Rustbeskyttelse på en Toyota Aygo
Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 27-09-07 09:34

Hej

Har lige fået min leveret min Toyota Aygo. Er så heldig at have en i
familien, der har udstyr til at rustbeskyttelse med Pava. (Min Polo
nåede at blive 22 år gammel inden den måtte sendes til ophug).

Toyota anbefaler rustbeskyttelse, men gør opmærksom på, at hvis man
begynder at bore huller til indvendig beskyttelse, kan det gå ud over
garantien.

Har nogen herinde i nyhedsgruppen fået rustbeskyttet deres Aygo (eller
andre lignende Toyota modeller) på et rustbeskyttelsescenter og kan
fortælle mig, hvordan det bliver gjort der?

mvh
Michael Kristensen

Fra : Per Tolbøll

Dato : 27-09-07 18:41

mbk112@hotmail.com skrev:
> [...]
> andre lignende Toyota modeller) på et rustbeskyttelsescenter og kan
> fortælle mig, hvordan det bliver gjort der?

Hmm, har bestilt en Citroën C1 til levering engang i oktober/november.
Forhandleren kører den direkte til det lokale Pava-center og får den
rustbeskyttet og forsynet med inderskærme. Han har ikke mælet et ord om
garantibortfald i den sammenhæng. Er det en speciel Toyota-ting.

/Per

Fra : Henrik

Dato : 28-09-07 06:03

On 2007-09-27 19:40:52 +0200, Per Tolbøll <per.tolboll@kolibrinet.dk> said:

> [...]
> rustbeskyttet og forsynet med inderskærme. Han har ikke mælet et ord om
> garantibortfald i den sammenhæng. Er det en speciel Toyota-ting.

Inderskærme? Min Citroen forhandler sagde at man ikke kunne få
inderskærme, men er der kommet sådan nogle?

Hilsen Henrik

Fra : retroman

Dato : 28-09-07 07:27

> Inderskærme? Min Citroen forhandler sagde at man ikke kunne få
> inderskærme, men er der kommet sådan nogle?

ja... http://www.inderskaerme.dk/ og garantien borfalder, da der skal bores
to huller, men jeg tror at det opvejes af at man faktisk laver noget der
holder længere...

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 27-09-07 19:29

> [...]
> rustbeskyttet og forsynet med inderskærme. Han har ikke mælet et ord om
> garantibortfald i den sammenhæng. Er det en speciel Toyota-ting.

Dækker Citroens garanti for en indefrakommende gennemtæring, der
skyldes, at du selv har boret "pavahuller" forkerte steder? Hvis ja,
så er det en speciel Toyota-ting.

mvh
Michael Kristensen

Fra : Per Tolbøll

Dato : 27-09-07 22:00

mbk112@hotmail.com skrev:

> Dækker Citroens garanti for en indefrakommende gennemtæring, der
> skyldes, at du selv har boret "pavahuller" forkerte steder? Hvis ja,
> så er det en speciel Toyota-ting.

Det var faktisk et godt spørgsmål - jeg tjekker med forhandleren i
morgen og svarer tilbage.
Jeg havde heller ikke tænkt mig at bore selv, men lade den autoriserede
Pava-mand som forhandleren entrerer med, om det beskidte arbejde

/Per

Fra : Jacob Pedersen

Dato : 27-09-07 22:46

> [...]
> andre lignende Toyota modeller) på et rustbeskyttelsescenter og kan
> fortælle mig, hvordan det bliver gjort der?

Jeg ved ikke med toyota, men vi fik vores BMW undervognsbehandlet hos et
dinitrolcenter forhandleren henviste til, og som kunne hulrumsbeskytte den
uden at bore huller - jeg undrede mig noget, men de sagde at det ikke var
noglet problem.
Om det er fordi vores bil er " specielt forberedt" til det skal jeg ikke
kunne sige.
I hvert fald gjorde det at fabriksgarantien er intakt - BMW vil ikke have at
man bore i deres biler - punktum!

I den c-max vi har, blev der boret huller - men om det var fordi det var på
et andet værksted eller om det udelukkende er forskelle på biler ved jeg
ikke.
Jacob Pedersen

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 28-09-07 11:44

mbk112@hotmail.com wrote:

> Har nogen herinde i nyhedsgruppen fået rustbeskyttet deres Aygo (eller
> andre lignende Toyota modeller) på et rustbeskyttelsescenter og kan
> fortælle mig, hvordan det bliver gjort der?

Min nye Avensis (som jo er en meget stor Aygo) har fået Pava behandling,
og det uden at de har boret ét eneste hul. De borer såvidt jeg fik at
vide normalt ikke i nyere biler.

-Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-07 15:30

"Thomas Jørgensen" <thomas@no-spam.dk> skrev i en meddelelse
> mbk112@hotmail.com wrote:

> De borer såvidt jeg fik at vide normalt ikke i nyere biler.

Hvis de ikke har et sprøjteskema bør
de heller ikke gøre det.
Nogle nyere biler sikkert også så
pløret til med elektronik rundt omkring
at de ikke tør gå igang..

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 28-09-07 16:59

On Fri, 28 Sep 2007 12:44:02 +0200, Thomas Jørgensen wrote:

> Min nye Avensis (som jo er en meget stor Aygo) har fået Pava behandling,
> og det uden at de har boret ét eneste hul. De borer såvidt jeg fik at
> vide normalt ikke i nyere biler.
>
> -Thomas

Ditto med Yaris som er en knap så stor Aygo...