Ang gratis bensin igen
Fra : Jacob Rungwald

Dato : 28-09-07 05:31

http://www.bt.dk/article/20070927/nyheder/70927047/

Hvor meget bensin mon man bruger ved at holde 1 time i tomgang, og køre
flere km i første gear med koblingen lige på koblingspunktet ?

Mvh
Jacob

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-09-07 08:31

Jacob Rungwald wrote:
> http://www.bt.dk/article/20070927/nyheder/70927047/
>
> Hvor meget bensin mon man bruger ved at holde 1 time i tomgang, og køre
> flere km i første gear med koblingen lige på koblingspunktet ?

Jeg håber da at besparelsen er gået op i parkeringsbøder - hvad f..
ligner det at blokere cykeltrafikken.

--
vh
Torben

Fra : Fly Christensen

Dato : 28-09-07 08:43

Torben Scheel wrote:

> Jeg håber da at besparelsen er gået op i parkeringsbøder - hvad f..
> ligner det at blokere cykeltrafikken.

Så kan cyklisterne jo blokere kørebanen næste gang, at der er gratis
luft hos cykelhandleren.

Fly

Fra : René Løweneck

Dato : 28-09-07 09:14

Hej Torben !

"> Jeg håber da at besparelsen er gået op i parkeringsbøder - hvad f..
> ligner det at blokere cykeltrafikken.

Cyklisterne kan da bare køre på fortovet. Det plejer de da ikke at have
problemer med )

René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
Land Rover Discovery II TD5 ES - en ægte 4-hjulstrækker

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-09-07 09:38

René Løweneck wrote:
> Hej Torben !
>
> "> Jeg håber da at besparelsen er gået op i parkeringsbøder - hvad f..
>
> Cyklisterne kan da bare køre på fortovet. Det plejer de da ikke at have
> problemer med )

Jo, det plejer jeg nu.

--
vh
Torben

Fra : Uffe Ravn

Dato : 28-09-07 09:50

Jacob Rungwald wrote:
> http://www.bt.dk/article/20070927/nyheder/70927047/
>
> Hvor meget bensin mon man bruger ved at holde 1 time i tomgang, og
> køre flere km i første gear med koblingen lige på koblingspunktet ?

Jeg ved ikke med dig og din bil, men jeg selv plejer at stoppe motoren hver
gang jeg holder i en benzinkø, så der er benzinforbruget minimalt.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-09-07 09:56

"Jacob Rungwald" <jacob@rungwald_fjernes.dk> skrev i meddelelsen
> http://www.bt.dk/article/20070927/nyheder/70927047/

> Hvor meget bensin mon man bruger ved at holde 1 time i tomgang, og køre
> flere km i første gear med koblingen lige på koblingspunktet ?

Det koster mellem 0,5 og 1,0 liter i timen. Men der er ikke så mange mere
der er så dumme at køre på benzin ;)

--
Per

Fra : søren brix

Dato : 28-09-07 13:18

"> Hvor meget bensin mon man bruger ved at holde 1 time i tomgang, og køre
> flere km i første gear med koblingen lige på koblingspunktet ?

Ja Og dem der havde holdt der længst holdt der i 6 timer for at få 60 L
gratis benzin..... men så kom de også i tv2nord og avisen Nordjyske her til
morgen......

ja hvad skulle man da ellers få tiden til at gå med....

god weekend

Søren

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-09-07 16:08

"søren brix" <jennyogsoren@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> til morgen......
>
> ja hvad skulle man da ellers få tiden til at gå med....

Tjener du mere end 100 kr. i timen efter skat?

--
Per

Fra : Anders Christensen

Dato : 28-09-07 18:27

Per Henneberg Kristensen skrev:

> Tjener du mere end 100 kr. i timen efter skat?

Jeg formoder at Sørens indlæg var ment ironisk - Jeg gad godt nok ikke
holde 6 timer og vente for at få 60 liter gratis benzin, jeg har
heldigvis noget sjovere at få tiden til at gå med.

...og så kan der altså kun være omkring 15 liter i min tank

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Jakob

Dato : 29-09-07 09:30

"Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> noget sjovere at få tiden til at gå med.
>
> ..og så kan der altså kun være omkring 15 liter i min tank

Tjaa. Parkede bilen på tanken tidligt den morgen, og kom tilbage en halv
time før de "åbnede". Nemt og enkelt :)