Hvad pokker er nu det for noget...?
Fra : JZ

Dato : 23-09-07 09:17

Ved koldstart her til morgen, bemærkede jeg at motoromdrejningerne
kortvarigt gik over ca. 2000 for at gå ned til de normale 1000-750
igen. Jeg mener at ha´ bemærket det samme igår, men efter genstart af
varm motor er "problemet" væk.

Er her nogen der har en ide, om hvad der er årsagen til dette ? evt,
løsning ?.
mvh
Jens

P.S Det er en GOLF3 med 1.8 abs-motor/monopoint indspr.

Fra : Per Tolbøll

Dato : 23-09-07 15:43

JZ skrev:
> [...]
> mvh
> Jens
>
> P.S Det er en GOLF3 med 1.8 abs-motor/monopoint indspr.

Lambdasonden - bare et gæt.

/Per

Fra : Allan F

Dato : 24-09-07 07:28

"Per Tolbøll" <per.tolboll@kolibrinet.dk> skrev i en meddelelse

> Lambdasonden - bare et gæt.
>
> /Per

Må tilslutte mig det. Har kørt en passat 92 eller 93 med 2.0 motor og
lejlighedsvis samme høje tomgang. Den gik sommetider helt umotiveret i meget
høj tomgang, samtidig med at udstødningen lugtede usædvanligt dårligt.
Desværre ville ejeren ikke gøre noget ved det.

Allan F