]

> Jeg har købt katalysator til kr. 700,- til isvejsning i stedet for den
> "originale" 3.500,- sparet, og den virker. er målt og udlæst med scop.

Et scop siger så ik' en ski' om en KAT fungerer eller ej. Den siger
udlukkende noget om lambda'ens funktion.

--
Nu på Vista 64-Bit...

Fra : N/A

Dato : 04-10-07 20:14

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 04-10-07 20:14

Møller skrev:

> Lambdaen virkede stadig fint, og gasmålingen var kommet under de
> stillede krav.
>
> Var det lidt bedre?

Er den kommet UNDER de stillede krav, så er den heller ikke ok.

F.eks skal lambda ligge på 1,000 plus/minus 0,003. Hverken mere eller
mindre.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Henrik B.

Dato : 05-10-07 07:15

"Møller" <M@g2net.dk> skrev i meddelelsen

> Fuldstændig korrekt, jeg formulerede mig meget uklart og mangelfuldt
>
> Udstødning målt, ikke OK. gasmåler
> Lambdaen blev målt, var defekt. Scop
> ny blev sat i og målt: OK, Scop
> men gasmålingen var ikke OK, gasmåler
> så der kom ny Kat på, svejseværk
>
> Lambdaen virkede stadig fint, og gasmålingen var kommet under de stillede
> krav.

Nååååååhhhh såååååå'nnn.....

> Var det lidt bedre?

Jeps....

--
Nu på Vista 64-Bit...

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 02-10-07 16:46

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rablende når jeg kan få en ved T-hansen til 1099,- så kan jeg få den
> skiftet 6 gange til samme pris og jeg tror sgu næppe de andre holder 6

Previa '92 fra motor og hele vejen baglæns, forrør, kat og kat igen og
bagpotte.... 11.000 + moms.

Michael

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 02-10-07 17:00

> Previa '92 fra motor og hele vejen baglæns, forrør, kat og kat igen og
> bagpotte.... 11.000 + moms.

Det sgu da røveri!

Stef

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-07 17:30

> Det sgu da røveri!

Sierra original ca. 1200,-

Fra : retroman

Dato : 02-10-07 17:51

> Sierra original ca. 1200,-
det er da stadigvæk tætter på 100% af bilens værdi...

Fra : TGJ

Dato : 02-10-07 19:06

"retroman" <retroman@(nonono).no> skrev i en meddelelse

> det er da stadigvæk tætter på 100% af bilens værdi...

ROTF!!

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-07 15:41

> det er da stadigvæk tætter på 100% af bilens værdi...

Måske.
Men jeg køber aldrig mere uoriginalt.
Og så har jeg efterhånden noget, færre
og færre har..

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 02-10-07 19:27

"eque" <n/a> skrev :

>Sierra original ca. 1200,-

Gisp - det er mere end jeg gav for den sidste bil ;)

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-07 19:32

<jan@bygteknik.dk> skrev i meddelelsen

> Gisp - det er mere end jeg gav for den sidste bil ;)

Hva hulen kører du i?... er præmien ikke 1500,- for at lade være med at køre
mere i bilen?

Ok - det kan jo være du fik den til foræringspris

--
/HB

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 02-10-07 21:05

"HB" <hbOOsnabela.dk> skrev :

>Hva hulen kører du i?... er præmien ikke 1500,- for at lade være med at køre
>mere i bilen?

Hvad jeg lige pt kører i er svært at gætte, der er en del
valgmuligheder. Nyest tilkomne kostede mig blot omregistreringen

>Ok - det kan jo være du fik den til foræringspris

Tæt på ;)

--
Jan_stevns

Fra : JBH

Dato : 02-10-07 21:52

> [...]
> rablende når jeg kan få en ved T-hansen til 1099,- så kan jeg få den
> skiftet 6 gange til samme pris og jeg tror sgu næppe de andre holder 6

Tjaa, sådan en Høyer* potte holder et par år.(godt det samme for rockwool'en
i den er sodet til efter et par år) En original (uden rockwool) holder vel
op til 10 år og så de der bøvlet med at skulle skifte lortet. (For Høyer
monterer den vel ikke)

mvh
JBH
(Som er færdig med at skifte Høyer potter)

*Høyer = Thansen.(samme lort)

Fra : Torben Madsen

Dato : 03-10-07 20:30

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> mvh
> JBH
> (Som er færdig med at skifte Høyer potter)

Netop! De lydpotter, som T-Hansen sælger er ikke andet end en blikdåse, hvor
der er fyldt noget rockwool i. Det dæmper lyden rimeligt, men så er det også
sagt. Jeg så engang en test - tror, at det var i "Motor". Der viste det sig,
at bilens brændstoføkonomi blev forringet betydeligt pga. at modtrykket i
udstødningssystemet ikke var , som designet til den bilmodel - mere
forurening og færre KM/l - det sidste er nok det, som gør mest ondt på de
folk, som kører til T-Hansen.....

mvh
Torben Madsen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-10-07 13:18

On 4 Okt., 12:54, Møller <M...@g2net.dk> wrote:
> [...]
> 3-lysdioder. rød-grøn-rød: lav- middel -høj:
> Så kan du følge med i, at den rent faktisk skifter mellem mager og fed

Kan du lokkes til at komme med diagrammet til den ?

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og

Fra : Møller

Dato : 07-10-07 22:02

Christian B. Andresen skrev:

Er dette din mailadr.:
trav@tiscali.dk ?

Møller

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-10-07 07:50

On 4 Okt., 20:28, Møller <M...@g2net.dk> wrote:

> Du lokker

Yep

> jeg har ladet spørgsmålet gå videre til udvikleren

Lyder godt.

> og nu er toget kørt. Men så er der andre udfordringer.

Op på hesten igen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-10-07 09:45

On 7 Okt., 23:02, Møller <M...@g2net.dk> wrote: