Missing Hr. Jensen
Fra : Fister Løgsovs

Dato : 21-09-07 18:24

Dette er absolut ikke bilrelevant, men der plejer at være en
humoristisk skribent i bla. denne gruppe der kalder sig Hr. Jensen.
Jeg har ikke set indlæg fra ham i lang tid
Er der nogen der ved om han holder ferie eller om hans sygdom er blevet
lidt for fremskreden til at han kan være med mere?
Kai

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 21-09-07 18:45

Fister Løgsovs <Kunta@starmail.invalid.co.za> writes:

> [...]
> Er der nogen der ved om han holder ferie eller om hans sygdom er
> blevet lidt for fremskreden til at han kan være med mere?

Ja, det har også slået mig. Hvis man snager på google groups ser man
at han har skrevet et par indlæg af normal karakter d.18. august, og
derefter absolut ingenting.

http://groups.google.dk/groups/profile?enc_user=Msm0nRkAAADQuG0xywEvfQp9c4_VUeTC0gLEZGpdMDE1sd3v1lpqdw

Han sygdom var/er af en type som meget let kunne gøre at han en dag
"glemte" at vågne om morgenen (som Anja A. men han tålte ikke den
indopererede defibrillator), så det er noget bekymrende. Nogen der
kender ham personligt?

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-09-07 18:52

Peter Dalgaard skrev:

> [...]

Han holder næppe ferie - han lå mig bekendt i sengen hele dagen.
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 21-09-07 18:47

Peter Dalgaard kom med følgende:

> [...]
> "glemte" at vågne om morgenen (som Anja A. men han tålte ikke den
> indopererede defibrillator), så det er noget bekymrende. Nogen der

Desværre nej, men jeg kunne rigtig godt lide hans skæve, sorte humor.
Jeg håber sgu ikke at han har glemt at vågne
Så vidt vides hedder han Thomas Jensen, og bor i Næstved, men det kan
der jo være mindst 100 der gør.
Han solgte sin Getz fordi han havde forudset ovennævnte scenarie, så
vidt jeg husker.
Kai

Fra : Hr. Jensen

Dato : 21-09-07 20:21

On Fri, 21 Sep 2007 19:24:21 +0200, Fister Løgsovs
<Kunta@starmail.invalid.co.za> wrote:

> [...]
>Er der nogen der ved om han holder ferie eller om hans sygdom er blevet
>lidt for fremskreden til at han kan være med mere?

Jeg har skam været her hele tiden, eller det vil sige, at jeg har slået
mine folder på recordere.dk og i Second Life (sidstnævnte er jeg dog
holdt op med igen)
Derudover har jeg brugt en måneds tid på at downloade ca. 400 GB film af
"moralsk opløftende karakter" fra et betalingssite.

Og når man så en sjælden gang henter headers for de ca. 60 newsgroups
jeg abonnerer på, så er der så mange, at man "smækker røret på" igen.

--
Thomas

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 21-09-07 20:44

Hr. Jensen <pomanden@hotmail.com> writes:

> [...]
>
> Og når man så en sjælden gang henter headers for de ca. 60 newsgroups
> jeg abonnerer på, så er der så mange, at man "smækker røret på" igen.

Pyhada, du må altså ikke forskrække os på den måde!

(Jeg tror på det med det "opløftende", menøh...)

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-09-07 21:43

Hr. Jensen skrev:

> Jeg har skam været her hele tiden

Rygterne om din død har været kraftigt overdrevne?
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Hr. Jensen

Dato : 21-09-07 22:06

On Fri, 21 Sep 2007 22:42:48 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>Rygterne om din død har været kraftigt overdrevne?

Det kan nås endnu...

--
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-07 22:17

On Fri, 21 Sep 2007 23:05:39 +0200, Hr. Jensen <pomanden@hotmail.com>
wrote:

>Det kan nås endnu...

Ja, hvis man venter længe nok går det vel den vej for alle. Var tæt på
forrige vinter......og hvis nogen vil vide, hvordan de stød man får på
skadestuen virker, så er svaret simpelt, man danser breakdance....8
gange i mit tilfælde i fuld bevidstehed. Noget man lige skal komme sig
over, bare fordi maskinen havde for mange omdrejninger på....jeg har
også fået en dæmper, men den har heldigvis ikke været i gang. Om jeg
egentlig er i fare for det sker efter de udførte "reparationer" var
lægerne uenige om, men jeg har været så heldig at vende tilbage for
fuld styrke.
Men gider du ikke vente lidt med den rejse, dine kommentarer er
værdsatte.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : -= JF =-

Dato : 21-09-07 22:29

Ivan Madsen skrev:

> forrige vinter......og hvis nogen vil vide, hvordan de stød man får på
> skadestuen virker, så er svaret simpelt, man danser breakdance....8

Gør det egentlig ondt?
Eller har man for travlt med at være bange til at opfatte så'no'en småting?

> Men gider du ikke vente lidt med den rejse, dine kommentarer er
> værdsatte.

Helt enig - Og right back at you Ivan!

--
Mvh. John

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-07 22:35

On Fri, 21 Sep 2007 23:28:32 +0200, -= JF =- <null@null.null> wrote:

>Gør det egentlig ondt?
>Eller har man for travlt med at være bange til at opfatte så'no'en småting?

Jeg gik selv ud i ambulancen og fattede sådan set ikke, at situationen
var alvorlig før jeg begyndte at "hoppe lidt rundt" på briksen. Hvad
man tænker......man skælder de fandener ud og fortæller dem, at der
gør nas ;_) (jeg gjorde tihvertifald).....men det var først lidt
senere det gik op for mig, at Sankt Peter havde meldt mig til en skak-
eller bridgeturnering ret hurtigt efter. Om det gør ondt....jow, jow,
du opdager det )

Fra : -= JF =-

Dato : 21-09-07 22:46

Ivan Madsen skrev:

> Jeg gik selv ud i ambulancen og fattede sådan set ikke, at situationen
> var alvorlig før jeg begyndte at "hoppe lidt rundt" på briksen. Hvad

Egentlig uhyggeligt at grænsen mellem før og nu er så hårfin!
Vi ved det jo allesammen, selvfølgelig gør vi det - men man skubber det
nok i baggrunden.

> Om det gør ondt....jow, jow,
> du opdager det )

Jeg håber at jeg kan nøjes med at ta' dit ord for det

--
Mvh. John

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-07 22:50

On Fri, 21 Sep 2007 23:46:29 +0200, -= JF =- <null@null.null> wrote:

>Egentlig uhyggeligt at grænsen mellem før og nu er så hårfin!
>Vi ved det jo allesammen, selvfølgelig gør vi det - men man skubber det
>nok i baggrunden.

Yep.......måske skulle man overveje det lidt mere i dagligdagen. Og
tænk på dem som aldrig opdager hvad der ramte dem i trafikken....(for
nu at komme on-topic igen).....jeg fatter ikke, hvorfor styrebrevet
eller i værste fald livet er afgørende for 5-10 sekunder, men det er
nok bare mig.

>Jeg håber at jeg kan nøjes med at ta' dit ord for det

Jeg kan ikke anbefale at teste.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 22-09-07 08:07

On Fri, 21 Sep 2007 23:17:11 +0200, Ivan Madsen <> wrote:

>jeg har også fået en dæmper, men den har heldigvis ikke været i gang.

Jeg er ked af at sige det, men det bliver ikke bedre af at møgdyret nu
er kommet ind i dig. For nok kan den pace dit hjerte ned, men i
bestræbelserne på dette, kan det faktisk komme til at pace dit hjerte op
i stedet.
Og så har den i realiteten 7-9 sekunder til at komme under den magiske
grænse igen, inden den støder.
Selve stødet gør ikke i sig selv ondt, da hjertet jo i stil med hjernen
ikke har forbindelse til smertecentret.
Men til gengæld kan det mærkes i hele regionen.

Jeg kalder det at blive sparket i brystet af en hest samtidigt med at
man får et los i bollerne, Anja Andersen kalder det en lige højre fra
Mike Tyson.
Men det værste for mig er at min hjerne overloader et par 1/100-sekunder
efter stødet og laver en restart. Og jeg er lige efter klar over at det
dels kunne have gået grueligt galt og dels at man faktisk døde i en
brøkdel af et sekund.
Problemet er at tid er relativt, så det føles længere.

Men hvis man selv vil prøve det, så få konen til at sparke jer i
skridtet og koncentrer jer om sluk/tænd-virkningen i hjernen.
Smerten i skridtet prøver naturligvis at overskygge hele seancen, så det
gælder om at holde hovedet koldt.

Nu vil nogen måske sige at det var da ikke så slemt, men ICD'en kan
støde op til 6 gange inden for ca. 1 minut, før den lige skal holde en
pause, dernæst går den igang igen. Og det allerværste er, at man ved
aldrig hvornår den vil støde og hvornår den kan nøjes med at pace.

>Om jeg egentlig er i fare for det sker efter de udførte "reparationer"
>var lægerne uenige om.

Det var de også ved undertegnede, så de nøjedes med at give mig
beta-blokkere (adrenalin-dæmpende) men måtte efter et heftigt anfald med
18 ICD-stød på 10 minutter sætte mig på Cordarone (et eftersigende
voldsomt dæmpende medikament med visse bivirkninger, de oplyser om, og
endnu flere som lægerne pudsigt nok glemmer at fortælle om).

Men du kan have været én af de heldige hvor sygdommen ikke breder sig,
og hvor kan man udføre overbrændinger (radiofrekvensablation) af de
"uautoriserede" nervebaner i hjertemuskulaturen, som tillader denne
"krybestrøm" til det his'ske bundt.
I det tilfælde har du fået ICD'en profylaktisk.

>Men gider du ikke vente lidt med den rejse, dine kommentarer er
>værdsatte.

Jeg skal prøve, men jeg kan ikke love noget, da jeg på det kraftigste
overvejer at få pillet ICD'en ud igen.
Det samme gør Anja eftersigende.
http://www.bt.dk/article/20070831/sport05/70831013/

Problemet er at løsningen med genteknologi herhjemme ligger mindst 15-20
år ude i fremtiden, ifølge den 1. reservelæge på Riget jeg talte med i
denne uge.

Men mon ikke løsningen hedder USA og egenbetaling (som sædvanlig)?

I Danmark er man jo desværre ikke interesserede i at kurere patienterne,
men nøjes med at symptombehandle, for så kan sygdommen (og dermed
afhængighedsforholdet til lægerne og medicinalfabrikanterne) trækkes ud
i det uendelige.

Så jeg vil krydse fingre for at du ikke skal gennem samme helvede som
undertegnede.

Men da jeg godt kan lide at være "in control of things", så er det ikke
utænkeligt, at jeg tager billetten for egen hånd, hvis tilstanden skulle
blive kraftigt forværret.

--
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-07 13:05

On Sat, 22 Sep 2007 09:06:35 +0200, Hr. Jensen <pomanden@hotmail.com>
wrote:

>On Fri, 21 Sep 2007 23:17:11 +0200, Ivan Madsen <> wrote:
<...>

> [...]
>"krybestrøm" til det his'ske bundt.
>I det tilfælde har du fået ICD'en profylaktisk.

Der er ingen tvivl om at de har sat den ind for at undgå gentagelser,
men de er næsten (!!) sikre på, at jeg flimrede pga. arvæv fra en
blodprop en god uges tid før - og hvor de havde undersøgt på kryds og
tværs og så sendt mig hjem med et medicinskab på størrelse med en
kvindes beauty-box Der gik så fire dage, så var det retur
babu-babu - og lige nøjagtig den model Mercedes er ikke særlig
komfortabel.

<...>
Klipper lige resten. Tak for en god forklaring på, hvad det egentlig
er jeg render rundt med, jeg har fået en noget mere overfladisk
gennemgang. Cordarone er noget giftigt stads, jeg fik det i drop to
gange og i begge tilfælde fik jeg 14 dage med arm i dobbelt tykkelse.
Med hensyn til din sidste bemærkning håber jeg det varer længe før den
slags overvejelser kommer ind i billedet.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-09-07 22:45

"Hr. Jensen" skriver:

> Og når man så en sjælden gang henter headers for de ca. 60 newsgroups
> jeg abonnerer på, så er der så mange, at man "smækker røret på" igen.

Arrh, kan du ikke lige give et livstegne en gang i mellem, så vi ikke
bliver så foruroligede ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 22-09-07 10:23

Hr. Jensen har bragt dette til verden:

> [...]
>
> Og når man så en sjælden gang henter headers for de ca. 60 newsgroups
> jeg abonnerer på, så er der så mange, at man "smækker røret på" igen.

Super duper, jeg var nervøs for at vi havde mistet dig.
"Velkommen tilbage"
Kai