Berlingo/Partner
Fra : alten

Dato : 24-09-07 09:34

Jeg kunne godt tænke mig en mere praktisk familebil til når barn nr. 2
ankommer. Nu har vi en Skoda Fabia Combi. Postmand Per bilerne
Berlingo/Partner tiltaler mig, selvom de er ikke er for kønne, men det kan
jeg godt leve med. Jeg forstiller mig at købe en fra 2003/2004.

I følge FDMs brugtbilstest er der ikke de store tekniske problemer med dem.
Men FDMs Autoindex siger at folk ikke er glade for Peugeot og Citroen
værkstederne. Det er jeg lidt betænkelig ved, da jeg jeg synes at det er
vigtigt at man kan stole på sit værksted. Er der nogen der kan anbefale et
godt værksted i Nordsjælland (Holte)?

Jeg ville helst have en Skoda eller Toyota, da jeg har ret gode erfaringer
med disse mærke, men de laver ikke så rummelige familebiler (Roomster &
Yaris Verso er for små) til den samme pris.

Er der nogen grund til at foretrække Citroen fremfor Peugeot (eller
omvendt)?

mvh,
Henrik

Fra : KASO

Dato : 24-09-07 19:51

"alten" <antispam@edew.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Yaris Verso er for små) til den samme pris.
>
> Er der nogen grund til at foretrække Citroen fremfor Peugeot (eller

Problemerne med Citroën/Peugeot har primært været koncentreret om 2 modeller
C5 og 307, der begge havde en del børnesygdomme. Berlingo/Partner er en
ældre konstruktion, der efter flere facelifts næppe har mange børnesygdomme
tilbage, de er relativt enkelt konstrueret og vil næppe byde på de store
problemer. Hvis du er utryg ved de autoriserede værksteder, kan du blot
vælge et uafhængigt værksted til alt andet end egentlige garantireparationer
(hvis der skulle komme nogen) - det påvirker ikke garantien.

Vi købte i starten af sommeren en Berlingo som bil nr. 2 - den har indtil
videre fungeret upåklageligt. Husk, at der kommer en ny model til næste år,
hvilket kan påvirke brugtprisen. Prøv derfor at "presse" prisen - det kan
godt lade sig gøre

Fra : JimR

Dato : 25-09-07 07:50

> [...]
> Yaris Verso er for små) til den samme pris.
>
> Er der nogen grund til at foretrække Citroen fremfor Peugeot (eller

Mine erfaringer med 5 år i en Berlingo (endda en af de allerførste modeller)
er generelt gode. Det er en bil konstrueret til varevognsbrug og den klarer
fint når man fylder den med 2 kubikmenter brænde og hænger en fyldt trailer
bagpå!

Jeg havde disse fejl på min:

- 'kødben' ved højre forhjul gået 3 gange (koster 300 kr, billigst hos
Peugeot)
- Udstødning skiftet 3 gange, ruster på nøjagtigt 2 år (1350 kr monteret hos
Biri)
- Mystiske startproblemer efter motorvejskørsel - forsvandt af sig selv
- ABS fejl af og til, løses ved at klodsbremse på tør vej så systemet
arbejder
- Sædesensor under forsædet har dårlig konnektor, løses ved at lodde
ledningerne i stedet.

Billig bil at forsikre, kører ca. 12-13 km/l, plads til 3 børn OG hund OG
barnevogn (som ikke engang skal slås ned) OG feriebagage samtidig! Grim ja,
men ikke i forhold til Multipla, Roomster, Kangoo, Yaris Verso osv

Køb 1.8 modellen eller den nye 1.6 for 1.4 er alt for svag til at være
praktisk anvendelig. Med et kæmpe vinduea areal er den meget varm om
sommeren så klima er en god idé

JimR

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-09-07 13:29

JimR skriver:

> Jeg havde disse fejl på min:

Cut

Ingen knækket forfjeder ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Tina & Allan Fosborg

Dato : 25-09-07 16:47

- Og vi skiftede i november sidste år vores meget trofaste Berlingo ud.

Jeg tror, det er smag og behag, om det er Berlingo eller Partner. Dog vil
jeg anbefale, at du får en med skydedøre i begge sider.

Den var langt omkring i Europa uden problemer overhovedet! Dog var jeg lidt
knotten over - som én tidligere skrev - at lydpotten kun holdt to år.

Og du skal kigge efter en med lidt større motor - jeg vil anbefale diesel.
Vi havde en 1,6 benzin, og det var ok. Det er jo ikke nogen sportsvogn. Den
kører dog fint på motorvej. Og med A/C, naturligvis!

Vi bor i Hillerød. Citroën i Hillerød er ok. Vi havde dog tidligere
problemer med, at bilen aldrig var færdig til tiden som lovet, så vi prøvede
Le Garage i Helsingør. Det er et ok sted. Det prøver vi nok igen. Andre
steder kender jeg ikke.

Hilsen Allan