Så blev der skrevet under!
Fra : Martin Sørensen

Dato : 25-09-07 10:59

I lørdags så vi så på 3 stk Accord Touring, en 2.0 Aut og to 2.4 Exec.

Vi bestemte os for en 2.4 Exec, ikke så meget pga motoren (vi havde
sagtens kunnet leve med de 155hk fra 2.0eren) men fordi den var fyldt
med alt muligt rart, var lidt billigere og kun havde gået 10000 mere
end 2.0eren.

For at summere:

Fra maj 2005, kørt lige under 25000
190hk gennem 5trins tomatkasse
Læder
Navi
Xenon
El-soltag, elsæder
Indbygget bagagenet
Ekstra sæt alufælge (dog uden dæk)

Det var rent luksus, vi glæder os til vi får den i næste måned.

Det eneste ekstra vi kunne tænke på var en jydekrog, men det kan jo
ordnes hvis vi får brug for det.

Der var en skramme (2x2mm) på en dørkant, det lovede forhandleren at
udbedre.

Jeg skal nok lade være med at deprimere jer med prisen da jeg sidder i
Schweiz, men jeg var chokeret over at den havde tabt omkring 40% af
nyprisen. Det er forhåbnentligt godt for os (og nej, den af ikke
mistænkeligt billig)

- og fruen er ligeså glad som jeg

mvh

Martin

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-07 11:30

--
Jamen tillykke med det. Det er dog helt sikkert at der ikke er nogen der er
misundelige på sådan en spand. Mage til ... altså.

Nej, spøg til side - det er en rigtig fin bil, og super velkørende.
Personligt er jeg jo et stort skrummel, så kabinen er lige i underkanten til
mig. Stort tillykke med den
Tommy

Fra : Øl er godt !

Dato : 25-09-07 13:04

"TBJ" <bruussnabelaosprikdk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Tommy

" Personligt er jeg jo et stort skrummel, så kabinen er lige i underkanten

Jamen så fortæl dog om det store skrummel ?
Nej IKKE konen , men din BIL !!

Fra : Øl er godt !

Dato : 25-09-07 13:15

"Øl er godt !" <øl@godt.kaput> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> " Personligt er jeg jo et stort skrummel, så kabinen er lige i
> underkanten til
>
> Jamen så fortæl dog om det store skrummel ?

UPS ! Hvad fik jeg mig nu rodet ud i ?
Troede du skrev at du var til store skrumler ( biler )..
Regnede med du havde en stor Amerikanerbil eller lignende.
Vil da nødig blive uvenner med et stort skrummel !!
Er så kedeligt at være på skadestuen .. LOL

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-07 18:35

> [...]

Hehe, ja, som du (desværre) selv opdagede, inden jeg kunne gøre nar, så var
det mig og ikke bilen - selvom de heller ikke er af de mindste. Jeg har en
Toyota Camry 2,2 aut og en Nissan Patrol 2,8 lang udgave..
Jeg handler lidt med biler, så som regel har jeg nogele stykker på lager, fx
har jeg lige solgt en 99' BMW 540 4,4 V8 steptronic i en tunet udgave der
ydede 323 hypper; ikke et stort skrummel, men en vild krabat.
Iøvrigt kan jeg underholde med at rababeren der købte den mistede kørekortet
i den på fyn - samme dag han havde købt den. Knolden blev målt til 226
km/t... Nå, men det afholder ham såmænd nok ikke fra at køre i den.

> [...]
> Vil da nødig blive uvenner med et stort skrummel !!
> Er så kedeligt at være på skadestuen .. LOL

Tag du det bare roligt: Der skal meget til at hidse mig så meget op at jeg
slår - og skulle det ske, ender du såmænd heller ikke på skadestuen - men på
patalogisk afd.

Mvh Tommy

Fra : Mogens

Dato : 25-09-07 20:52

> [...]

> kørekortet i den på fyn - samme dag han havde købt den. Knolden blev målt
> til 226 km/t... Nå, men det afholder ham såmænd nok ikke fra at køre i

Det var sgu ad godt, han gad at handle med dig!
I den situation blev han sikkert tilsvarende kaldt rabarber og knold?

Fra : Andersen [3650]

Dato : 25-09-07 12:49

> [...]
>
>Det var rent luksus, vi glæder os til vi får den i næste måned.
>Det eneste ekstra vi kunne tænke på var en jydekrog, men det kan jo

Hvor er A/C'en henne???
Man kan da ikke ha' bil uden A/C.
Og hvis du skal til DK for at fremvise kassen
har du da også brug for en CC. Hvem kører lange
stræk uden en sååån.
Næææ du, tilbage med potten og køb noget brugbart

Fra : Martin Sørensen

Dato : 25-09-07 13:07

On 25 Sep., 13:49, "Andersen [3650]" <si...@det.ikke> wrote:

> Hvor er A/C'en henne???

Det glemte jeg, aut.klima er jo basisudstyr.

> Man kan da ikke ha' bil uden A/C.

Nej

> Og hvis du skal til DK for at fremvise kassen
> har du da også brug for en CC. Hvem kører lange
> stræk uden en sååån.

Også basisudstyr...

> Næææ du, tilbage med potten og køb noget brugbart

Jeg glemte Park Distance Control, det har den også. Er sikkert
nyttigt, det er langt hen til bagenden.

Den er forresten sølvgrå, det er i det mindste nemt at holde. Desværre
kunne vi hverken finde en rød eller en BRG. Perfekt bliver det aldrig,
men det lærer vi nok at leve med.

mvh

Martin

Her er hele basisudstyret på tysk:

5-Stufen-Automat sequentiell, Antiblockiersystem (ABS),
Bremsassistent, Elektronisches Stabilitäts-Programm (VSA),
Servolenkung, Wegfahrsperre, 4 Leichtmetallfelgen 16J mit Pneu,
Reifendichtmittel (Tirefit) anstelle Faltrad, Getönte Scheiben,
Aussenspiegel rechts und links beheizbar und elektrisch verstellbar,
Dachreling, Elektrisches Schiebedach, Heckklappe elektrisch, Türgriffe
aussen verchromt, Nebelscheinwerfer, Drittes Bremslicht, Xenon-
Scheinwerfer inkl. Reinigungsanlage, Heckscheiben-Wisch-/Waschanlage
mit Intervall, Regensensor für Scheibenwischer vorne,
Zentralverriegelung mit Fernbedienung, 3 Kopfstützen hinten,
Fahrersitz elektrisch verstellbar, Vordersitze heizbar, Fahrersitz
höhenverstellbar, Rücksitzlehne geteilt abklappbar,
Kindersitzvorrichtung ISOFIX, Leder-Ausstattung, Lederlenkrad, Lenkrad
längs- und höhenverstellbar, Airbag Fahrer und Beifahrer,
Seitenairbags, Window-Kopfairbags, Mittelarmlehne hinten, Armlehne
vorne mit Ablagefach, Cupholder vorne und hinten, Aschenbecher und
Zigarrenanzünder, Beide Make up-Spiegel beleuchtet, Laderaumabdeckung,
Gurtstraffer vorne, Klimatisierungsautomatik, Tempomat,
Diebstahlwarnanlage, Aussentemperaturanzeige, Drehzahlmesser,
Elektrische Fensterheber vorne + hinten, Radiofernbedienung, Radio/CD-
Player mit CD-Wechsler

Fra : Andersen [3650]

Dato : 25-09-07 15:45

OK, så tillykke med dytten da
Nu er den jo brugbar og funktionel.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 25-09-07 18:01

On Tue, 25 Sep 2007 02:59:18 -0700, Martin Sørensen
<santana.sorensen@get2net.dk> wrote:

>Jeg skal nok lade være med at deprimere jer med prisen da jeg sidder i
>Schweiz, men jeg var chokeret over at den havde tabt omkring 40% af
>nyprisen.

Vildt nok - med det lave km-tal... Men tillykke med den!! - og du kan
godt fortælle mig prisen.. Jeg bor alligevel i Sverige

** Lars

Fra : Martin Sørensen

Dato : 25-09-07 21:38

On 25 Sep., 19:00, Lars Knudsen <noem...@in.this.place> wrote:

> Vildt nok - med det lave km-tal... Men tillykke med den!! - og du kan
> godt fortælle mig prisen.. Jeg bor alligevel i Sverige
>
> ** Lars

Det lave km-tal er ikke så usædvanligt - der er 3-4 stykker mere med
omkring 30000 på tælleren på autoscout.ch. Men i Zürich kan man jo
ikke blive set i sådan en gammel slæde, specielt ikke en japansk. Det
går bedre an her i Basel og omegn. De eneste japanere der holder
prisen nogenlunde er Subaru.

Nu skriver jeg prisen her, så må i lade være med at kigge hvis I ikke
kan tåle det:

Nypris 48940,- (2005), vi giver 28600,- (Alpedollar, ca 4,5DKK/stk)

Fra : ShutEye

Dato : 26-09-07 11:08

>Nypris 48940,- (2005), vi giver 28600,- (Alpedollar, ca 4,5DKK/stk)

Det er snyyyyyyyyyyyd!!!

Og tillykke med dytten, sådan en går sgu aldrig i stykker :)

Fra : Martin Sørensen

Dato : 26-09-07 11:16

On 26 Sep., 12:08, "ShutEye" <n...@no.no> wrote:

> Det er snyyyyyyyyyyyd!!!

Jeg skrev du ikke skulle kigge hvis ikke du kunne tåle det!

> Og tillykke med dytten, sådan en går sgu aldrig i stykker :)

Det håber vi da ikke.

Den gamle Accord blev solgt med 340000km og 13 år - men man kunne da
godt mærke at den ikke var ny længere.

Og tak for lykønskningerne

/Martin

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-09-07 11:25

On 25 Sep., 22:37, Martin Sørensen <santana.soren...@get2net.dk>
wrote:

> [...]
> kan tåle det:
>
> Nypris 48940,- (2005), vi giver 28600,- (Alpedollar, ca 4,5DKK/stk)

Hvad så med selve det at eje og bruge bilen ?
Hvad vil den koste dig over 3 år med 30.000 km / år i forsikring,
vægtafgift (hvis I har det), brændstof ?

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og

Fra : Martin Sørensen

Dato : 26-09-07 12:21

On 26 Sep., 12:24, "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> wrote:

> Hvad så med selve det at eje og bruge bilen ?
> Hvad vil den koste dig over 3 år med 30.000 km / år i forsikring,
> vægtafgift (hvis I har det), brændstof ?

Nu kommer vi ikke til at køre 30000/år, det andet var vores gl. bil i
DK. Hvis vi kørte så meget havde vi nok købt noget diesel.

Med 10000/år (ingen af os kører på arbejde), koster kasko mig CHF 1224/
år med selvrisiko på CHF500 - der er ikke selvrisiko på ansvar. Nåja,
så er vejhjælp incl.

Brændstof: 10000km, 10km/l, CHF 1,71/l = CHF 1710,-

Garage: CHF 1440 / år, det er så i kælderen.

Vægtafgift: Ca CHF 760/år

Så kommer der service og vedligehold.

Udover garagen er det da ikke så slemt.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-09-07 12:35

On 26 Sep., 13:21, Martin Sørensen <santana.soren...@get2net.dk>
wrote:

> [...]
> så er vejhjælp incl.
>
> Brændstof: 10000km, 10km/l, CHF 1,71/l = CHF 1710,-

Jeg troede det var meget dyrere.

> Garage: CHF 1440 / år, det er så i kælderen.
>
> Vægtafgift: Ca CHF 760/år
>
> Så kommer der service og vedligehold.
>
> Udover garagen er det da ikke så slemt.

Nej overhovedet ikke.