Typisk dansk grådighed !
Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 20-09-07 20:37

Hej Alle !
Så var der igen mulighed for gratis benzin - denne gang i Esbjerg. En
Metax skifter til Shelle og man laver et reklamestunt - gratis benzin
mellem kl. 12-13. Så er mit spørgsmål - hvad får nogen til at prøve på
at komme bare lidt i nærheden af sådan en tank ! Der er da dømt total
kaos og skænderi mellem dem der møder op - fatter altså ikke at nogen
gider det for at spare 4-500 kr. Latterligt ! De er da til grin - men
måske det bare er her den danske grådighed viser sig allermest ?
Da det samme var muligt i Odense, skete der harmonikasammenstød og en
masse ballade om hven der kom først - utoligt, at nogen hopper på
sådan noget.
Mogens

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 20-09-07 20:44

On Thu, 20 Sep 2007 21:36:58 +0200, mogens.amd64@gmail.com wrote:

> [...]
>Da det samme var muligt i Odense, skete der harmonikasammenstød og en
>masse ballade om hven der kom først - utoligt, at nogen hopper på

Så er det måske ikke nu jeg skal tilstå, at jeg ofte kører fra hjemmet
og til de sydlige forstæder og tanker, hvis bensinen er en 3-4 ører
billigere literen dernede. det er da kun ca. 30 km. *LOL*

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : N/A

Dato : 21-09-07 20:57

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-09-07 20:57

On Fri, 21 Sep 2007 20:21:40 +0200, Møller <M@g2net.dk> wrote:

>Selvom den var dyrere ville du tanke der blot for køreturens skyld

>--

Naturen Møller, naturen.

Der er så smukt nede omkring Ishøj og greve.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : N/A

Dato : 21-09-07 21:34

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-09-07 21:34

On Fri, 21 Sep 2007 22:26:13 +0200, Møller <M@g2net.dk> wrote:

>Så sandt så sandt, var du en tur i naturen med grevinden
>Skovbunden er eller fugtig på denne årstid.

>--

Hvis det er disse latterlige seksuelt relaterede bevægelser du
hentyder til, så er svaret nej.

I min erindring dukker dog en morsom graffiti op, som i flere år stod
at læse på en mur i Roskilde:

Hurray hurray, it's 1. of May. Outdoor fucking starts today.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 20-09-07 20:56

<mogens.amd64@gmail.com> skrev i en meddelelse

> måske det bare er her den danske grådighed viser sig allermest ?

Jeg kender een, der kører 15.000 km om året - det koster
1.000 liter benzin. Hun tanker aldrig mere end 15 - 20 liter
ad gangen, fordi hun kører efter tilbudene. Regner man på
det ud fra den forudsætning, at hun typisk tjener 50 øre pr
liter, betyder al den køren efter tilbud 500 kr besparelse på
årsbasis. LOL

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-07 20:59

On Thu, 20 Sep 2007 19:55:43 GMT, "Mogens" <no@reply.nu> wrote:

> [...]
>det ud fra den forudsætning, at hun typisk tjener 50 øre pr
>liter, betyder al den køren efter tilbud 500 kr besparelse på

Om ikke andet bliver bilen da luftet ved at køre efter de såkaldt gode
tilbud )
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-09-07 08:22

"Mogens" <no@reply.nu> skrev i meddelelsen
> [...]
> det ud fra den forudsætning, at hun typisk tjener 50 øre pr
> liter, betyder al den køren efter tilbud 500 kr besparelse på

Jeg har lige tanket 63,28 liter + 11 liter i dunk á 7,43 ... over 100 kr.
sparet.

Og jeg var heller ikke så grådig at jeg gad holde i kø i går :)
--
Per

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 20-09-07 20:58

<mogens.amd64@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Da det samme var muligt i Odense, skete der harmonikasammenstød og en
> masse ballade om hven der kom først - utoligt, at nogen hopper på

Avisen skrev at det var foregået i største ro og orden.

Jeg var forbi, men køen var for lang, så jeg kørte hjem igen. Måske kan jeg
nå at tømme en hel tank før næste gang det sker.

Og så vil jeg møde op som en af de første :)

--
Per

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-07 21:04

> [...]

>Da det samme var muligt i Odense, skete der harmonikasammenstød og en
>masse ballade om hven der kom først - utoligt, at nogen hopper på

Første gang er det et reklamestunt, der skal prøves af, fint nok! Men
når man så har, hvad dansken kan få ud af det bør man nok afholde sig
fra yderligere forsøg - og jeg fatter ikke, at den slags ikke skal
anmeldes til policen, som så omgående ville forbyde det.
Sjov ide - men eftersom det tager ca. 5 min at tanke er der 10-12
vindere pr. pumpe, hvis de kan finde ud af at holde optimalt *suk*

Fra : Brian

Dato : 20-09-07 21:25

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
> On Thu, 20 Sep 2007 21:36:58 +0200, mogens.amd64@gmail.com wrote:
> Sjov ide - men eftersom det tager ca. 5 min at tanke er der 10-12
> vindere pr. pumpe, hvis de kan finde ud af at holde optimalt *suk*

Ca. 200 nåede det...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-09-07 22:22

Ivan Madsen <> wrote in news:m9k5f39f0arcq6c1m0ga81kd0n42htoss8@4ax.com:

> fra yderligere forsøg - og jeg fatter ikke, at den slags ikke skal
> anmeldes til policen, som så omgående ville forbyde det.

Det VAR anmeldt til politiet selvom det ikke skulle - og politiet kan intet
stille op, der er ikke noget ulovligt i et godt tilbud. At folk evt. ikke
kan finde ud af færdselsreglerne på vej til tilbuddet er som sådan ikke
butikkens problem.

Fra : Anders Majland

Dato : 24-09-07 20:05

> [...]
> stille op, der er ikke noget ulovligt i et godt tilbud. At folk evt. ikke
> kan finde ud af færdselsreglerne på vej til tilbuddet er som sådan ikke

Det er jo ikke værre end når bilka slår dørene op til udsalg ... Det kræver
også hjemmeværnet ud og dirigere trafikken ...

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-07 19:15

<Ivan Madsen> wrote in message
> On Thu, 20 Sep 2007 21:36:58 +0200, mogens.amd64@gmail.com wrote:
>[snip] - fatter altså ikke at nogen
[snip]>>Mogens

> [...]
> Sjov ide - men eftersom det tager ca. 5 min at tanke er der 10-12
> vindere pr. pumpe, hvis de kan finde ud af at holde optimalt *suk*

Hør hov - hva' faen er der galt i at spare en plovmand? Hvis nogen vil holde
i kø for at få en gratis tankfuld benzin, så lad dem dog gøre det. Hvorfor
det skal kaldes for dansk grådighed fatter jeg ikke meter af. Det er næppe
et isoleret dansk fænomen. Og hvis folk laver harmonikasammenstød - hva' så?
Det er da deres problem, men det ku' vi så skadefryde os lidt over her i
gruppen, at folk er så dumme, at de kører ind i hinanden fordi de kan få
gratis benzin. Eller bleer. Eller havemøbler. Eller blomstermuld. Men nu
foregik det jo i god ro og orden i Esbjerg, hvilket sikkert skyldtes at der
var vestjyder involveret, hvorimod fynboerne skulle være meget mere
omkringfarende, så de bulede ind i hinanden. Helt ærligt - hvor er det dog
ligegyldigt,

Det er sgu da sørgeligt at læse jeres nedgørelse af de mennesker der ville
spare en plovmand. Jeg er sgutte bleg for at indrømme, at jeg da godt ville
holde lidt i kø for en gratis tankfuld. Iøvrigt holder jeg i kø flere gange
dagligt, så jeg er i god træning. Både når jeg skal hhv til og fra a rbejde
og når der er almindelig uorden på p-pladsen ved brugsen.

Ulrik

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-07 19:23

On Fri, 21 Sep 2007 20:14:48 +0200, "Ulrik Friis"
<ufj(snabela)get2net.dk> wrote:

<klipper lige en opsang>

Jeg ville såmænd nok også holde i kø for at få en tank diesel, det er
slet ikke det - det er bare det, at når der er den slags tilbud i
omløb skal man starte med at holde i kø kl. 6 om morgenen Nu
forstod jeg også af sammenhængen, at der igen var skabt kaos, hvad der
så ifølge et andet indlæg ikke var tilfældet. Så måske var jeg lidt
hurtigt ude med riven - men det er bare som om "det er gratis" får det
værste op i folk, nogle selvfølgelig mere end andre.

> [...]
>dagligt, så jeg er i god træning. Både når jeg skal hhv til og fra a rbejde
>og når der er almindelig uorden på p-pladsen ved brugsen.

Joo....jeg er også ganske rutineret i køkørsel - og ser dagligt folk
gladeligt leger med deres kørekort for at tjene 5 sekunder, men det er
en anden historie.