De dér engelske sorte taxier
Fra : iSteen

Dato : 02-10-07 07:58

De klassiske engelske taxaer alle har set, hvad er det egentligt for en
bil?
Jeg har engang kørt i en, og det var ikke nogen speciel nydelse

Fra : ERLO

Dato : 02-10-07 08:30

iSteen skrev:
> De klassiske engelske taxaer alle har set, hvad er det egentligt for en
> bil?
> Jeg har engang kørt i en, og det var ikke nogen speciel nydelse
Hej
Det er et karrosseri og en chassisramme plus tilkøb af drivlinje m.m..
Eller sagt på en anden måde der er tale om en specialfabrik der har sat
sig som mål at forsyne englænderne med en bil der kan opfylde deres
specielle krav til droske køretøjer.
Mvh. ERLO .

Fra : Hr. Jensen

Dato : 02-10-07 08:42

http://www.londontaxi.dk/Historie.htm

Fra : iSteen

Dato : 02-10-07 12:05

Hr. Jensen <pomanden@hotmail.com> wrote:

> http://www.londontaxi.dk/Historie.htm

Spøjs tingest - måske ligefrem en kandidat til *grimmeste bil
overhovedet*

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 02-10-07 12:24

isteen@gmail.com (iSteen) writes:

> Spøjs tingest - måske ligefrem en kandidat til *grimmeste bil
> overhovedet*

Skægt at de har fjernet "selvmordsdørene" nu hvor den slags er ved at
komme på mode igen.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-10-07 14:53

ERLO skriver:

> Eller sagt på en anden måde der er tale om en specialfabrik der har sat
> sig som mål at forsyne englænderne med en bil der kan opfylde deres
> specielle krav til droske køretøjer.

dorske ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Hr. Jensen

Dato : 02-10-07 15:50

On Tue, 02 Oct 2007 15:53:25 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>ERLO skriver:

>dorske ?

Ved du ikke hvad en 'droske' er for noget?
Hvis jeg nu siger 'hestetrukket køretøj'...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-10-07 15:56

"Hr. Jensen" skriver:

> Ved du ikke hvad en 'droske' er for noget?

Jo jo.

Fra : google@pein.dk

Dato : 02-10-07 12:00

On 2 Okt., 08:57, ist...@gmail.com (iSteen) wrote:

> Jeg har engang kørt i en, og det var ikke nogen speciel nydelse

Jeg synes det er fedt at man bare vader lige ind og sætter sig på
noget der minder om en polstret parkbænk. Og har man lidt tasker med
er det ikke noget problem; masser af plads.
Ind- og udstigning er jo noget der sker tit i en bytaxi, og det er
simpelthen deres kernekompetence.
--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : ERLO

Dato : 03-10-07 17:00

google@pein.dk skrev:

> [...]
> er det ikke noget problem; masser af plads.
> Ind- og udstigning er jo noget der sker tit i en bytaxi, og det er

Hej
Det kan godt være at de kan rumme meget, men så vidt jeg husker er der
skrappe begrænsninger på hvor mange personer den må medtage.Så vi var
altid nødt til at tage to biler når vi skulle rundt.
Mvh. ERLO

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 03-10-07 18:17

ERLO <logst@get2net.dk> skrev :

>Så vi var
>altid nødt til at tage to biler når vi skulle rundt.

er "vi" blevet så trinde om livet ?

--
Jan_stevns

Fra : ERLO

Dato : 05-10-07 08:25

jan@bygteknik.dk skrev:

> er "vi" blevet så trinde om livet ?

Nej
Det var de ligeglade med - de talte høveder.