Spøgelsesbilist på broen
Fra : Hans

Dato : 30-09-07 06:33

Hej

Hørte lige på trafikradioen, at en spøgelsesbilist var på vej over
storebælt mod Fyn - i det østgående spor. Så tænker man lige - godt man
ikke er på vej over storebælt.

Hvad går der lige galt? Enten må folk have en promille på 3,0 eller
have efterladt hjernen hjemme i skuffen?

Syntes det er rystende, at det er et stigende problem. Man må håbe, de
snart finder en god måde, at løse problemet på.

--
Hans Mouridsen

Fra : Mogens

Dato : 30-09-07 06:44

"Hans" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Hørte lige på trafikradioen, at en spøgelsesbilist var på vej over
> storebælt mod Fyn - i det østgående spor. Så tænker man lige - godt man
> ikke er på vej over storebælt.

Jg vil tro, det er mod Sjælland - ellers skulle han jo være
kørt gennem betalingsanlæget...

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 30-09-07 08:16

> Jg vil tro, det er mod Sjælland - ellers skulle han jo være
> kørt gennem betalingsanlæget...

Det er altid imod Fyn... for på broen er det folk der utilsigtet er havnet
på broen, når de så møder betalingsanlæget så vender de om, i stedet for at
tage servicevejen ud før anlæget eller at kører ind til skrænken og
forklarer, at den er gal.
De lukker faktisk folk igennem hel 2 gange uden betaling, men de kører
med i bilen.

Det ses desværre minumum 1 gang om ugen, at der er en klovn, der kører imod
trafikken.

Mvh
Leon, Korsør

Fra : Ivar Madsen

Dato : 30-09-07 09:35

Leon Hulstroem skrev:

> [...]
> med i bilen.
>
> Det ses desværre minumum 1 gang om ugen, at der er en klovn, der kører

Det vil sige, at det er bevidst at de køre mod trafikken, hvad er straffen
for sådan en forselse?
Lige bortset fra at den IMO ikke kan være hård nok,,,

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 30-09-07 10:42

> Det vil sige, at det er bevidst at de køre mod trafikken, hvad er straffen
> for sådan en forselse?
> Lige bortset fra at den IMO ikke kan være hård nok.

Som minimum en betinget frakendelse og fornyelse af kørekortet,
bødestørrelsen kender jeg ikke.

-Leon

Fra : Leonard

Dato : 30-09-07 18:19

On Sun, 30 Sep 2007 09:16:05 +0200, Leon Hulstroem wrote:

> Det er altid imod Fyn... for på broen er det folk der utilsigtet er havnet
> på broen, når de så møder betalingsanlæget så vender de om, i stedet for at

Denne bilist valgte så at vende allerede på Sprogø i følge dagens
aviser, så det var nok hjemve, der trak ...

> De lukker faktisk folk igennem hel 2 gange uden betaling, men de kører
> med i bilen.

Der var ellers en historie i en avis for noget tid siden med en kvinde
fra Nyborg, der skulle besøge noget familie i Korsør. Hun havde glemt
sin pung, så hun kørte til den bemandede luge og forklarede hvorfor hun
ikke kunne betale. Hun fik først lov at køre videre, da hun havde
skrevet under på en skyldnerseddel og fået et girokort. Da hun så kørte
af og over vejen og ned igen for at komme tilbage til Fyn efter hendes
glemte pung, kom hun til at skrive endnu en skyldnerseddel og fik endnu
et girokort. Så hun kom tilbage fra Fyn kunne hun lige betale 3x taksten
for den køretur. Begrundelsen i artiklen var, at hun jo havde brugt
broen 3 gange og allerede ved at køre ud på broen fra Fyn indgår man en
bindende aftale om at betale for brugen.
Måske rimeligt nok, men meget modsat, det du beskriver med at lukke folk
gratis igennem.

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 30-09-07 21:00

<snip glemt pung>

> Måske rimeligt nok, men meget modsat, det du beskriver med at lukke folk
> gratis igennem.

Ja, jeg fatter jo ikke hvorfor hun ikke kørte den tur hun nu skulle, da hun
kom igennem første gang.

Måske der er forskel på hvem der sidder i lugen !!!

-Leon

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-09-07 13:05

Mogens skrev:
> Jg vil tro, det er mod Sjælland - ellers skulle han jo være
> kørt gennem betalingsanlæget...

Hvis han er kørt fra Fyn mod Sjælland og ved betalingsanlægget finder ud
af at det var en fejl vil han da komme til at køre mod vest i østgående
spor hvis han vender om og kører tilbage.

Jeg håber da at han finder ud af at det ville havde været lang, langt,
billigere at køre gennem betalingsanlægget to gange og betale de 420,-
kr det koster.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Fra : Frank

Dato : 30-09-07 07:56

> [...]
>
> Syntes det er rystende, at det er et stigende problem. Man må håbe, de
> snart finder en god måde, at løse problemet på.

Han regnede nok med at få penge tilbage hvis han kørte den anden vej gennem
betalingsanlægget.

Frank

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 30-09-07 08:28

Hans wrote:
> Hej
>
> Syntes det er rystende, at det er et stigende problem. Man må håbe, de
> snart finder en god måde, at løse problemet på.

Man kunne jo bare lægge nogle skråtsiddende sømmåtter ud,
der skulle passeres fra den rigtige side, for ikke at punktere
dækkene ?

--
Ejvind

Fra : Jens G

Dato : 30-09-07 08:54

On Sun, 30 Sep 2007 09:28:11 +0200, "Ejvind Kruse"
<hejwin@mail.tele.dk> wrote:

>Man kunne jo bare lægge nogle skråtsiddende sømmåtter ud,
>der skulle passeres fra den rigtige side, for ikke at punktere
>dækkene ?

De vil også være der hvis der er brug for at køre mod færdelsretningen
med f.eks. udrykningskøretøjer.

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Klaus G.

Dato : 30-09-07 09:12

> De vil også være der hvis der er brug for at køre mod færdelsretningen
> med f.eks. udrykningskøretøjer.

Det var ikke det største problem. Det største problem med sådanne ting på
vejen, er folk som bremser hårdt op, med størrere sammenstød til følge. Det
var ihvertfald det de sagde i radioen. Og det var begrundelsen for ikke at
bruge dem.

Eftersom det kun er relativ få steder og altid de samme der forekomme
spøgelsesbilister, så kunne de jo laves elektroniske, så de kan sænkes ved
udrykning.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 30-09-07 09:16

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> wrote in message

> De vil også være der hvis der er brug for at køre mod færdelsretningen
> med f.eks. udrykningskøretøjer.

Der findes versioner der kan trækkes ned i kørebanen med fjernbetjening. Det
ser vi desværre nok aldrig da det garanteret er meget dyrt, og politikernes
"NU skal der gøres noget" gælder kun i tilfælde af at der er en billig
løsning :(

Mvh
Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-07 15:42

"Jacob Rungwald" <jacob@rungwald_fjernes.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Det ser vi desværre nok aldrig da det garanteret er meget dyrt, og
> politikernes "NU skal der gøres noget" gælder kun i tilfælde af at der er

De ville vel heller ikke være brugbare om vinteren í sne og frost. De ville
fryse fast ligesom de der små "bøjler" på private parkeringsbåse.

--
/HB

Fra : Leonard

Dato : 30-09-07 16:38

On Sun, 30 Sep 2007 16:41:58 +0200, HB wrote:

> De ville vel heller ikke være brugbare om vinteren í sne og frost. De ville
> fryse fast ligesom de der små "bøjler" på private parkeringsbåse.

Hvilken vinter?

På Storebælt er der alligevel så grundig daglig vedligeholdelse, bl.a.
med at holde rillerne til temperaturudligning af brofagenes længde rene,
at det vil være det mindste problem at holde sådanne pigge frie for is.
De kunne jo evt. bygges ned i et isoleret element, der kan varmes op.

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-07 16:53

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i meddelelsen

> Hvilken vinter?

He he

> [...]
> at det vil være det mindste problem at holde sådanne pigge frie for is.
> De kunne jo evt. bygges ned i et isoleret element, der kan varmes op.

Jeg forstod indlæget ikke kun omhandlende Storebælt.
Der er jo spøgelsesbillister over hele landet. og dermed
tilkørsler/afkørsler der skal total holdes fri for is/sne og frost med den
pig nedsænkning/anordning. Der er desuden begrænsninger for hvordan man kan
holde sådanne isfrie - salt virker jo ikke under en vis minus temp...så
skulle man måske hælde frostvæske ud over dem.

Skulle det bygges ned i et isoleret element der kan varmes op tror jeg at vi
ser at politikerne hyle over prisen..

Men på netop Storebælt og måske Øresund kunne det måske være løsningen med
et slags varmelegeme ilagt måske... vi har bare også stigende tendens til
spøgelsesbillister her ved Aalborg.

--
/HB

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 30-09-07 17:51

"HB" <hbOOsnabela.dk> wrote in message
> Skulle det bygges ned i et isoleret element der kan varmes op tror jeg at
> vi ser at politikerne hyle over prisen..

Det er det jeg mener, der er masser af løsninger derude, men dem der virker
koster penge, og så er kassen lukket.

Piggene kunne holdes isfri med strøm fra en solfanger monteret ved
tilkørslen, så er man ude over det problem.

Mvh
Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-07 19:18

> [...]
>
> Piggene kunne holdes isfri med strøm fra en solfanger monteret ved
> tilkørslen, så er man ude over det problem.

Det er da en ok idè, men prøv at overbevise politikerne om det, som du selv
er inde på

--
/HB

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-09-07 13:07

Jens G skrev:
> De vil også være der hvis der er brug for at køre mod færdelsretningen
> med f.eks. udrykningskøretøjer.

Det gør de vist ikke rigtig i. Jeg har aldrig set det eller hørt om det.

Fra : Jens G

Dato : 30-09-07 13:47

On Sun, 30 Sep 2007 14:06:46 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Det gør de vist ikke rigtig i. Jeg har aldrig set det eller hørt om det.

Mon ikke de vil gøre det hvis der er sket en ulykke tæt på
betalingsanlægget i Sjællandsretningen?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-09-07 15:29

Jens G skrev:
> Mon ikke de vil gøre det hvis der er sket en ulykke tæt på
> betalingsanlægget i Sjællandsretningen?

Det lyder jo ret nærliggende, men jeg tror nok de anser det at der så
skal komme et udrykningskøretøj imod trafikken fra afkørsel til anlæg og
fra anlæg til ulykkessted for så stor en risiko at de ikke gør det.

Men i øvrigt behøver de jo heller ikke køre længere end til Sprogø. Der
kan de jo skifte retning.

Fra : Jens G

Dato : 30-09-07 15:45

On Sun, 30 Sep 2007 16:29:27 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

> [...]
>fra anlæg til ulykkessted for så stor en risiko at de ikke gør det.
>
>Men i øvrigt behøver de jo heller ikke køre længere end til Sprogø. Der

Der kan da sagtens ske en ulykke som blokerer adgangen i
færdelsretningen.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-09-07 18:05

Jens G skrev:
> Der kan da sagtens ske en ulykke som blokerer adgangen i
> færdelsretningen.

Jo, men det vil typisk være fordi nogle klovne begynder at prøve komme
videre i nødsporet.

Når først redningsarbejdet er igang vil det ikke være et problem at
sende udrykninger mod kørselsretningen, men det vil jo så være fordi dem
der var "foran" ulykkesstedet jo så vil være forbi betalingsanlæg og
første afkørsel.

Men til første indsats dur det ikke.

Fra : Jens G

Dato : 30-09-07 18:47

On Sun, 30 Sep 2007 19:05:08 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Jo, men det vil typisk være fordi nogle klovne begynder at prøve komme
>videre i nødsporet.

Eller en lastvogn der er skredet ud/væltet.

> [...]
>sende udrykninger mod kørselsretningen, men det vil jo så være fordi dem
>der var "foran" ulykkesstedet jo så vil være forbi betalingsanlæg og

Men så er det at piggene forhindrer kørsel mod køreretningen, med
mindre det er noget hydraulisk/aktuator kontrolleret noget. Og det
virker!

>Men til første indsats dur det ikke.

Som regel standser trafikken bag en alvorlig ulykke på motorvejen, og
så tager det ikke mange minutter før trafikken foran er væk fra broen.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-10-07 19:50

Jens G skrev:
> Eller en lastvogn der er skredet ud/væltet.
> Men så er det at piggene forhindrer kørsel mod køreretningen, med
> mindre det er noget hydraulisk/aktuator kontrolleret noget. Og det
> virker!

Nu er det ikke mig der snakker om den slags foranstaltninger. Jeg tror
ikke rigtig på dem.

> Som regel standser trafikken bag en alvorlig ulykke på motorvejen, og
> så tager det ikke mange minutter før trafikken foran er væk fra broen.

Jeg vil tro at en ambulance fra Nyborg, der kan komme til i nødsporet,
vil være langt hurtigere fremme der hvor østbroen (højbroen) begynder
efter Sprogø, end en fra Korsør der først skal afvente at trafikken er
væk mellem samme sted og første afkørsel efter betalingsanlæg.

Selv en der starter fra Korsør og kører med trafikretningen til Sprogø,
vender der og kører frem til stedet vil være hurtigere.

Fra : Jens G

Dato : 05-10-07 22:51

On Fri, 05 Oct 2007 20:50:03 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Nu er det ikke mig der snakker om den slags foranstaltninger. Jeg tror
>ikke rigtig på dem.

Jegburde have skrevet: "Og at det virker!", for jeg har også mine
tvivl.

> [...]
>efter Sprogø, end en fra Korsør der først skal afvente at trafikken er
>væk mellem samme sted og første afkørsel efter betalingsanlæg.

Måske, men ikke hvis det hele er blokeret.

>Selv en der starter fra Korsør og kører med trafikretningen til Sprogø,
>vender der og kører frem til stedet vil være hurtigere.

Det tager altså ikke mange minutter at køre over broen, så den vil
være meget hurtigt tømt.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 06-10-07 06:43

Jens G skrev:

> Måske, men ikke hvis det hele er blokeret.

Kan folk blot holde sig fra at bruge nødsporet.

Et problem her er det så at folk ikke kan finde ud af at lave et hul i
1. spor hvis der er nogen der faktisk bruger nødsporet til det det også
er beregnet til, og holder der.

> Det tager altså ikke mange minutter at køre over broen, så den vil
> være meget hurtigt tømt.

Jo, men det er de minutter der skal ventes inden der kan køres mod
trafikretningen. Og det er dem der kan bruges til at komme frem til
stedet på andre måder.

Med lastbilen skal jeg bruge omkring 10 minutter for at køre fra Sprogø,
over højbroen, gennem betalingsanlægget og forbi Halskov afkørslen.

Det er lang tid at vente hvis man sidder klemt fast i en bil.

Fra : Jens G

Dato : 06-10-07 07:30

On Sat, 06 Oct 2007 07:43:01 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

[...]
>Kan folk blot holde sig fra at bruge nødsporet.

Ulykken kan være sket så nødsporet er blokeret, f.eks. af en væltet
lastvogn.

>Et problem her er det så at folk ikke kan finde ud af at lave et hul i
>1. spor hvis der er nogen der faktisk bruger nødsporet til det det også
>er beregnet til, og holder der.

En motorvejsulykke kan fylde godt op i alle spor.

> [...]
>
>Med lastbilen skal jeg bruge omkring 10 minutter for at køre fra Sprogø,
>over højbroen, gennem betalingsanlægget og forbi Halskov afkørslen.

Jeg går ud fra at en ambulance vil køre i den rigtige side til den er
forbi betalingsanlægget, og først derefter krydse over i den forkerte
side. Det må bestemt kunne lade sig gøre.

>Det er lang tid at vente hvis man sidder klemt fast i en bil.

Det er det helt sikkert, men mon ikke det er meget normalt?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 06-10-07 08:04

Jens G skrev:
> Ulykken kan være sket så nødsporet er blokeret, f.eks. af en væltet
> lastvogn.

Nu tænkte jeg frem til ulykkesstedet.

Der er der jævnt ofte nogen i køen der endnu ikke har fattet vigtigheden
af at holde nødsporet fri.

> En motorvejsulykke kan fylde godt op i alle spor.

Se ovenfor.

> Jeg går ud fra at en ambulance vil køre i den rigtige side til den er
> forbi betalingsanlægget, og først derefter krydse over i den forkerte
> side. Det må bestemt kunne lade sig gøre.

Det kan den vist ikke. Svjh.

> Det er det helt sikkert, men mon ikke det er meget normalt?

Indtil ambulancer, m.v., blev udstyret med navi, jo.

Fra : Jens G

Dato : 06-10-07 08:17

On Sat, 06 Oct 2007 09:03:58 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Nu tænkte jeg frem til ulykkesstedet.

Men det kan også være nødvendigt at få udstyr om til den anden side af
ulykkesstedet, for f.eks. at få fastklemte skåret fri.

[...]
>Det kan den vist ikke. Svjh.

Så har du en opgave næste gang du kommer den vej: Tjek om det er
muligt, for jeg ved det ikke.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 06-10-07 09:26

Jens G skrev:
> Men det kan også være nødvendigt at få udstyr om til den anden side af
> ulykkesstedet, for f.eks. at få fastklemte skåret fri.

Det problem tror jeg ikke er så stor som det at komme frem til stedet.

> [...]
> Så har du en opgave næste gang du kommer den vej: Tjek om det er
> muligt, for jeg ved det ikke.

Skal se om jeg kan huske det når jeg kommer forbi i morgen.

Fra : Leonard

Dato : 06-10-07 19:54

On Sat, 06 Oct 2007 10:25:48 +0200, Finn Guldmann wrote:

> Skal se om jeg kan huske det når jeg kommer forbi i morgen.

Hvormange ture når du egentlig over Sprogø på en arbejdsuge?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 06-10-07 21:22

Leonard skrev:
> Hvormange ture når du egentlig over Sprogø på en arbejdsuge?

Mellem 0 og 10. Og det behøver end ikke at være et lige antal. Har været
ude for at blive sendt til Sverige via Frederikshavn og hjem over broerne.

Fra : alexbo

Dato : 30-09-07 09:58

"Hans" skrev

> Syntes det er rystende, at det er et stigende problem. Man må håbe, de
> snart finder en god måde, at løse problemet på.

Man skal "bare" lave en gennemkørsel så de bilister der kører forkert kan
vende om og køre tilbage ad det rigtige spor.

Bilisten skal vælge imellem at køre 2 gange gennem betalingsanlægget, eller
vende om og her får mange en hjerneblødning og vender om.

Jeg kan se at Leon skriver man kan vende gratis, det er muligt det er sådan
på Storebælt, men jeg mener bestemt ikke det gælder Øresund.

Grunden til at disse vendemuligheder ikke var der fra start skyldes at man
var bange for "turister", folk der tog en tur frem og tilbage.
Men jeg synes at det er vigtigere at forhindre modsatkørere end at forhindre
"turister".

mvh
Alex Christensen