personbil med aftagelige bagsæder
Fra : Erik Kirkegaard

Dato : 30-09-07 18:15

Vi skal bruge en personbil/stationcar/4x4 til alm brug samt masser af
bagagerumsplads, min ide var at man kunne tage de bagerste sæder ud
ved lejlighed.Bilen skal også være smart med mest mulig udstyr.
mit budget siger max. 350.000
nogle gode ideer?

Fra : Mogens

Dato : 30-09-07 18:47

"Erik Kirkegaard" <erik@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bagagerumsplads, min ide var at man kunne tage de bagerste sæder ud
> ved lejlighed.Bilen skal også være smart med mest mulig udstyr.

En Renault Espace er som skabt til formålet

--
/Mogens, sportsdriver :)
www.youtube.com/watch?v=N2NDpPSgfwo&mode=related&search=

Fra : Anders Majland

Dato : 30-09-07 19:55

> En Renault Espace er som skabt til formålet

Måske ikke det helt rigtige kompromis

Fra : Mogens

Dato : 30-09-07 19:58

> Måske ikke det helt rigtige kompromis

Manden skriver følgende, som Espace da netop indeholder:
en personbil/stationcar til alm brug
masser af bagagerumsplads,
kunne tage de bagerste sæder ud
være smart
med mest mulig udstyr.
budget siger max. 350.000

Fra : KASO

Dato : 01-10-07 06:16

"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse
> "Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse

> Manden skriver følgende, som Espace da netop indeholder:
> en personbil/stationcar til alm brug
> masser af bagagerumsplads,
> kunne tage de bagerste sæder ud
> være smart
> med mest mulig udstyr.
> budget siger max. 350.000

Jeg synes også, at den rammer fint - omend jeg ville "nøjes" med Grand
Scenic, det kan fåes fabriksny i den prisklasse (i modsætning til Espace).
Alternativt Citroën Grand Picasso.

Fra : Erik Kirkegaard

Dato : 01-10-07 07:37

tak for gode tilbagemeldinger.
Jeg har kørt passat,audia6 og nu saab 9,3.
Så det var måske lidt merer kvalitet..uden at træde franske
bilejere over tæerne. jeg leder efter.Bilen må gerne være max 5
år gammel.
Vi havde faktisk også tænkt i vans evt A6 men hvilken har størst
bagagerum?

Fra : KASO

Dato : 03-10-07 20:57

> tak for gode tilbagemeldinger.
> Jeg har kørt passat,audia6 og nu saab 9,3.
> Så det var måske lidt merer kvalitet..uden at træde franske
> bilejere over tæerne. jeg leder efter.

Hvis du er vant til VAG-"kvalitet", vil du bestemt ikke mærke nogen
forringelse ved at skifte til en fransk bil

Det er muligt, at Audi/VW er bedre til at lave kabiner, der _ligner_
kvalitet, men den faktiske kvalitet er mildest talt gennemsnitlig. En
Renault Scénic er i tyske undersøgelser mindre fejlbehæftet end VW Touran -
såeh....

(Ingen regler uden undtagelse: Renault Espace har ikke det bedste ry - og
307SW har haft mange børnesygdomme)

Fra : Anders Jacobsen

Dato : 30-09-07 20:02

307 sw

Fra : Martin Kaas Neergaar~

Dato : 01-10-07 07:25

> Vi skal bruge en personbil/stationcar/4x4 til alm brug samt masser af
> bagagerumsplads, min ide var at man kunne tage de bagerste sæder ud
> ved lejlighed.

Skoda Roomster Comfort, koster ca. 280.000.- i den største udgave, om man så
kan lide designet, det er en anden snak. Den kommer vist nok som 4x4 på et
tidspunkt.

Fra : Allan F

Dato : 01-10-07 07:55

> [...]
> bagagerumsplads, min ide var at man kunne tage de bagerste sæder ud
> ved lejlighed.Bilen skal også være smart med mest mulig udstyr.

Prøv at tage kontakt til nogle taxi-selskaber. Der er sikkert nogen, der har
en fin WV Touran med masser af udstyr til ca. 250.000. Jeg har lige
formidlet en til den pris, og den nye ejer er ovenud tilfreds.

Bagsæderne kan tages ud, og der kan være et komfur i bagagerummet, hvis man
har brug for det.

Allan F

Fra : Anders Christensen

Dato : 01-10-07 19:37

Allan F skrev:

> [...]
> formidlet en til den pris, og den nye ejer er ovenud tilfreds.
>
> Bagsæderne kan tages ud, og der kan være et komfur i bagagerummet, hvis man

Jeg troede fidusen med at bygge om til campere var løbet ud i sandet?

Fra : Allan F

Dato : 02-10-07 11:35

"Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg troede fidusen med at bygge om til campere var løbet ud i sandet?

- for at anskueliggøre bagagepladsen. Tvivler på at generatoren kan trække
en ordenlig kogeplade.

Allan F

Fra : Per O.

Dato : 01-10-07 17:35

> [...]
> bagagerumsplads, min ide var at man kunne tage de bagerste sæder ud
> ved lejlighed.Bilen skal også være smart med mest mulig udstyr.

Jeg har selv en Ford C-Max. Her kan man tage bagsæderne ud med et snuptag,
og bilens køreegenskaber er de franske biler langt overlegen (Bilmagasinet
siger den kører sublimt .. jeg er enig).
--
Per O.
www.billedsnedkeren.dk

Fra : KASO

Dato : 03-10-07 21:04

"Per O." <webmaster@tosseparkering.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og bilens køreegenskaber er de franske biler langt overlegen (Bilmagasinet
> siger den kører sublimt .. jeg er enig).

Det er jeg til gengæld ikke....

Bilmagasinet har en vis aversion mod franske biler - og deres bedømmelser er
højst besynderlige. Eksempelvis har de kåret Seat Altea til bedste MPV -
trods at den ikke er en MPV.

Jeg har prøvet C-Max - og efter megen ros i anmeldelser, blev jeg dybt
skuffet over at den var ringe samlet, "blød i knæene" (krængede meget i
sving) og i det hele taget ikke imponerede mig. Det var en 1.6 benzin. S-Max
kører langt bedre - og en Renault Grand Scénic er også langt bedre at køre i
efter min mening. Grand Picasso er ligeledes overlegen - omend lidt mere
blød end Renault'en. Nå - smag og behag er heldigvis forskellig....