Vinterdæk, hvilke
Fra : me

Dato : 25-09-07 18:05

Primære går jeg efter vejgreb, minimal vindstøj og billige.

Mener at have hørt nogle mærkere er mere støjsvage end andre. Det er
195/65/15 jeg leder efter

/Jeppe

Fra : Kasper Christensen

Dato : 25-09-07 18:10

me skrev:
> Primære går jeg efter vejgreb, minimal vindstøj og billige.

Vindstøj??? Mener du "vejstøj"?

Kasper Christensen
Bil nr. 1: Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 FSI ('07)
Bil nr. 2: Citroën Saxo 1,1i SX ('96)

Fra : me

Dato : 25-09-07 18:26

> Vindstøj??? Mener du "vejstøj"?

Hehe ups typo :)

Fra : Lars Knudsen

Dato : 25-09-07 18:11

On Tue, 25 Sep 2007 19:04:59 +0200, "me" <not@mine.dk> wrote:

>Primære går jeg efter vejgreb, minimal vindstøj og billige.
>
>Mener at have hørt nogle mærkere er mere støjsvage end andre. Det er
>195/65/15 jeg leder efter

Goodyear UltraGrip 7 - har jeg i den dimension til Octaviaen. De var
gode og støjsvage i den ret korte vintersæson vi havde sidst.

hilsen Lars

Fra : TDN

Dato : 25-09-07 19:07

"me" <not@mine.dk> skrev i meddelelsen
> Primære går jeg efter vejgreb, minimal vindstøj og billige.
>
> Mener at have hørt nogle mærkere er mere støjsvage end andre. Det er
> 195/65/15 jeg leder efter
>
> /Jeppe

Her de sidste to års test, også i 195/65/15:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/87E4D555-9AB7-47AC-AB8A-17438D677F38/0/8691.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/23E36BDF-5464-48C8-820A-434FE7D15365/0/4449.pdf

Mvh
Thomas

Fra : Andersen [3650]

Dato : 25-09-07 20:05

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Her de sidste to års test, også i 195/65/15:
>
> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/87E4D555-9AB7-47AC-AB8A-17438D677F38/0/8691.pdf
>
> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/23E36BDF-5464-48C8-820A-434FE7D15365/0/4449.pdf

Og som Lars også sagde: UG7
Jeg har også UG7 på privatpotten, og den står dælme
godt fast.
At gå efter vejgreb og billige dæk er to ting der ikke kan
forenes, hvis man vil have noget godt, og ens egen og
nærmeste families sikkerhed er jo ikke til at prissætte.
Så find heller ud af hvilke dæk der opfylder de 2 første
krav og led så efterfølgende efter det sted der kan sælge
dem billigst.

Fra : Brian

Dato : 25-09-07 20:39

"Andersen [3650]" <siger@det.ikke> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så find heller ud af hvilke dæk der opfylder de 2 første
> krav og led så efterfølgende efter det sted der kan sælge

Jeg gav lige omkring 2200,- for 4 stk UG7 i samme størrelse sidste år. Gav
300,- for montering og afbalancering. Så kan det sgutte svare sig at købe
noget billigt skrammel af nogle Sunny Winter i THansen.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 25-09-07 20:53

"Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg gav lige omkring 2200,- for 4 stk UG7 i samme størrelse sidste år. Gav
> 300,- for montering og afbalancering. Så kan det sgutte svare sig at købe
> noget billigt skrammel af nogle Sunny Winter i THansen.
Præcis min pointe

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 25-09-07 22:33

>Gav
> Præcis min pointe

Ja, det er jo ved at være tiden. Selv på helt nye Continental 18" dæk, synes
jeg at MB´en rykker noget i rattet med dagens kraftige byger.

Jeg satser på, at bruge sidste års Michelin dæk til vinterbrug. Jeg er lidt
ked af at sige det, men jeg synes faktisk ikke, at der er den helt store
forskel på "larmen" fra sommer/vinter dækkene! Enten er det dækkene der er
gode, eller også dæmper bilen (eller overdøver) støjen fra dækkne

/Jasper

Fra : Torben Scheel

Dato : 26-09-07 08:34

Brian wrote:

> Jeg gav lige omkring 2200,- for 4 stk UG7 i samme størrelse sidste år. Gav
> 300,- for montering og afbalancering. Så kan det sgutte svare sig at købe
> noget billigt skrammel af nogle Sunny Winter i THansen.

Jeg købte for en måned siden - 1996,- inkl. fragt fra reifenversand.com
(hastighedskode "T") - montering usw. 440,-

--
vh
Torben