Golf Plus eller Octavia
Fra : svjkl

Dato : 25-09-07 10:03

Hej NG,

står overfor at skulle skifte den gamle VW ud.
Tænker op en ny Skoda Octavia 1.6 eller en Golf Plus 1.6 med 2 år og
17000 km på tælleren.
Golfen er med træk og "vinterpakke". Prisen for de 2 er omtrent ens.
Hvad skal man vælge? mvh Svend

Fra : Nicolai

Dato : 25-09-07 13:00

>Tænker op en ny Skoda Octavia 1.6 eller en Golf Plus 1.6 med 2 år og
>17000 km på tælleren.
>Golfen er med træk og "vinterpakke". Prisen for de 2 er omtrent ens.
>Hvad skal man vælge? mvh Svend

Jeg er til Golf Plus men hvis Skoda'en er i din smag får du jo garantien.
Den er udløbet på Golf'enm

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-09-07 13:33

svjkl skriver:

> [...]
> 17000 km på tælleren.
> Golfen er med træk og "vinterpakke". Prisen for de 2 er omtrent ens.

Ingen af dem. Den motor er noget så kedsommelig......

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Morten KD

Dato : 25-09-07 17:51

"svjkl" <svjkl@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
[...]

De er jo i bund og grund ens.. - kun indpakningen er forskellig

Vælg den du føler dig bedst tilpas i..

Er du til grøn eller blå instrumentbelysning?

Venligst,
Morten

Fra : KASO

Dato : 25-09-07 19:54

[...]

Det afhænger vel primært af, om du har brug for plads i højden eller
længden....

Det logiske alternativ til en Golf+ er vel en Seat Altea(XL)... (Igen:
Grundlæggende samme bil)

Fra : .J.S...

Dato : 25-09-07 20:34

"svjkl" <svjkl@yahoo.dk> wrote in message
[...]

Stil dig op foran et spejl og sig :

"Jeg har købt en Skoooda"

og bagefter

"Jeg har købt en Golf"

hvad føles bedst ?

Fra : Esben Tærsker

Dato : 25-09-07 23:12

..J.S... wrote:
> [...]
> 17000 km på tælleren.
> Golfen er med træk og "vinterpakke". Prisen for de 2 er omtrent ens.

Han kunne jo også sige:

"Jeg har købt en spritz-ny Octavia"

eller

"Jeg har købt en halv-gammel Gålf"

.... Så ved jeg godt hvad der lyder bedst...;)

Anyhow. Jeg har en (ikke spritz-ny) Octavia 1,6. Indrømmet - det er ikke
den sjoveste motor, men når man er over 30 og ikke længere har behov for
at køre gade-ræs er den sgu ok. Den er villig nok når den først kommer
ud på landevejen og lidt op i omdrejninger. Trækker også fint min
kasse-trailer.

/Esben

Fra : svjkl

Dato : 26-09-07 12:43