Opbevaring af dæk....
Fra : Mads Stetter

Dato : 30-09-07 10:36

Hej Alle

Læste lige tråden omkring alder på dæk, og kom i den forbindelse til at
tænke på hvad korrekt opbevaring af dæk på fælge er!

Måske det lige var tid at få det emne bragt op, så vi alle kan skåne vores
brugte gummi optimalt!

Som det er nu med mine vintersutter ligger de nede i min kælder stablet
ovenpå hinanden! Jeg kan ikke forestille mig at dette er det optimale!?

Håber på lidt gode indputs...

MVH Mads Stetter
Med UG7 13" i kælderen til den gamle golf 2 TD

Fra : Lars Ola Monsen

Dato : 30-09-07 10:58

> [...]
>
> Håber på lidt gode indputs...
>
> MVH Mads Stetter
> Med UG7 13" i kælderen til den gamle golf 2 TD
Kjølig i en kjeller og oppå hverandre er optimalt.

Lars Ola

Fra : Mads Stetter

Dato : 01-10-07 08:09

Lars Ola Monsen wrote:

> Kjølig i en kjeller og oppå hverandre er optimalt.
>
> Lars Ola

Ja, så kan jeg jo ikke rigtigt gøre mere! Det eneste er nok at jeg lige skal
klodse dem op, så de ikke får fugten fra kældergulvet!

MVH Mads Stetter

Fra : TG

Dato : 01-10-07 09:34

On 1 Okt., 09:09, "Mads Stetter" <stet...@gmail.com> wrote:

> Ja, så kan jeg jo ikke rigtigt gøre mere! Det eneste er nok at jeg lige skal
> klodse dem op, så de ikke får fugten fra kældergulvet!
>
> MVH Mads Stetter

Ja, jeg har i mange år brugt en "palle" fra mursten til at stable hjul
på udenfor brugs-sæsonen. Men pga. plads mangel har jeg nu måttet
hænge dem op på væggen - fire hyldeknægt, beklædt med gammelt
liggeunderlag (rør-skåle ville nok gøre det samme). Det væsentligste
er vel at dækkene ikke trykkes ud af form, ved at stå på samme måde i
½ år...

/TG

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-07 22:18

Mads Stetter wrote:
> [...]
> Håber på lidt gode indputs...
>
> MVH Mads Stetter
> Med UG7 13" i kælderen til den gamle golf 2 TD

Det er nogle gode dæk! Har dem selv, bare i en anden str.
Jeg bruger et stativ fra Harald Nyborg til 89 kr. hvor man kan stable dem
vandret ovenpå hinanden så de ikke rører ved hinanden. Dvs. de "svæver" -
ingen berøring, heller ikke helt nede i bunden. De står mørkt og køligt og
pumpet til max. dæktryk (i dette tilfælde 2,8 bar). Og så har jeg fjernet
alle småsten fra mønsteret og rengjort fælgene og tjekket dem for revner mv.
inden opmagasineringen.