Stof-tag i vaskehal
Fra : Joachim.schmidt

Dato : 26-09-07 19:43

Hej,

Min kæreste har købt en renault twingo med folde stof-tag (eller det er nok
nærmere noget vinyl-tag)

Må den komme i vaskehal, eller skal den vaskes manuelt??

Mvh Joachim

Fra : Brian

Dato : 26-09-07 20:51

"Joachim.schmidt" <joachim.schmidt@SLETgmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Min kæreste har købt en renault twingo med folde stof-tag (eller det er
> nok nærmere noget vinyl-tag)
>
> Må den komme i vaskehal, eller skal den vaskes manuelt??

RTFM

Fra : Joachim.schmidt

Dato : 26-09-07 21:23

> RTFM

Sidder med den foran mig..... intet beskrevet....

Fra : Joachim.schmidt

Dato : 26-09-07 21:28

> RTFM

Sidder med den foran mig.

Intet beskrevet omkring biler med foldetag... det er en generel
instruktionsbog for twingo.

Har derudover mailet til 2 renault forhandlere uden svar. Det er ca. 4-5
dage siden.

Fra : Bruno

Dato : 26-09-07 21:33

Brian wrote:

> RTFM

Hvor der så helt sikkert står at det må man ikke da det jo er det
sikreste, men det kan sagtens være det går fint alligevel.

Min instruktionsbog siger man ikke må køre bilen i vaskehal, men jeg
kører jævnligt min Mazda MX-5 i vaskehal og det går fint. Dens tag er
vist noget vinylagtigt og det eneste problem jeg oplever er, at der
nogle gange kommer 2-5 dråber vand ind midt et eller begge sideruder så
det klares let med en papirserviet. Jeg ved det samme gælder for en del
andre MX-5 ejere, så det er altså ret uproblematisk omend det diskuteres
hvorvidt det er godt eller skidt for kalechen at tage voksbehandlingen
med når der vaskes.

Nu kan man selvfølgelig ikke direkte overføre min erfaring til en anden
bil, men det betyder i hvertfald at der er håb og var det min Twingo
ville jeg nok prøve og så bare holde mig i nærheden af vaskehallens
nødstop knap de første par gange. Mere anbefalesmæssigt er det nok og se
om der er en Twingo ejer der melder sig med i svar her i gruppen, men er
det ikke så er der vel en Twingo fanklub man kan spørge.

http://www.twingotuningforum.de/ kunne være en mulighed.

Mvh
Bruno

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 26-09-07 21:29

Joachim.schmidt wrote:

> Min kæreste har købt en renault twingo med folde stof-tag (eller det er nok
> nærmere noget vinyl-tag)
>
> Må den komme i vaskehal, eller skal den vaskes manuelt??

Jeg havde en Mazda 121 med kanvastag. Der stod i brugsforvirringen at
den ikke måtte komme i vaskehal. Jeg fandt ud af at den lokale Metax
havde mulighed for at trykke på en knap så børsterne løfter sig - den
metode tog taget i hvert fald ikke skade af. Bilen var fra 1993 - og der
var ikke problemer med taget da den døde i 2005.

Knus
Regnar

Fra : Brian S Jensen

Dato : 26-09-07 22:25

> [...]
> nok nærmere noget vinyl-tag)
>
> Må den komme i vaskehal, eller skal den vaskes manuelt??

Hej

Jeg var igennem en vaskehal sidste måned med en BMW M6 Cabriolet - og det
gik helt fint - dog skal du huske at den ikke må få voks.

Men hvis du vil være helt sikker hvorfor så ikke ringe direkte til Renault ?

Bortset fra det, så er det jo altid en god ide at vaske bilen i hånden

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Henning

Dato : 27-09-07 06:48

>Bortset fra det, så er det jo altid en god ide at vaske bilen i hånden

Og den bemærkning åbner så op for en helt ny diskussion Har du hørt
om vandspild og ridser i lakken?

Fra : Torben Scheel

Dato : 27-09-07 07:11

Henning wrote:

> Og den bemærkning åbner så op for en helt ny diskussion Har du hørt
> om vandspild og ridser i lakken?

Du skal _ikke_ nævne vandspild efter dén sommer!

--
vh
Torben

Fra : Brian S Jensen

Dato : 27-09-07 15:02

> Og den bemærkning åbner så op for en helt ny diskussion Har du hørt
> om vandspild og ridser i lakken?

Hej

Vandspild er jeg ligeglad med (ja, ja - til en vis grad) og ridser i lakken
vil
jeg vove at påstå at jeg ikke få flere af ved at vaske den i hånden

Når man vasker i hånden opdager man samtidig lige hvis der er noget
genstridigt skidt eller et lille stenslag og har derved mulighed for at
fange
det i god tid

Mvh.
Brian S Jensen
BMW 528i Steptronic (vaskes "altid" i hånden)
Toyota Previa 2.4i - trænger voldsomt til en vaskehal

Fra : Lund

Dato : 27-09-07 19:59

Fuldstændig rigtigt Brian.

Jeg havde vasket min Vectra B 99' i hånden fra ny, men så fik jeg bil nr. 2
og så var der ikke altid tid til dem begge.
Derfor kom den gl. i vaskemaskinen på arbejdet, men er stoppet med det, da
jeg opdagede i solskin, at det giver nogle dumme vaske-ridser.

Så håndvask holder jeg mig til. Punktum

Mvh. Torben

Fra : Fly Christensen

Dato : 27-09-07 20:13

Lund wrote:
> [...]
> Derfor kom den gl. i vaskemaskinen på arbejdet, men er stoppet med det, da
> jeg opdagede i solskin, at det giver nogle dumme vaske-ridser.

Vi bruger vaskehal med tekstilbørster. Ikke noget med plastikbørster her.

Fly

Fra : Lund

Dato : 27-09-07 20:36

Hej Fly

Hvor kan man finde en sådan en tekstil-vaskemaskine.

(jeg er hos en bilforhandler)

Mvh. Torben