Alder på dæk
Fra : ena

Dato : 29-09-07 22:01

Har netop købt og importeret en BMW 320d fra 2004 - den har kørt 14000 km -
dækkene er fra uge 27 - 04 (står på siden) og er original dækkene. hvor
gamle kan sådan nogle dæk tåle at blive - disse virker lidt hårde på
overfladen - men er ikke revnede eller lign.

Fra : Klaus G.

Dato : 29-09-07 22:13

> [...]
> hvor gamle kan sådan nogle dæk tåle at blive - disse virker lidt hårde på
> overfladen - men er ikke revnede eller lign.
5år siger man som regl.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Jacob Pedersen

Dato : 29-09-07 22:32

"ena" <ekk@nomail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvor gamle kan sådan nogle dæk tåle at blive - disse virker lidt hårde på
> overfladen - men er ikke revnede eller lign.

Hvis jeg ikke husker helt galt, må dæk sælges som nye indtil de er 4 år hvis
de er opbevaret korrekt - der er dog risiko for at jeg ikke husker 100%
korrekt - men i hvert fald overraskende længe

Jacob Pedersen

Fra : Torben Scheel

Dato : 01-10-07 11:13

Jacob Pedersen wrote:

> Hvis jeg ikke husker helt galt, må dæk sælges som nye indtil de er 4 år hvis
> de er opbevaret korrekt - der er dog risiko for at jeg ikke husker 100%
> korrekt - men i hvert fald overraskende længe

Det har du muligvis fra mig - men det er andenhåndsinformation, så jeg
vil ikke skrive under på noget. Næste sætning er noget med 7år = kassable.

--
vh
Torben