EU Nummerplade (DK)
Fra : skand

Dato : 27-09-07 18:00

Jeg har set at man i 2008 har mulighed for at vælge EU nummerplade i
Danmark.
Men er det pr. 1. januar 2008 eller 1 december ?

mvh
Søren

Fra : Lund

Dato : 27-09-07 19:48

Søg på www.google.dk

dette emne har været her før, "Eu nummerplader" "15-08-2007 21:25"

Mvh. Torben

Fra : Carsten

Dato : 27-09-07 20:05

"skand" <sorenkandersen@gmail.com> skrev i en meddelelse
Jeg har set at man i 2008 har mulighed for at vælge EU nummerplade i
Danmark.
Men er det pr. 1. januar 2008 eller 1 december ?

Alle steder skriver de bare "fra 2008", så mon ikke det er pr. 1. jan (well,
2. jan måske)

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1563541&vID=0&i=3#i1563541

Carsten

Fra : Mogens

Dato : 27-09-07 21:07

"Carsten" <carsten@noexists.dk> skrev i en meddelelse
> "skand" <sorenkandersen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Alle steder skriver de bare "fra 2008", så mon ikke det er pr. 1. jan
> (well, 2. jan måske)

De siger på Motorkontoret, at dette starter med A den 1. januar

Fra : Jesper

Dato : 28-09-07 21:44

"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse
> "Carsten" <carsten@noexists.dk> skrev i en meddelelse

> De siger på Motorkontoret, at dette starter med A den 1. januar
Tror motorkontoret tager fejl.

Jesper

Fra : Henning

Dato : 28-09-07 22:17

On Thu, 27 Sep 2007 17:00:03 -0000, skand <sorenkandersen@gmail.com>
wrote:

>Jeg har set at man i 2008 har mulighed for at vælge EU nummerplade i
>Danmark.
>Men er det pr. 1. januar 2008 eller 1 december ?

Når den nuværende nummerserie udløber, "formodentlig i løbet af 2008".

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-09-07 09:22

skand skrev:
> Jeg har set at man i 2008 har mulighed for at vælge EU nummerplade i
> Danmark.
> Men er det pr. 1. januar 2008 eller 1 december ?

Så må der være nogen der har taget fejl at året, for jeg så den første
med Eu-rekvalme i fredags. YD xx xxx

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Fra : skand

Dato : 01-10-07 21:44

On 27 Sep., 19:00, skand <sorenkander...@gmail.com> wrote:
> [...]
> Danmark.
> Men er det pr. 1. januar 2008 eller 1 december ?

Tak for de mange svar her i NG.
Jeg har undersøgt nærmere hos FDM og de har i dag svaret:
"Oprindeligt var hensigten at indføre EU-nummerplader i Danmark pr. 1.
januar 2008. Denne frist er dog - indtil videre - blevet udsat til 1.
oktober 2008, afventende indførelse af det digitale centralregister,
hvilket forventes at være klart ca. på dette tidspunkt."

mvh
Søren

Fra : Per Hagemann

Dato : 10-10-07 11:01

"skand" <sorenkandersen@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

oktober 2008, afventende indførelse af det digitale centralregister,
hvilket forventes at være klart ca. på dette tidspunkt."

Først blev det digitale register udskudt fra 1 jan 2008 til 1 juli. Senere
blev det udskudt yderligere til 1 okt 2008, men personligt ville jeg gætte
på man lader de gamle nummerplader køre helt til ZZ før ændringerne træder i
kraft. ZZ i den rektangulære personbilsserie nås næppe før 2009. Se
http://nicolette.dk/nummerplader/

Fra : Jesper

Dato : 14-10-07 21:20

http://www.berlingske.dk/article/20071014/bil/71013022/