Bil med frihøjde?
Fra : Henning

Dato : 02-10-07 08:35

Hvilken hvidplade "familiebil" opfylder behovet for at kunne stille
min racercykel i bagagerummet uden at skulle tage hjul af hver gang?
Der skal derfor være minimum 100cm i højden og 170cm i længden. Vi har
kigget på flere MPV, men så snart de kommer på hvide plader og der er
bagsæder, forsvinder frihøjden
(Nej, det er ikke en option at hænge cyklen bagpå, at lægge den ned,
at sætte den på taget el.lign. Cyklen skal transporteres varm, tørt og
sikkert

Fra : Hr. Jensen

Dato : 02-10-07 08:50

On Tue, 02 Oct 2007 09:35:20 +0200, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

> [...]
>(Nej, det er ikke en option at hænge cyklen bagpå, at lægge den ned,
>at sætte den på taget el.lign. Cyklen skal transporteres varm, tørt og

Skal vi ikke kalde det bagagerumshøjde, da frihøjde bruges om
afstanden mellem underlaget, der køres på og vognbunden?

En minibus til lille kørekort kunne være en mulighed, eller måske en
Fiat Multipla-agtig tingest.

Fra : Fly Christensen

Dato : 02-10-07 09:04

Henning wrote:
> [...]
> (Nej, det er ikke en option at hænge cyklen bagpå, at lægge den ned,
> at sætte den på taget el.lign. Cyklen skal transporteres varm, tørt og

Hvis du kan vente et par dage, så skal jeg gerne give dig højde i vores
Galaxy.

Fly

Fra : Henning

Dato : 02-10-07 09:02

On Tue, 02 Oct 2007 10:03:54 +0200, Fly Christensen
<x_nospam_x@gmx.net> wrote:

>Hvis du kan vente et par dage, så skal jeg gerne give dig højde i vores
>Galaxy.

Iflg
http://www.ford.dk/ie/galaxy/glx06_specifications/glx06_dims/-/-/10/30

Bagageområde (mm)
Maksimum lasthøjde (med 3. rækkes sæder) 964
Maksimum lasthøjde (uden 3. rækkes sæder) 1019
Maksimum lastbredde 1215
Maksimum lastbredde mellem hjulkasser 1146
Maksimum lastlængde til bagsiden af 3. rækkes sæder 557
Minimum lastlængde til bagsiden af 3. rækkes sæder 397
Maksimum lastlængde til bagsiden af 2. rækkes sæder 1306
Minimum lastlængde til bagsiden af 2. rækkes sæder 1156
Maksimum lastlængde til bagsiden af forsæder (nominel) 2095

Så med sæder er den ikke en option

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-10-07 09:57

On 2 Okt., 09:35, Henning <no.m...@all.invalid> wrote:
> [...]
> (Nej, det er ikke en option at hænge cyklen bagpå, at lægge den ned,
> at sætte den på taget el.lign. Cyklen skal transporteres varm, tørt og

Tror det billigste er at købe en lukket flyttetrailer.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 02-10-07 10:02

Christian B. Andresen wrote:

> Tror det billigste er at købe en lukket flyttetrailer.

Så må han kun køre 80 kmt på motorvej og 70 på landevej. Det er altså
forlangsomt hvis man skal langt.

Hvad med en Toyota Previa? modellen er godt nok udgået for nogle år
siden, men de ses da stadig.

JonB

Fra : Kim Kristensen

Dato : 02-10-07 10:18

> [...]
> (Nej, det er ikke en option at hænge cyklen bagpå, at lægge den ned,
> at sætte den på taget el.lign. Cyklen skal transporteres varm, tørt og

Skal du bruge mere end to pladser når cyklen er med, eller gider du
ikke rode med sæder siden den cyklen bare skal være til at kaste ind i
bilen?

Med venlig hilsen Kim

Fra : Henning

Dato : 02-10-07 10:27

On Tue, 02 Oct 2007 02:17:56 -0700, Kim Kristensen
<kim01@kristensen.tdcadsl.dk> wrote:

>Skal du bruge mere end to pladser når cyklen er med, eller gider du
>ikke rode med sæder siden den cyklen bare skal være til at kaste ind i
>bilen?

Kaste ind...? Puha, du er vist ikke klar over at en standard
racercykel i dag repræsenterer højere værdi end flertallet af biler på
vejene
Så længe bagsæderne er lige til at lægge ned, er det ikke noget
problem. Men qua vi bor på 3. sal er det ikke en option at skulle tage
dem ud af bilen.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 02-10-07 10:50

On 2 Okt., 11:27, Henning <no.m...@all.invalid> wrote:

> [...]
> Så længe bagsæderne er lige til at lægge ned, er det ikke noget
> problem. Men qua vi bor på 3. sal er det ikke en option at skulle tage

Det var blot en talemåde, jeg kunne ikke drømme om at kaste en cykel
ind i en bil selv om den var gratis

Mig bekendt kan man have en cykel bag forsæderne i den nye Honda
Civic, men næppe uden forhjulet bliver pillet af. Bunden af bagsæderne
kan vippes op på den model, det tager ingen tid. Der er en fin demo af
det på www.civic.dk

Med venlig hilsen Kim

Fra : Brian Nordahl

Dato : 02-10-07 11:06

jeg kører i en peugeot 806, bilen er med enkelt sæder, så hvis du kan nøjes
med 3 bagsæder kan du flytte rundt på dem, så der er frit i den ene side.

vh Brian

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 02-10-07 11:16

Henning skrev:

> Hvilken hvidplade "familiebil" opfylder behovet for at kunne
> stille min racercykel i bagagerummet uden at skulle tage
> hjul af hver gang? Der skal derfor være minimum 100cm i
> højden og 170cm i længden.

Hvad med en Peugeot Partner (eller den tilsvarende Citroën)?

Se lastrummenes mål på forskellige modeller her:
http://www.hertz-biludlejning.dk/varebiler/varebiler.htm

--
Herluf :·)

Fra : Anton

Dato : 02-10-07 11:30

> [...]
> (Nej, det er ikke en option at hænge cyklen bagpå, at lægge den ned,
> at sætte den på taget el.lign. Cyklen skal transporteres varm, tørt og

I vores Ford Mondeo stationcar (årgang 2003) kan jeg snildt have min gamle
havelåge uden at tage hverken det ene eller andet af.
Dog bliver jeg nødt til at lægge bagsæderne ned.

/Anton

Fra : Henning

Dato : 02-10-07 11:51

>I vores Ford Mondeo stationcar (årgang 2003) kan jeg snildt have min gamle
>havelåge uden at tage hverken det ene eller andet af.
>Dog bliver jeg nødt til at lægge bagsæderne ned.

Kan cyklen stå op? Næppe... Ligger den ned kommer den i karambolage
med den øvrige oppakning

Fra : Anton

Dato : 02-10-07 12:38

> Kan cyklen stå op? Næppe... Ligger den ned kommer den i karambolage
> med den øvrige oppakning
Det har du ret i. Det overså jeg. Sorry.

/Anton

Fra : bj

Dato : 02-10-07 13:23

> Kan cyklen stå op? Næppe... Ligger den ned kommer den i karambolage
> med den øvrige oppakning
'
sig mig er det en guldklump du har siden den ikke må hverken ligge eller få
hjulene af?

Er bare nysgerrig..

Men hvad med at købe noget over i en transporter fx!

mvh
bj

Fra : Henning

Dato : 02-10-07 13:47

>sig mig er det en guldklump du har siden den ikke må hverken ligge eller få
>hjulene af?

Tæt på - næ, bare en ganske almindelig 25.000 kroners racer, som
bruges rundt om til diverse løb. Det er såmænd kun for at være magelig
- forhjulet kan sagtens tages af, men det ændrer ikke højden på
cyklen. Baghjulet kunne tages af, så får du konflikt med kæde,
bagskifter osv. Og når der alligevel på et tidspunkt skal skiftes
bil...

Fra : Jens D. Jensen

Dato : 02-10-07 14:14

"Henning" <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> cyklen. Baghjulet kunne tages af, så får du konflikt med kæde,
> bagskifter osv. Og når der alligevel på et tidspunkt skal skiftes

Biler i Andersinestilen, såsom Yaris Verso (som vist er gået ud af
produktion), Skoda Roomster, Renault Kangoo har alle god lofthøjde. Beroni
(Preben Rosenkvist, har ikke lige et tlf. nr., men han reklamerer i
CykelMotion Danmark) kan lave en holder til forgaffelmontering inde i bilen.
Så sent som i weekenden var jeg afsted med en af mine gode venner, og vi
kunne snildt have 2 crosscykler bag i hans Peugoet Partner med den løsning.

Evt. kunne du købe en trailer til at spænde efter cyklen - så kan du smide
bilen op på den istedet, så slipper du i hvert fald for at tage hjulene
af

/Jens

Fra : Bruno

Dato : 02-10-07 13:40

Henning wrote:
> [...]
> (Nej, det er ikke en option at hænge cyklen bagpå, at lægge den ned,
> at sætte den på taget el.lign. Cyklen skal transporteres varm, tørt og

Mon ikke en Toyota HiLux i ExtraCab eller DoubleCab og så en kasse/låg
monteret på ladet er en mulig løsning, eller måske en Fiat Multipla hvor
man så fjerner det ene bagsæde (ud af tre).

Mvh
Bruno

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-10-07 14:56

Henning skriver:

> Hvilken hvidplade "familiebil" opfylder behovet for at kunne stille
> min racercykel i bagagerummet uden at skulle tage hjul af hver gang?

VW transporter.
Ford Transit (den hedder noget andet med flere sæder i)

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Aksel

Dato : 02-10-07 18:54

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in

> Henning skriver:

> VW transporter.
> Ford Transit (den hedder noget andet med flere sæder i)
>

> Klaus

En Peugeut 307 stationcar klarer den næsten, der er knap den ene meter og
længden er tilstrækkelig hvis du tager forhjulet af.

Aksel

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-10-07 19:11

Aksel skriver:

> En Peugeut 307 stationcar klarer den næsten, der er knap den ene meter og
> længden er tilstrækkelig hvis du tager forhjulet af.

Jeg ville sku nødigt køre en cykel ind i bagagerummet af en 307'er.....

Så hellere en Touran.

Fra : Søren Kelly

Dato : 02-10-07 22:53

Snip en Citroen Jumpy der behøver du ikke at tage sæder ud eller flytte
rundt på dem jeg kan have min Moutainbike bag forsæderne og foran bagsæder

Søren Kelly

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-10-07 05:55

"Søren Kelly" skriver:

> Snip en Citroen Jumpy der behøver du ikke at tage sæder ud eller flytte
> rundt på dem jeg kan have min Moutainbike bag forsæderne og foran bagsæder

Ellers tak....

Fra : Kim Kristensen

Dato : 02-10-07 15:38

On 2 Okt., 14:46, Henning <newsm...@REMOVETHISmailme.dk> wrote:

> [...]
> cyklen. Baghjulet kunne tages af, så får du konflikt med kæde,
> bagskifter osv. Og når der alligevel på et tidspunkt skal skiftes

Det kunne godt lyde som om den Civic stadig er et godt bud, med mindre
du er til kassevogne. Jeg glemte før at tilføje at bagdørene kan åbnes
ca. vinkelret, så det er let at få cyklen ind (men uden forhjul).
Bagagerummet som er et af de største i klassen (hvis ikke det
største), vil sikkert kunne rumme øvrigt nødvendigt bagage. Der er et
par gode billeder af det her, farverne er iøvrigt mørke i kabinen nu.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=283105&bid=22

http://www.dinside.no/php/art.php?id=283105&bid=23

Med venlig hilsen Kim

Fra : Kim Kristensen

Dato : 02-10-07 20:51

> [...]
> cyklen. Baghjulet kunne tages af, så får du konflikt med kæde,
> bagskifter osv. Og når der alligevel på et tidspunkt skal skiftes

Jeg har netop forsøgt mig med en tommestok (som sjovt nok måler i cm),
i min egen Civic med bunden af bagsæderne slået op.

Højde på midten 113 cm (gulv til tag på "knolden" ved siden af den er
der yderligere 5 cm i højden).

Højde på døråbningen 95 cm, brede i bunden 40 cm.

Indvendig brede 135 cm (mellem dørenes armlæn/håndtag).

Mindstemål mellem for og bagsæde 50 cm (øverst fra ryglæn på forsæde
til den opslåede bagsædebund).

Med venlig hilsen Kim

Fra : MW

Dato : 06-10-07 19:09

> [...]
> (Nej, det er ikke en option at hænge cyklen bagpå, at lægge den ned,
> at sætte den på taget el.lign. Cyklen skal transporteres varm, tørt og

Du får en karrosserismed til at indrette en kassevogn med forhøjet tag så du
kan have cyklen stående behørigt fastspændt iført seler og det hele. Et sæde
anbragt så du kan berolige den under kørslen er også en god ting. Du betaler
blot fuld afgift og får den godkendt til privat personkørsel så kan næsten
alt lade sig gøre, blot "skroget" er eller kan typegodkendes som "M1" (lille
personbil) Udgangspunktet kunne være en af de mange fiduscampere, men check
lige at døren er høj nok.

MW

Fra : SEJ

Dato : 09-10-07 17:29

Hej

Kan ikke se om Berlingo er nævnt, klarer det også hvis du fjerener 1 af 3
bagsæder

mvh
SEJ