Overvejer at købe Mercedes C90 - C280
Fra : Carl Dragert

Dato : 25-09-07 22:25

Hej
Min bil gennem 12 år er totalskadet, så nu kigger jeg efter afløseren.

Mine krav er komfort, automatgear, klimaanlæg, mv. og nyere end 1995
til under 200.000.

Jeg overvejer Mercedes C model, og har ikke lagt mig fast på
motorstørrelse. Når jeg kigger annoncer er der mange at vælge imellem
med km. fra <100.000 til >500.000 km.

Er det helt hen i vejret at købe sådan en model?
Man kan blive lidt betænkelig over det store udbud?
(ville jeg nok også blive ved lille udbud

Ud over at jeg tager en lang prøvetur, kigger den grundigt igennem,
får en FDM test i forbindelse med købet, og checker bilbogen, hvad
skal jeg så ellers sikre mig?

mvh Carl

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 25-09-07 22:39

On 25 Sep., 23:24, Carl Dragert <carl.drag...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Ud over at jeg tager en lang prøvetur, kigger den grundigt igennem,
> får en FDM test i forbindelse med købet, og checker bilbogen, hvad

Kig efter rust og når du så har kigget, så kig lige en gang mere. De
ruster hurtigere end jeg kan skrive MB. Følg evt. med i B.T. i
weekenderne i deres biltillæg. De har i øjeblikket fokus på MB og
deres massive rustproblemer.

Mikael

Fra : Martin

Dato : 25-09-07 22:46

MikLarsen@gmail.com wrote:
> De
> ruster hurtigere end jeg kan skrive MB.

Slap dog af spade. Min MB har ingen problemer. 30 års antirust garanti.

Fra : Øl er godt !

Dato : 25-09-07 23:09

"Martin" <martinf6000@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Slap dog af spade. Min MB har ingen problemer. 30 års antirust garanti.

Mercedes`s 30 års " rustgaranti " er intet værd i praksis.
I tvivl.? Prøv at Google eller læs et par bilblade....

I øvrigt ikke pænt at kalde folk for spade...
Ikke fordi jeg ikke kan tåle mosten i en newsgroup , men vi er vel
over de 18 år de fleste af os

Fra : -= JF =-

Dato : 25-09-07 23:14

Martin skrev:

> Slap dog af spade.
Er man ikke lidt af en skovl når man kalder andre folk for spade?

--
Mvh. John

Fra : Brian Sørup

Dato : 25-09-07 22:42

"Carl Dragert" <carl.dragert@gmail.com> skrev i en meddelelse
Hej
Min bil gennem 12 år er totalskadet, så nu kigger jeg efter afløseren.

Mine krav er komfort, automatgear, klimaanlæg, mv. og nyere end 1995
til under 200.000.

Køb en Volvo S60, du får en 2002/3 model til 200.000,-
Tjek evt. bilbasen, eller mobile.de hvis du er til egen-import.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Kåre

Dato : 25-09-07 22:45

[...]

---------------------------

Jeg kigger selv lidt i den retning, specielt på en C220 CDi fra 1999-2000.
Mere økonomisk og effektiv motor med CDi motor.
Og så har den det du søger. De er normalt med: Stationcar, aircon,
fartpilot, automatgear, ABS, ESP og 4-6 airbags.

MEN! Det store problem er rust.
De skulle ruste en del i døre og bagklap.
Om de ruster i bærende dele har jeg ikke fået klart svar på endnu.

Men søg i gruppen, og du skal finde en del tråde om denne bil.

mvh
Kåre

Fra : Carl Dragert

Dato : 26-09-07 10:04

On 25 Sep., 23:41, "Brian Sørup" <camaroFJERNpower...@hotmail.com>
wrote:

> Køb en Volvo S60, du får en 2002/3 model til 200.000,-
> Tjek evt. bilbasen, eller mobile.de hvis du er til egen-import.
> --

Godt tip, har kigget lidt på udbudet, og fundet bilen særdeles
interessant.
Desværre er der kun en lille andel med automatgear, men jeg tager ud
og kigger på dem.
Hvad skal jeg være opmærksom på?

Den findes med 140, 170, 200 og 250 HK. de 140 er vist nok til mig, er
der en god begrundelse for at købe en af de andre?
Jeg mener der stod et sted at man kunne ændre fra 140 til 170 ved
ændring i elektronik er det korrekt?

mvh Carl

Fra : BJ

Dato : 26-09-07 10:07

"Carl Dragert" <carl.dragert@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

>Jeg mener der stod et sted at man kunne ændre fra 140 til 170 ved
>ændring i elektronik er det korrekt?

Det er det og det er den eneste forskel fra en 140 til en 170 Hk´s.

Se evt. her: www.bsrab.se

mvh
Bjørn J.

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 28-09-07 07:24

On 25 Sep., 23:45, "Martin" <martinf6...@hotmail.com> wrote:

> Slap dog af spade. Min MB har ingen problemer. 30 års antirust garanti.

Der ramte jeg vist et ømt punkt. Fordi der ikke er rust i din eller
fordi du ikke har fundet det endnu, er jo ikke helt det samme som at
MB ikke ruster.
At benægte at MB har et rustproblem er der vist ikke mange mennesker
der vil benægte.
Men engang imellem er der jo nogen tåber som stiller sig op og
benægter fakta.

Mikael