Installation af elektronisk P Watch i Toyo~
Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 23-09-07 17:12

Har nogen prøvet at installere en elektronisk P watch dims i en Toyota
Aygo ?

Er det svært at trække ledning fra uret ned til 12 volt ?

Nogen man kan gøre selv, eller skal man betale et værksted for det ?

mvh
Michael Kristensen

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 23-09-07 18:11

Hejsa

>Nogen man kan gøre selv, eller skal man betale et værksted for det ?

Jeg ville betale mig fra det - så har du også et sted at gøre vrølv
når det lige pludselig ikke virker

Alternativt, vente på den ledningsfrie model fra Georg Jensen kommer

--

Lars Engelhardt
www.GPSdebat.dk

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 23-09-07 18:15

"www.netink.dk / www.PCalarm112.dk / www.GPSdebat.dk"
<infoFJERN@netinkFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> Alternativt, vente på den ledningsfrie model fra Georg Jensen kommer

Er der nogen forventet ankomst på den?

Jeg så den første gang i 2006 i et katelog - men har aldrig hørt mere til
den. Så jeg vil antage der mangler nogle godkendelser?

/Dennis

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 23-09-07 18:21

hejsa

Sludder - mente Jacob Jensen

>Er der nogen forventet ankomst på den?

Den er i Magasins Julekatalog - så mon ikke der der ved at ske noget:

http://viewer.zmags.com/showmag.php?mid=wqfts

--

Lars Engelhardt
www.GPSdebat.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-07 18:26

"www.netink.dk / www.PCalarm112.dk / www.GPSdebat.dk" skriver:

> Den er i Magasins Julekatalog - så mon ikke der der ved at ske noget:
>
> http://viewer.zmags.com/showmag.php?mid=wqfts

Side ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 23-09-07 18:33

Hejsa

>Side ?

hovm, undskyld - troede det var med i linket

158 nederst i midten !

--

Lars Engelhardt
www.GPSdebat.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-07 18:45

"www.netink.dk / www.PCalarm112.dk / www.GPSdebat.dk" skriver:

> hovm, undskyld - troede det var med i linket
>
> 158 nederst i midten !

Er den med fjernbetjening ?

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 23-09-07 18:52

Hejsa

>Er den med fjernbetjening ?

Nej, den er bare afbilledet sammen med et andet Jacob Jensen produkt !

--

Lars Engelhardt
www.GPSdebat.dk

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 23-09-07 19:50

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Er den med fjernbetjening ?

Fjernbetjening ? til en P-watch ?

Øhmmmmm......

Ok, jeg spørger sågu alligevel : Hvad dælen vil du fjernbetjene ?

--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-07 19:54

jan@bygteknik.dk skriver:

> Ok, jeg spørger sågu alligevel : Hvad dælen vil du fjernbetjene ?

Sætte tiden......

Kan du ikke se det smarte i det ?

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 23-09-07 20:27

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Sætte tiden......

Jeg troede da en P-Watch selv kender klokken

>Kan du ikke se det smarte i det ?

Ikke helt.

Er det ikke meningen den selv gør sådan noget ?

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-07 20:29

On Sun, 23 Sep 2007 21:27:12 +0200, jan@bygteknik.dk wrote:

>Jeg troede da en P-Watch selv kender klokken

>Ikke helt.
>
>Er det ikke meningen den selv gør sådan noget ?

Jan, du fatter heller ingen ting - fjernbetjening skal bruges til at
justere ankomsttidspunktet Ellers har den da intet formål.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 23-09-07 20:41

Ivan Madsen <> skrev :

>Jan, du fatter heller ingen ting - fjernbetjening skal bruges til at
>justere ankomsttidspunktet Ellers har den da intet formål.

korrekt - jeg fatter hat idag ;)

Min P-watch , af typen jan_o_matic behøver ikke stille tiden til andet
end hvad klokken måtte være, og kostede kun gratis ;)

Den himstregims, der sidder i Previa'en (magelige folk kører *den*
bil) - stiller tiden når man standser motoren ...

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-07 21:08

On Sun, 23 Sep 2007 21:40:37 +0200, jan@bygteknik.dk wrote:

> [...]
>
>Den himstregims, der sidder i Previa'en (magelige folk kører *den*
>bil) - stiller tiden når man standser motoren ...

Jeg ville ikke flå det ud af Puntoen, det der automatiske - og det
sætter også tiden som jan_o_matic eller ivan_o_matic ville have gjort
det, når nøglen drejes. Jeg tænkte bare, at en fjernbetjening til at
justere _det_ tidspunkt med kunne være en god ide i Tjøihaunstrup )

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-09-07 06:46

<jan@bygteknik.dk> skrev i meddelelsen

> Min P-watch , af typen jan_o_matic behøver ikke stille tiden til andet
> end hvad klokken måtte være, og kostede kun gratis ;)

Jeg har lige fået anden bil uden p-watch - og det er farligt for ens
tegnebog, når man er vant til at kunne forlade bilen uden at tænke på
parkeringsvagter. _Meget_ farligt. Noget andet er at jeg p.g.a. fremskredet
alder har svært ved at spejlvende uret når jeg stiller den indenfra, så jeg
må ud bagefter og kontrollere om den nu står rigtigt :)

Der vil snarest blive installeret en dims.

> Den himstregims, der sidder i Previa'en (magelige folk kører *den*
> bil) - stiller tiden når man standser motoren ...

Grunden til - vi må jo hellere afsløre det for dig så du ikke bliver helt
til grin - at man kan justere tiden på P-watch når man stiller bilen er at
man jo kunne parkere et sted hvor p-tiden først starter f.eks. næste dags
morgen.

Eller simpelthen fordi man vil snyde p-vagten :)

--
Per

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 24-09-07 07:01

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev :

> [...]
>man jo kunne parkere et sted hvor p-tiden først starter f.eks. næste dags

Jeg har ikke det fjerneste mod at blive til grin - intet er sundere
end en god gang massage af lattermusklerne

Jeg tror iøvrigt, at den med at stille tiden til p-tiden's start
nærste morgen, er unødvendig

>Eller simpelthen fordi man vil snyde p-vagten :)

Hør hov !! det må man da ikke

<< fløjter_uskyldigt.wav >>

--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-07 21:05

jan@bygteknik.dk skriver:

> Er det ikke meningen den selv gør sådan noget ?

At konen parkerer i 1 times båsen lige ud foran frisøren. Når 45
minutter er gået, trykker hun på kanppen på fjernbetjeningen, mens hun
sidder med hovedet i tørrehjælmen og vupti har hun vundet en time (45
minutter) mere. Oversæt selv til en situation, hvor det er dig der er
sjafut.

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 23-09-07 21:20

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Oversæt selv til en situation, hvor det er dig der er
>sjafut.

Så skal jeg jo stikke bøtten i en tørrehjælm ;)

Min frisure pt. er bestemt ikke tørrehjælmsegnet.

--
Jan_stevns

Fra : PMH

Dato : 24-09-07 07:15

> [...]
> sidder med hovedet i tørrehjælmen og vupti har hun vundet en time (45
> minutter) mere. Oversæt selv til en situation, hvor det er dig der er

Kunne være smart..
Men den funktion ville gøre at den aldrig blev godkendt.

PMH

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 23-09-07 18:17

<mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

>Er det svært at trække ledning fra uret ned til 12 volt ?

>Nogen man kan gøre selv, eller skal man betale et værksted for det ?

Det er relativt simpelt.
Den skal bare have stel,konstant 12V og tændingsstrøm.

Du skal muligvis tage det fra sikringsbiksen for at være sikker på den har
12V i start øjeblikket - har den ikke det så går der kuk i uret.
På min leon er den sat til sammen med dieselpumpen - den er jeg ihvertfald
helt sikker på der ikke pludselig mister strømmen under start :)

/Dennis

Fra : Christian Stidsen

Dato : 27-09-07 08:34

mbk112@hotmail.com skrev:
> [...]
>
> Er det svært at trække ledning fra uret ned til 12 volt ?
>
> Nogen man kan gøre selv, eller skal man betale et værksted for det ?

Hvordan med en Citroën Xsara ?
- nogen erfaringer m.h.t. installation ?

Christian

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-07 16:57

On Thu, 27 Sep 2007 09:33:37 +0200, Christian Stidsen
<csnews@stidsen.dk> wrote:

>Hvordan med en Citroën Xsara ?
>- nogen erfaringer m.h.t. installation ?

Næh, det tog værkstedet sig af - men at få det til at blive siddende
kan de squtte klare - nu er de i gang med 3. forsøg )

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 29-09-07 20:37

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

> Næh, det tog værkstedet sig af - men at få det til at blive siddende
> kan de squtte klare - nu er de i gang med 3. forsøg )

De dutter der skal holde den fast er noget lort.
Jeg gav mine noget rudelim så nu sidder de sku fast :)

/Dennis