P-Watch og forskudt tid?
Fra : Henning

Dato : 27-09-07 14:29

Hvad gør man egentlig med en eletronisk P-watch, når restrektionen
først begynder næste morgen? Normalt ville man sætte uret til f.eks.
kl 9, hvis p-begrænsningen er ml. 9 og 17. Parkerer du din bil kl 18,
får du en bøde kl. 9?

Fra : alexbo

Dato : 27-09-07 14:45

"Henning" skrev

> Hvad gør man egentlig med en eletronisk P-watch, når restrektionen
> først begynder næste morgen? Normalt ville man sætte uret til f.eks.
> kl 9,

Det gør man også med P-watch.
De har en brugsanvisning på hjemmesiden.

Jeg har haft en i et par år og er meget tilfreds, den gavner selvfølgelig
ikke hvis man skal bruge P billet, men alle andre steder.

mvh
Alex Christensen

Fra : Brian

Dato : 27-09-07 15:50

> [...]
> først begynder næste morgen? Normalt ville man sætte uret til f.eks.
> kl 9, hvis p-begrænsningen er ml. 9 og 17. Parkerer du din bil kl 18,

Du kan stille tiden frem inden for de første par (5?) sekunder...

Fra : Thore Jensen

Dato : 27-09-07 17:05

Henning skrev:
> [...]
> først begynder næste morgen? Normalt ville man sætte uret til f.eks.
> kl 9, hvis p-begrænsningen er ml. 9 og 17. Parkerer du din bil kl 18,

Nej holdt! Du kan da først få en bøde kl 10, hvis din P-skive står på kl
18 (i dit eksempel), restriktionen begynder først kl 10 og du parkede jo
inden restriktionen begynder.

Men stiller du den derimod på kl 9, kan du få en bøde for enten at have
stillet din P-skive (eller P-watch)forkert eller for at have holdt der i
24 timer!

Thore

Fra : Thore Jensen

Dato : 27-09-07 17:09

Thore Jensen skrev:

> Nej holdt! Du kan da først få en bøde kl 10, hvis din P-skive står på kl
> 18 (i dit eksempel), restriktionen begynder først kl 10 og du parkede jo
> inden restriktionen begynder.

altså, hvis man f.eks må parkere i en time

Thore

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 27-09-07 17:35

Hejsa

Og hvis p-vagten kommer forbi 0915 og din skive står til kl 1000 - så
tror han jo du har holder der i 23:15 timer - så får du da helt
sikkert en bøde

--

Lars Engelhardt
www.GPSdebat.dk

Fra : alexbo

Dato : 27-09-07 17:14

"Thore Jensen" <thore@snaps.dk> skrev

> Nej holdt! Du kan da først få en bøde kl 10, hvis din P-skive står på kl
> 18 (i dit eksempel), restriktionen begynder først kl 10 og du parkede jo
> inden restriktionen begynder.

Nu findes der regler for det.

Parkeringsskivebekendtgørelsen
§ 3. Påbegyndes parkeringen i en periode, hvor adgangen til parkering er
tidsbegrænset, skal parkeringsskivens viser indstilles på tidspunktet for
parkeringens begyndelse. Begyndelsestidspunktet angives som udløbet af det
kvarter, inden for hvilket parkeringen fandt sted.

Stk. 2. Påbegyndes parkeringen før en periode med tidsbegrænsning og
fortsætter ind i denne, skal viseren indstilles på det tidspunkt, da
tidsbegrænsningen begynder.

Stk. 3. Såfremt der under et køretøjs parkering indtræder en periode uden
tidsbegrænsning, skal viseren senest ved periodens udløb indstilles på det
tidspunkt, hvorfra der på ny gælder en tidsbegrænsning.

mvh
Alex Christensen

Fra : Thore Jensen

Dato : 27-09-07 19:12

alexbo skrev:

> [...]
> tidsbegrænsning, skal viseren senest ved periodens udløb indstilles på det
> tidspunkt, hvorfra der på ny gælder en tidsbegrænsning.

Ja, så jeg blev jeg også lidt klogere.
Det er nogle regler som er blevet ændret siden jeg sidst tog kørekort.
(1997.

Men kan det passe, hvis jeg læser stk. 3 rigtigt, at man under
parkeringen skal ud og rette på P-skiven? Det er da noget rod, for ikke
at sige urimeligt!

Thore

Fra : Leonard

Dato : 27-09-07 19:27

On Thu, 27 Sep 2007 20:11:46 +0200, Thore Jensen wrote:

> Det er nogle regler som er blevet ændret siden jeg sidst tog kørekort.
> (1997.

Næh, så vidt jeg husker, så har reglerne været sådan lige siden jeg
bestod den første prøve i 1986 ...

> Men kan det passe, hvis jeg læser stk. 3 rigtigt, at man under
> parkeringen skal ud og rette på P-skiven? Det er da noget rod, for ikke
> at sige urimeligt!

Hvis du synes det er urimeligt, så må du lade være med at parkere, hvor
den slags forhold gør sig gældende.

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : Thore Jensen

Dato : 27-09-07 20:59

Leonard skrev:
> On Thu, 27 Sep 2007 20:11:46 +0200, Thore Jensen wrote:
>

> Hvis du synes det er urimeligt, så må du lade være med at parkere, hvor
> den slags forhold gør sig gældende.

Præcis, eller lide torten og rette skiven. Men hvorfor nævner du det?

Men det ændrer jo ikke ved at jeg stadig synes det er tåbeligt, men
reglen må vel være indført for at beskytte borgen mod misforståelser....

Thore

Fra : alexbo

Dato : 27-09-07 20:30

"Thore Jensen" skrev

> Men kan det passe, hvis jeg læser stk. 3 rigtigt, at man under parkeringen
> skal ud og rette på P-skiven? Det er da noget rod, for ikke at sige
> urimeligt!

Det er sikkert for at gøre reglerne enkle.
Skiven skal stå så der ikke er tvivl om hvornår parkeringen begyndte i
forhold til restriktionerne.
En parkeringsvagt skal umiddelbart kunne se om reglerne er overholdt.

Hvis der er 1 t. parkering mellem 9-19.
Hvilke klokkeslæt må skiven så stå på kl 9.45
Man kunne sige at alt mellem 19-9 er gyldigt, men så kan man jo lige så godt
sætte skiven til kl.9.
Det er kun dem der parkerer mellem 18-19, der skal flytte skive.
Og hvis skiven tilfældigt står på kl. 13, parkerer man så lovligt kl. 9.45

Man kunne også bruge en anden metode og sige at ingen biler skrives mellem
9-10, men det vil betyde at man aftenen før kan sætte sin skive til kl 10.
og på den måde parkere lovligt til kl 11.

mvh
Alex Christensen

Fra : Thore Jensen

Dato : 27-09-07 21:14

alexbo skrev:

> Man kunne også bruge en anden metode og sige at ingen biler skrives mellem
> 9-10,

Det kunne man også tro det er praksis -
Jeg har aldrig fået en P-bøde som følge af den, tilsyneladende
fejlagtige, måde jeg var stillet P-skiver på siden 1993 til d.d. og jeg
har i den periode endda boet samlet 7 år i Ålborg og København, mens jeg
har haft bil!

> men det vil betyde at man aftenen før kan sætte sin skive til kl 10.
> og på den måde parkere lovligt til kl 11.

Hvordan det, så har man jo observeret indtil kl 10 holdt parkeret siden
kl 10 dagen før = bøde for enten parkeringen eller at have stillet
skiven forkert.

Thore

Fra : alexbo

Dato : 27-09-07 21:24

"Thore Jensen" skrev

> Hvordan det, så har man jo observeret indtil kl 10 holdt parkeret siden kl
> 10 dagen før = bøde for enten parkeringen eller at have stillet skiven
> forkert.

Fordi hvis bilerne ikke kan skrives før kl. 10 kontrollerer man dem ikke, så
bruger P-vagten tiden et andet sted.
Ellers skal P-vagten rende rundt og notere biler og skivestillinger, for
selv at
komme tilbage en time senere for at fange skivesnydere.

Ideen må være at P-vagten her og nu kan bedømme om parkeringen er lovlig.

mvh
Alex Christensen

Fra : Thore Jensen

Dato : 27-09-07 22:02

alexbo skrev:

> [...]
> selv at
> komme tilbage en time senere for at fange skivesnydere.

Jeps..

Thore

Fra : Leonard

Dato : 27-09-07 17:23

On Thu, 27 Sep 2007 18:04:40 +0200, Thore Jensen wrote:

> Men stiller du den derimod på kl 9, kan du få en bøde for enten at have
> stillet din P-skive (eller P-watch)forkert eller for at have holdt der i
> 24 timer!

Du bliver nok ubehageligt overrasket en dag, hvis du tror på at reglerne
er som du beskriver.