Vinterdækforvirring!!
Fra : Ukendt

Dato : 30-09-07 16:27

Hej alle!

Jeg skal ud og have fat på nogle rigtig gode vinterdæk. Problemet er at jeg
har søgt og søgt på tests på google... og måske stirret mig blind på det
hele.

Der er jo forskel på hvilke disipliner de forskellige dækmærker vinder en
topplacering i alt efter hvilke dimensioner dækket har - det er så her jeg
behøver lidt hjælp.

Det jeg søger er i dimensionerne 205-55-16.. om det så er Dunlop,
Continental eller Micelin er ligefedt.. Jeg vil bare have det bedste.

Nogen der har erfaringer evt. links til tests af dæk i dimensionerne
205-55-16.

Lige en ting mere: Jeg overvejer kraftigt at købe dæk + stålfælge i
Tyskland, da jeg har hørt herindefra at det er noget billigere, så vil lige
høre om det er anbefalelsesværdigt, og gerne et par links til sider med dæk
derfra.

På forhånd tak

--
/HB

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-07 16:33

Forresten en anden ting: Hvornår er der tale om varevognsdæk og ikke? Jeg
kører som bekendt Honda FR-V van. Er der specielle krav om varevognsdæk til
den?
Er det et spørgsmål om totalvægt?

Sommerdækkene er Bridestone turanza - mig bekendt et alm. dæk..

Håber der en der kan opklare dette.

--
/HB

Fra : Kim Kristensen

Dato : 30-09-07 17:23

On 30 Sep., 17:27, "HB" <hbOOsnabela.dk> wrote:
> [...]
> høre om det er anbefalelsesværdigt, og gerne et par links til sider med dæk

Der er en helt frisk test i den størrelse her
http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Winterreifen/205_55_R16H/default.asp?ComponentID=194624&SourcePageID=8979

Med venlig hilsen Kim

Fra : Mogens

Dato : 01-10-07 05:20

"HB" <hbOOsnabela.dk> skrev i en meddelelse

> Hej alle!

Hej

www.adac.de

> [...]
> Det jeg søger er i dimensionerne 205-55-16.. om det så er Dunlop,
> Continental eller Micelin er ligefedt.. Jeg vil bare have det bedste.

Jeg plejer at finde en test og strege de dicipliner ind, som jeg lægger
vægt på. Efterfølgende regner jeg resultatet sammen og gør mit valg.
Vi har jo andre forhold i DK end eksempelvis Tyskland...

> [...]

> Tyskland, da jeg har hørt herindefra at det er noget billigere, så vil
> lige høre om det er anbefalelsesværdigt, og gerne et par links til sider

www.reifendirekt.de/Reifen.html - øverste højre side - vælg under
Weitere Angebote Stahlkompletträder Winter

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 01-10-07 16:51

"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse news:aA_Li.10113

> www.reifendirekt.de/Reifen.html - øverste højre side - vælg under
> Weitere Angebote Stahlkompletträder Winter
Sender/ sælger de til DK. mere ?, er man ikke tvunget til at benytte
Daekonline.dk?. Tidl. kunne der være en lille gevinst i at spekulere i
valutakurserne... ;).

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-07 20:13

"Mogens" <no@reply.nu> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> www.reifendirekt.de/Reifen.html - øverste højre side - vælg under
> Weitere Angebote Stahlkompletträder Winter

Super! Mange tak.

--
/HB

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-07 22:12

HB wrote:
> Nogen der har erfaringer evt. links til tests af dæk i dimensionerne
> 205-55-16.

Jeg overvejede at købe nogle Continental WinterContact TS790 i den dimension
med stålfælge, men besluttede mig til Goodyear UltraGrip 7 i stedet for. Og
de er altså bare super! De støjer mindre end sommerdækkene (Conti
PremiumContact 2) og har mindst ligeså godt greb som TS790'erne, som jeg har
haft i næsten samme dimension på en anden bil.
UG7 er samtidig et meget komfortabelt dæk.

Jeg handlede hos www.daekonline.dk

Dæktest finder du inde på FDM's website.