Overdreven benzinøkonomi
Fra : Tom

Dato : 21-09-07 15:37

Hej

Som vi diskuterede for ej så længe siden, hvor jeg påstod at bilfabrikkerne
overdriver deres mål for brændstoføkonomi og at det mig bekendt kun er her i
gruppen at man kan opnå bedre testresultater end bilfabrikkernes opgivelser

Så er her en lille artikel om emnet

http://fpn.dk/motor/bil/article1094865.ece

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 21-09-07 16:19

Tom wrote:
> [...]
> bilfabrikkerne overdriver deres mål for brændstoføkonomi og at det
> mig bekendt kun er her i gruppen at man kan opnå bedre testresultater

De færreste her i gruppen kører jo en stærk undermotoriseret slæde - som
f.eks en Mondeo 1,8

> Så er her en lille artikel om emnet
>
> http://fpn.dk/motor/bil/article1094865.ece

Det er vel ikke den store overraskelse, selv om mine biler selvfølgelig
altid, har kørt pænt længere end de var opgivet til

/Brian

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-09-07 16:31

"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen

> De færreste her i gruppen kører jo en stærk undermotoriseret slæde - som
> f.eks en Mondeo 1,8

Jeg har kørt Mondeo 18 - jeg ved ikke hvad den er sat til, men alt over 10
er overdrevet.

Mine dieseler derimod - de går længere end de lover :)

--
Per

Fra : Søren Kristensen

Dato : 21-09-07 18:14

> [...]
> er overdrevet.
>
> Mine dieseler derimod - de går længere end de lover :)

Jeg har haft min Mondeo 1,8 siden år 2000 (model 97) og den har altid kørt
mellem 13 og 15 km/l, uden at jeg tænker på at køre økonomi kørsel.

Søren

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-09-07 18:21

"Søren Kristensen" <sjk_email@yahoo.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg har haft min Mondeo 1,8 siden år 2000 (model 97) og den har altid kørt
> mellem 13 og 15 km/l, uden at jeg tænker på at køre økonomi kørsel.

Den eneste måling jeg har på Mondeo er 12 km på literen ved 120 tur/retur
Østrig. Resten er blandet kørsel - om vinteren gik den ofte 7-8 km på
literen ved kold bykørsel.

Mindes også noget med 9,5-10 km på literen ved fuld gas motorvej..

--
Per