Så blev der købt bil!
Fra : Ukendt

Dato : 28-09-07 17:44

Hej,

Så blev der underskrevet slutseddel. Jeg havde regnet med at købe en Aygo+ i
Anthraciti grey, men da vi så kom ud til forhandleren havde han lige fået en
Blue, og den blå farve er da for fed, meget pænere end på billeder synes
jeg. Så jeg endte med en Aygo+ Blue 1.0, jeg endte med give 130kkr for
vognen, incl. alufælge, vinterdæk som kommer på de medfølgende stålfælge,
undervognsbehandlign og levering, en rabet på lige omkring 4000, det synes
jeg er ok, jeg får bilen den 08-02

Søren
-Som glæder sig til februar

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-07 18:45

"Søren Jakobsen" <Ingen> skrev i en meddelelse
> [...]
> stålfælge, undervognsbehandlign og levering, en rabet på lige omkring
> 4000, det synes jeg er ok, jeg får bilen den 08-02

Tillykke, men var en C1 ikke billigere ? *S*

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-07 18:57

"Eque" <-> skrev i en meddelelse
> Tillykke, men var en C1 ikke billigere ? *S*

Tak C1 og 107 bryder jeg mig godt nok ikke om, især alt det sorte
plastik, er ikke lige mig. Nej Toyotaen er lige mig. Jeg tror også at
afskrivningen på på Toyotaen er mindre, og der er 3 års garanti istedet for
2 på de franske. Jeg ved ikke engang hvad de franske koster, jeg har slet
ikke overvejet det.

Søren

Fra : retroman

Dato : 28-09-07 19:36

> [...]
> afskrivningen på på Toyotaen er mindre, og der er 3 års garanti istedet
> for 2 på de franske. Jeg ved ikke engang hvad de franske koster, jeg har

sorte platic, jeg har prøvet alle tre, og de er totalt ens indeni!.

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-07 20:03

"retroman" <retroman@(nonono).no> skrev i en meddelelse
> sorte platic, jeg har prøvet alle tre, og de er totalt ens indeni!.

Jo jo, men det var nu mere udvendig jeg tænkte på, også lygterne og sådan
hele fronten på Aygoen synes jeg også Toyota er sluppet meget heldig fra,
modsat de franske, men det er jo smag og behag ...

Søren

Fra : retroman

Dato : 28-09-07 21:22

> [...]
> hele fronten på Aygoen synes jeg også Toyota er sluppet meget heldig fra,
> modsat de franske, men det er jo smag og behag ...

jo toytota'en er flot, men bagklappen var irriterende for mig, pga lygterne
'sidder' ind over hullet, og gør det mindre end de andre to...jeg tog en
107'er men kun pga. de kunne levere og jeg fik en pæn rabat på over kr
10.000.

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-07 20:07

On Fri, 28 Sep 2007 18:44:29 +0200, "Søren Jakobsen" <Ingen> wrote:

> [...]
>undervognsbehandlign og levering, en rabet på lige omkring 4000, det synes

Tillykke med vidunderet - vi får håbe, at forventningens glæde ikke
bliver den største.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : -= JF =-

Dato : 28-09-07 20:19

Søren Jakobsen skrev:
> Hej,
>
> Så blev der underskrevet slutseddel.
> jeg er ok, jeg får bilen den 08-02

Det var sgu noget af en ventetid! Fire måneder og en håndfuld dage!
Laver Toyota nu kun biler på bestilling

--
Mvh. John

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-07 20:22

On Fri, 28 Sep 2007 21:18:48 +0200, -= JF =- <null@null.null> wrote:

>Det var sgu noget af en ventetid! Fire måneder og en håndfuld dage!
>Laver Toyota nu kun biler på bestilling

De må da stille en lånebil så længe - tænk på hvor mange km og hvor
mange kroner en evt. byttebil kan blive mindre værd i den tid. (min
Punto skal da æde 13-15000 km på den tid)

Fra : -= JF =-

Dato : 28-09-07 20:41

Ivan Madsen skrev:

> De må da stille en lånebil så længe - tænk på hvor mange km og hvor
> mange kroner en evt. byttebil kan blive mindre værd i den tid. (min
> Punto skal da æde 13-15000 km på den tid)

Ja, også det - men alene at skulle vente 4 måneder på den bil man har
bestemt sig for!
Det havde jeg bare slet ikke tålmodighed til! Så hellere købe en næsten
ny bil og få den leveret i løbet af en uges tid!

--
Mvh. John

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 28-09-07 21:55

Ivan Madsen <> writes:

> De må da stille en lånebil så længe - tænk på hvor mange km og hvor
> mange kroner en evt. byttebil kan blive mindre værd i den tid. (min
> Punto skal da æde 13-15000 km på den tid)

Mangler han mon ikke lige kørekortet? Jeg synes at han skrev at han
var 17...

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-07 06:07

"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse

> Mangler han mon ikke lige kørekortet? Jeg synes at han skrev at han
> var 17...

Jo, jeg får først kørekortet først i januar, så leveringstiden er ikke det
store problem, havde selvfølgelig håbet at få den i januar..

Søren

Fra : Mogens

Dato : 29-09-07 06:50

> Jo, jeg får først kørekortet først i januar, så leveringstiden er ikke det
> store problem, havde selvfølgelig håbet at få den i januar..

Tillykke med bilen - flot med en splinterny vogn fra starten!
Den må koste dig kassen i forsikring?

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 29-09-07 07:56

"Mogens" <no@reply.nu> writes:

> "Søren Jakobsen" <Ingen> skrev i en meddelelse

> Tillykke med bilen - flot med en splinterny vogn fra starten!
> Den må koste dig kassen i forsikring?

Vist ikke værre end undertegnede efter at de nye begynderforsikringer
er kommet til. Men man må håbe at han bor et sted hvor dumpeprocenten
er lav.

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-07 15:22

"Mogens" ..
> Tillykke med bilen - flot med en splinterny vogn fra starten!
> Den må koste dig kassen i forsikring?

Tak, jeg skal gi' 10500, om året gemmen Toyota incl kasko naturligvis, det
synes jeg ikke er så galt for en nystarter, men det er selvfølgelig mange
penge....

Søren

Fra : Mogens

Dato : 29-09-07 15:27

> Tak, jeg skal gi' 10500, om året gemmen Toyota incl kasko naturligvis, det
> synes jeg ikke er så galt for en nystarter, men det er selvfølgelig mange
> penge....

Det er vel okay. Nu får du forhåbentligt bilen leveret med VSC !!
Ellers er det ned til forhandleren og få ændret specs.

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-07 15:34

> Det er vel okay. Nu får du forhåbentligt bilen leveret med VSC !!
> Ellers er det ned til forhandleren og få ændret specs.

Nej forhandleren sagde at det ikke var nødvendigt, på en bil af den
størrelse? Og så meget er jeg heller ikke inde i det, så jeg tog den uden,
men det skulle jeg ikke have gjort kan jeg næsten forstå på dig

Søren

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-09-07 15:53

On Sat, 29 Sep 2007 16:34:23 +0200, "Søren Jakobsen" <Ingen> wrote:

>Nej forhandleren sagde at det ikke var nødvendigt, på en bil af den
>størrelse? Og så meget er jeg heller ikke inde i det, så jeg tog den uden,
>men det skulle jeg ikke have gjort kan jeg næsten forstå på dig

Korrekt.

Bilens størrelse er ikke afgørende for om du skal vælge det eller ej.

Jeg ville få det ændret hvis jeg var dig... for det første er du ny
bilist så den kan redde dig fra, at smadre bilen og for det andet så
er gensalgsværdien højst sandsynligt højere.. om ikke andet nemmere,
at sælge!

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-07 16:07

> [...]
> bilist så den kan redde dig fra, at smadre bilen og for det andet så
> er gensalgsværdien højst sandsynligt højere.. om ikke andet nemmere,

Hmm, hvordan virker det egentlig, og hvad er det, det gør sådan noget
ESP/VSC? Det er noget med antiudskridning ikke?

Søren

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-09-07 16:35

>Hmm, hvordan virker det egentlig, og hvad er det, det gør sådan noget
>ESP/VSC? Det er noget med antiudskridning ikke?

Lige præcis

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 29-09-07 16:36

"Søren Jakobsen" <Ingen> writes:

> "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hmm, hvordan virker det egentlig, og hvad er det, det gør sådan noget
> ESP/VSC? Det er noget med antiudskridning ikke?

I grove træk: Hvis bilen ikke vil samme vej som rattet så trækker den
bremsen på det/de relevante hjul. SVJH er traction control (TRC) en
del af samme udstyr.

Fra : Jacob Pedersen

Dato : 29-09-07 16:08

> Nej forhandleren sagde at det ikke var nødvendigt, på en bil af den
> størrelse? Og så meget er jeg heller ikke inde i det, så jeg tog den uden,
> men det skulle jeg ikke have gjort kan jeg næsten forstå på dig

Det er ESP (Elektronisk StabilitetesProgram) på godt dansk:
http://www.hvorlangtpaaliteren.dk/sw99720.asp
Jeg mener det burde være forbudt at sælge biler uden det i dag (men at det
selvfølgelig skal kunne slåes fra).
Jeg læste engang et eller andet sted at bl.a. Toyota mener at det kan hindre
op mod 50% af alle ulykker.

Jacob Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-07 16:25

Mht. VSC er jeg blevet overbevidst, jeg kan godt se at det nok er en god idé
at få det til den. Men nu har jeg jo underskrevet slutseddel, men det skulle
vel ikke være noget problem at få forhandleren til at ændre?

Søren

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-09-07 16:34

On Sat, 29 Sep 2007 17:24:45 +0200, "Søren Jakobsen" <Ingen> wrote:
>Men nu har jeg jo underskrevet slutseddel, men det skulle
>vel ikke være noget problem at få forhandleren til at ændre?

Nej. Du har skrevet slutseddel men formodentlig endnu ikke fået
faktureret bilen.

MEd mindre bilen er lavet på fabrikken så burde det være muligt, at
ændre.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Mogens

Dato : 29-09-07 16:42

> Mht. VSC er jeg blevet overbevidst, jeg kan godt se at det nok er en god
> idé at få det til den. Men nu har jeg jo underskrevet slutseddel, men det
> skulle vel ikke være noget problem at få forhandleren til at ændre?

Kan ikke være noget problem med den lange leveringstid.
Du skal insistere - og da du ikke er så gammel, bør du ha'
opbakning med (en ældre herre)

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-07 16:15

"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse
> Kan ikke være noget problem med den lange leveringstid.
> Du skal insistere - og da du ikke er så gammel, bør du ha'
> opbakning med (en ældre herre)

Nårh, det var nu ikke det store problem, jeg spurgte bare min forhandler om
jeg ikke kunne få den med VSC istedet for, mere var der ikke i det. Helt
uden brug af ældre herre ...

Søren

Fra : Mogens

Dato : 01-10-07 16:39

> [...]

> Nårh, det var nu ikke det store problem, jeg spurgte bare min forhandler
> om jeg ikke kunne få den med VSC istedet for, mere var der ikke i det.

Flot klaret - stor ros for det. Beslutningen blir du glad for - at
den har VSC-featuren. Bliver der sikkert sat pris på, når du skal
af med bilen igen...

Fra : Mogens

Dato : 29-09-07 16:37

> [...]

> størrelse? Og så meget er jeg heller ikke inde i det, så jeg tog den uden,
> men det skulle jeg ikke have gjort kan jeg næsten forstå på dig

Typisk for forhandlere - de aner ikke en pind om, hvad de sælger.
Systemets fortræffeligheder er ikke afhængig af vognens størrelse.
Tværtimod vil jeg næsten (!) sige. Husker du A-klassen og den
mislykkede elg-test - i så fald ved du hermed, hvor gavnligt VSC
er for bilen (alle A-klasser blev efterfølgende udstyret med ESP)

Du bør absolut vælge at få ændret din bestilling, idet VSC - eller
ESP, som det kaldes hos konkurrenterne - er en landvinding af
de helt store. Kan sammenlignes et fremskridt a la airbag, ABS og
sikkerhedsselerne !

Fra : Jesper Juul

Dato : 29-09-07 20:50

Søren Jakobsen skrev:
> [...]
> synes jeg ikke er så galt for en nystarter, men det er selvfølgelig mange

Mjaa, hvis du havde købt en Mitsubishi Colt kunne du have sparet 8K om
året, det kunne snildt betale merprisen hjem over nogle år især hvis
laver en skade.

Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-07 06:15

"Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Mjaa, hvis du havde købt en Mitsubishi Colt kunne du have sparet 8K om
> året, det kunne snildt betale merprisen hjem over nogle år især hvis laver
> en skade.

Mjaa, men jeg synes ikke om Mitsubishi'en, men har da overvejet det.....

Søren

Fra : Jesper Juul

Dato : 30-09-07 18:56

Søren Jakobsen skrev:
> "Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Mjaa, men jeg synes ikke om Mitsubishi'en, men har da overvejet det.....
>
> Søren

Smag og behag, personligt ville jeg aldrig vælge en Peugeot 107 hvis der
var mulighed for en Mitsubishi Colt.

Jesper

Fra : Per Tolbøll

Dato : 28-09-07 20:54

-= JF =- skrev:

> Det var sgu noget af en ventetid! Fire måneder og en håndfuld dage!
> Laver Toyota nu kun biler på bestilling

Det er desværre vilkårene i øjeblikket. De små snurrepotter bliver revet
væk over hele Europa, og alle Aygoer/C1'er/107'ere sprøjter af det samme
samlebånd i Ungarn et sted.

/Per -- Som får sin C1 til november ..

Fra : -= JF =-

Dato : 28-09-07 22:15

Per Tolbøll skrev:

> Det er desværre vilkårene i øjeblikket. De små snurrepotter bliver revet

Jo, jeg ved godt at det ikke er unormalt længe - Jeg havde bare ikke
stået model til det.
Var der ikke noget med at der på et tidspunkt var otte måneders ventetid
på Octaviaen.

> /Per -- Som får sin C1 til november ..

Teløk'
Hvor længe har du så ventet?

--
Mvh. John

Fra : Per Tolbøll

Dato : 29-09-07 11:19

-= JF =- skrev:

> [...]
> stået model til det.
> Var der ikke noget med at der på et tidspunkt var otte måneders ventetid

Tak - tak, det bliver godt tre måneder

/Per

Fra : -= JF =-

Dato : 29-09-07 11:33

Per Tolbøll skrev:

> Tak - tak, det bliver godt tre måneder

Gyyyyyys

--
Mvh. John

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 29-09-07 13:55

> Det var sgu noget af en ventetid! Fire måneder og en håndfuld dage!
> Laver Toyota nu kun biler på bestilling

Ja, de har ikke lagre. De regulerer produktionen efter antal
bestillinger. Som regel kan forhandlere ikke engang bestille biler
uden at de har en underskrevet slutseddel.

mvh
Michael Kristensen

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 29-09-07 14:20

mbk112@hotmail.com wrote:

> Ja, de har ikke lagre. De regulerer produktionen efter antal
> bestillinger. Som regel kan forhandlere ikke engang bestille biler
> uden at de har en underskrevet slutseddel.

Der er da også noget fedt i, at man får lavet "sin egen bil". Ikke en
bil som har stået på et lager og kedet sig i flere måneder, eller har
været ved andre forhandlere og kørt rundt og rundt (og først fået koblet
kmtælleren til når den leveres, tsk).
Ventetiden er lang, men det er lækkert når bilen kommer. Og så får man
en splinterny bil. :)

-Thomas

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 29-09-07 14:22

Thomas Jørgensen wrote:

> [...]
> kmtælleren til når den leveres, tsk).
> Ventetiden er lang, men det er lækkert når bilen kommer. Og så får man

Hov, jeg glemte en ting. Ventetid er jo 2 ting: Produktionstid og
venteliste. Venteliste er træls.

Btw, der er pt cirka 18 måneders leveringstid på Landcruiser 100.

-Thomas

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-09-07 15:54

>Btw, der er pt cirka 18 måneders leveringstid på Landcruiser 100.

Undskyld, kom igen??

Hvad skulle begrundelsen være for det? daaaamn :-/

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 30-09-07 20:04

Martin Johansen [6000] wrote:

> Undskyld, kom igen??
>
> Hvad skulle begrundelsen være for det? daaaamn :-/

Hmmm. Efterspørgsel vs. produktionskapacitet?

-Thomas

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-09-07 20:20

Jamen alligevel... pyyha...