Attn.: BJ og Klaus D.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 20-09-07 20:16

I nyeste nr. af Bilmagasinet udkommet dd., er der en test af en flok
stationcars i Golf - Ceed segmentet.

Vinderen bliver Octavia med Ceed som en marginal nr. 2.

Golf'en ender på 4. pladsen.

Så kan I selv slås videre derfra.

Og husk: Der er ingen grund til at rive sig på glat tråd, så længe der
er pigtråd i handelen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 20-09-07 20:29

KLIP

> [...]
>
> Golf'en ender på 4. pladsen.
>
> Så kan I selv slås videre derfra.
>
> Og husk: Der er ingen grund til at rive sig på glat tråd, så længe der

Hmmm ... Volvo er en gammeldags spand med gammeldags sikkerhed og lever slet
ikke op til dagens standard..)

mvh
Bjørn J.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 20-09-07 20:32

On Thu, 20 Sep 2007 21:29:29 +0200, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:

>KLIP

>Hmmm ... Volvo er en gammeldags spand med gammeldags sikkerhed og lever slet
>ikke op til dagens standard..)

>--

Jeg håber ikke det har kostet dig noget at få indhentet disse
oplysninger. det kunne jeg have fortalt dig........gratis. *LOL*

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 20-09-07 20:36

KLIP

> Jeg håber ikke det har kostet dig noget at få indhentet disse
> oplysninger. det kunne jeg have fortalt dig........gratis. *LOL*

Det har næsten til gratis.... jeg har heldigvis kun 2 basismodeller med
indfarvede sidespejle i karrosserifarven samt el-stik ved forstolene stående
ude i indkørslen... *ROFTLMAO*

mvh
Bjørn J.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 20-09-07 20:41

On Thu, 20 Sep 2007 21:36:20 +0200, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>indfarvede sidespejle i karrosserifarven samt el-stik ved forstolene stående

Ekstravaganza - hele vejen igennem, hvis du spørger mig.

Hvad skal du med farvelade på sidespejlene? Du kører jo så råddent, at
de alligevel skal skiftes indtil flere gange om året. .o))))

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 20-09-07 20:46

KLIP

> Ekstravaganza - hele vejen igennem, hvis du spørger mig.

Jep, det rene overflødighedshorn.

> Hvad skal du med farvelade på sidespejlene?

Kunne ikke slippe, de var en del af basispakken ellers skulle jeg have købt
deluxe-modellen.

> Du kører jo så råddent, at
> de alligevel skal skiftes indtil flere gange om året. .o))))

Jep, det er en elendig kvalitet til lige med ...))

mvh
Bjørn J.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-09-07 16:32

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

Der er også test i JP i dag - Golferiet ender på førstepladsen ...

--
Per

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-09-07 16:36

On Fri, 21 Sep 2007 17:32:07 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

>Der er også test i JP i dag - Golferiet ender på førstepladsen ...

>--

Jeg mener at der er bred enighed i denne gruppe om, at ham
skriverkarlen på JP er uvederhæftig, eller det der er værre.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Brian

Dato : 21-09-07 16:42

Folmer Rasmussen wrote:

> Jeg mener at der er bred enighed i denne gruppe om, at ham
> skriverkarlen på JP er uvederhæftig, eller det der er værre.

Som altid varierer troværdigheden af diverse kilder, alt efter hvordan de
passer i argumentationen

/Brian

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-09-07 17:20

On Fri, 21 Sep 2007 17:41:38 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

>Som altid varierer troværdigheden af diverse kilder, alt efter hvordan de
>passer i argumentationen

>--

Naturligvis.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-09-07 17:59

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg mener at der er bred enighed i denne gruppe om, at ham
> skriverkarlen på JP er uvederhæftig, eller det der er værre.

:)

Det har jeg aldrig nogen sinde skrevet! :)

--
Per

Fra : -= JF =-

Dato : 20-09-07 20:33

Folmer Rasmussen skrev:

> Så kan I selv slås videre derfra.

Du er sgu noget af en ildtænder ))

--
Mvh. John

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 20-09-07 20:36

On Thu, 20 Sep 2007 21:33:06 +0200, -= JF =- <null@null.null> wrote:

>Du er sgu noget af en ildtænder ))

>--

Hør nu her, John.

Jeg har stadig 3 dage tilbage af min ferie, og jeg har s'gu ikke tænkt
mig at de skulle være kedelige. .o)

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 20-09-07 20:43

"-= JF =-" <null@null.null> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du er sgu noget af en ildtænder ))

Det er sku ikke uden grund, de kalder Folmer
.................................. DLK ('Den Lille Knaldhætte') ........ ude
i byen..

mvh
Bjørn J.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 20-09-07 20:46

On Thu, 20 Sep 2007 21:42:49 +0200, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>
>Det er sku ikke uden grund, de kalder Folmer
>................................. DLK ('Den Lille Knaldhætte') ........ ude

Hvis du vedvarende kalder mig lille, så ender det med at vi bliver
nødt til at være De's!! *LOL*

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 20-09-07 20:49

KLIP

> Hvis du vedvarende kalder mig lille, så ender det med at vi bliver
> nødt til at være De's!! *LOL*

Sorry, du har helt ret og du skulle jo til at skære 8 cm af sjoveren....)

mvh
Bjørn J.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 20-09-07 20:52

On Thu, 20 Sep 2007 21:48:34 +0200, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:

>KLIP

>Sorry, du har helt ret og du skulle jo til at skære 8 cm af sjoveren....)

>--

Ja, det er fa'me uhyggeligt - du.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 20-09-07 20:58

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> writes:

> Ja, det er fa'me uhyggeligt - du.

"Lille De", OG "Frøken"....

Fra : N/A

Dato : 21-09-07 10:31

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-09-07 10:31

On Fri, 21 Sep 2007 11:19:23 +0200, Møller <M@g2net.dk> wrote:

>Jeg vil sige, det var da godt at der ikke blev bukket om til skostørrelse
>46, for så var det den herre vist under lavmål

>--

46!!?? Er du sikker på at det holder? *LOL*

Jeg er ikke sikker på at alle de sværgodstransporter der passerer
Vejle er læsset med vindmøller.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 21-09-07 10:41

KLIP

> 46!!?? Er du sikker på at det holder? *LOL*

Bruger du da en endnu større for at kunne holde balancen i
blæsevejr..?..)

> Jeg er ikke sikker på at alle de sværgodstransporter der passerer
> Vejle er læsset med vindmøller.

Du burde sætte et par stykker på broen.

Her blæser det altid såen sideværs..

mvh
Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 20-09-07 20:50

>I nyeste nr. af Bilmagasinet udkommet dd., er der en test af en flok
> stationcars i Golf - Ceed segmentet.
> Vinderen bliver Octavia med Ceed som en marginal nr. 2.
> Golf'en ender på 4. pladsen.

Vinder ift. hvad?
Der er kun een, som kan afgøre dette, og det er den kommende
køber. Journalisters mening alene giver ingen mening :)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 20-09-07 20:59

On Thu, 20 Sep 2007 19:50:10 GMT, "Mogens" <no@reply.nu> wrote:

>Vinder ift. hvad?
>Der er kun een, som kan afgøre dette, og det er den kommende
>køber. Journalisters mening alene giver ingen mening :)

>--

Det er heller ikke det jeg forholder mig til.

Mit indlæg er baseret på helt andre bagtanker, som du fluks vil
erfare. .o))

Stay tuned.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 21-09-07 05:38

> Det er heller ikke det jeg forholder mig til.
> Mit indlæg er baseret på helt andre bagtanker, som du fluks vil
> erfare. .o))
> Stay tuned.

Jeg kender godt dine hensigter

Sgu da en lang tråd, jeg fik skabt der: "Yes jeg valgte..."
Men indholdet var noget mudret, må man sig' :)

Nu tiden jo snart inde til et bilskifte for dig - hva' ska' det være for
een??

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-09-07 09:53

On Fri, 21 Sep 2007 04:38:17 GMT, "Mogens" <no@reply.nu> wrote:

>Jeg kender godt dine hensigter
>
>Sgu da en lang tråd, jeg fik skabt der: "Yes jeg valgte..."
>Men indholdet var noget mudret, må man sig' :)

>--

Det har de det jo med at blive. Vi ka' jo li' det på den måde.

>--

>Nu tiden jo snart inde til et bilskifte for dig - hva' ska' det være for
>een??

>--

Narj. Det er mindst et år for tidligt.

Den fyldte kun 2 år den 26. august, og har lige rundet 40.000 km. Og
har stadig et helt års 100% fabriksgaranti.

Og så er jeg s'gu, hvad enten du tror det eller ej, glad for dytten.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 21-09-07 09:58

> [...]
> har stadig et helt års 100% fabriksgaranti.
>
> Og så er jeg s'gu, hvad enten du tror det eller ej, glad for dytten.

Du sidder vel også og lurerpasser på om Grandeur kommer til Danmark.

Du kan alternativt også importere en fra Tyskland..

mvh
Bjørn J.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-09-07 10:08

On Fri, 21 Sep 2007 10:57:31 +0200, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:

>Du sidder vel også og lurerpasser på om Grandeur kommer til Danmark.
>
>Du kan alternativt også importere en fra Tyskland..

>--

Man kan jo sagtens trække den lidt i ørerne, (ikke bilen altså), og
opgradere til en seks-benet i første omgang, og så få det til at passe
nogenlunde med at Grandeuer'en bliver pensionistbilen.

Den kommer vist i øvrigt til at hedde noget meget mindre eksotisk?

Sonata bliver så vidt jeg véd til i40, og så kan man jo fortsætte i en
evighed derudad.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 21-09-07 10:11

KLIP

> Man kan jo sagtens trække den lidt i ørerne, (ikke bilen altså), og
> opgradere til en seks-benet i første omgang, og så få det til at passe
> nogenlunde med at Grandeuer'en bliver pensionistbilen.

Jep, små skridt, små skridt..

> Den kommer vist i øvrigt til at hedde noget meget mindre eksotisk?

Det er også et mærkeligt navn.

> Sonata bliver så vidt jeg véd til i40, og så kan man jo fortsætte i en
> evighed derudad.

Hyundai tilpasser sig altså også her, et mere europæisk tilsnit.

De vil frem i verden, de "gutter"..

mvh
Bjørn J.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-09-07 10:26

On Fri, 21 Sep 2007 11:10:46 +0200, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:

>KLIP

>Jep, små skridt, små skridt..

>--

Man skal være varsom med at bukserne ikke revner.

>--

>Det er også et mærkeligt navn.

>--

Grandeur?? Det betyder da ifølge min ringe uddannelse storhed, og hvad
mærkeligt er der ved det?

Det kan vel være lige så godt som VAG-produkterne, som mestendels har
navne efter varm luft.

Begge mærker har dermed udvist en for branchen forbløffende vilje til
at holde sig til sandheden.

>--

>Hyundai tilpasser sig altså også her, et mere europæisk tilsnit.
>
>De vil frem i verden, de "gutter"..

>--

Det ser da ud som om at de er på sporet.

Jeg oplevede forresten dieselmotoren i Sonata ude hos min pusher. De
var i gang med at foretage sig et eller andet, som krævede at
motorhjelmen stod åben, mens bilen kørte tomgang.

Det er normalt ikke en diciplin der taler til en diesels fordel, især
ikke hvad angår støj, men den skiderik gik bare silkeblødt.

Den e så vidt jeg véd af egen aftapning, og naturligvis CR.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 21-09-07 10:43

KLIP

> [...]
> navne efter varm luft.
>
> Begge mærker har dermed udvist en for branchen forbløffende vilje til

En udpræget sans for klare pointer har du sandeligen..)

> Det ser da ud som om at de er på sporet.

Det må man sige.

> [...]
>
> Det er normalt ikke en diciplin der taler til en diesels fordel, især
> ikke hvad angår støj, men den skiderik gik bare silkeblødt.

Fint, hvis man er til diesel..

> Den e så vidt jeg véd af egen aftapning, og naturligvis CR.

O.k.

mvh
Bjørn J.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-09-07 18:02

> Fint, hvis man er til diesel..

Enten er man til diesel - eller man har råd til det.

Eller man kører ikke ret meget :)

--
Per

Fra : BJ

Dato : 21-09-07 18:14

KLIP

> Enten er man til diesel - eller man har råd til det.
>
> Eller man kører ikke ret meget :)

Jep, det er pengene, der driver det politiks korrekte alt andet er rystende
ligegyldigt..;)

mvh
Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 21-09-07 07:51

"Mogens" <no@reply.nu> skrev i meddelelsen
> [...]

> Der er kun een, som kan afgøre dette, og det er den kommende
> køber. Journalisters mening alene giver ingen mening :)

HA!!! Du skulle fan'me prøve at sælge fladskærme. Du ville blive forbavset
over, hvilke (dårlig) indflydelse klaphatte som f.eks. Kristian Halskov
(JP), har på alm. mennesker....

--
Nu på Vista 64-Bit...

Fra : Fly Christensen

Dato : 21-09-07 08:22

Henrik B. wrote:

> HA!!! Du skulle fan'me prøve at sælge fladskærme. Du ville blive
> forbavset over, hvilke (dårlig) indflydelse klaphatte som f.eks.
> Kristian Halskov (JP), har på alm. mennesker....

Vi har ikke rigtig noget at holde os til udover det, som journalisterne
skriver. Og dum som man er, går man ud fra, at en journalist, som
skriver om fladskærme, har lidt anelse om det han skriver om.

Fly

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-09-07 09:57

On Fri, 21 Sep 2007 08:51:07 +0200, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>over, hvilke (dårlig) indflydelse klaphatte som f.eks. Kristian Halskov

Det tror jeg gerne, men er du klar over hvor mange fladskærms, og
andre elektroniske dimser-pushere der render rundt ude i det ganske
danske land, uden at have en hujende fis forstand på hvad de sysler
med?

Det er da trods alt værre.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 21-09-07 10:00

KLIP

> [...]
> andre elektroniske dimser-pushere der render rundt ude i det ganske
> danske land, uden at have en hujende fis forstand på hvad de sysler

Er der ikke noget med, fladskærme over 20" skal være CA-duelige (i henhold
til lovgivningen) ?

Nå, jeg har endnu ikke købt et fladskærms-TV. Specielt ikke et af
plasmatypen.

Jeg har ikke råd til el-regningen..

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-09-07 14:53

BJ skriver:

> Nå, jeg har endnu ikke købt et fladskærms-TV. Specielt ikke et af
> plasmatypen.
>
> Jeg har ikke råd til el-regningen..

Så skal du da specielt holde dig fra LCD......

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : BJ

Dato : 21-09-07 15:24

KLIP

> Så skal du da specielt holde dig fra LCD......

Det gør jeg også.

Jeg skal slet ikke have noget nyt TV før efter 2009.

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-09-07 18:25

BJ skriver:

> Det gør jeg også.
>
> Jeg skal slet ikke have noget nyt TV før efter 2009.

Fordi ?

Fra : BJ

Dato : 21-09-07 18:30

KLIP

> Fordi ?

Det vil jeg ikke løfte sløret for.

Det finder du af, når det analoge sendenet slukker og lukker i 2009.

Følg evt. med her:

http://www.digitaliseringen.dk

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-09-07 18:33

BJ skriver:

> Det finder du af, når det analoge sendenet slukker og lukker i 2009.

Det digitale sendenet er i fuld sving og måske lukker det analoge i
2009, så pladsen bliver givet fri til yderligere digitale kanaler. Men
hvad har det med fladskærm at gøre ?

Fra : BJ

Dato : 21-09-07 18:36

KLIP

> Det digitale sendenet er i fuld sving og måske lukker det analoge i
> 2009, så pladsen bliver givet fri til yderligere digitale kanaler. Men
> hvad har det med fladskærm at gøre ?

Det finder du som sagt ud af i 2009.

Du kan være helt sikker på, det analoge sendenet slukker i 2009.

Det er fastlagt for år tilbage og cementeret (politisk) da DVB-T startede.

Vil du da betvivle det, eller har du endda informationer der klart indikerer
andet ?

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-09-07 18:51

BJ skriver:

Fra : BJ

Dato : 21-09-07 19:13

KLIP

> Hvad har det med fladskærm at gøre ???

Det du vil få at se i 2009.

Jeg er ked af, du ikke forstår, hvad jeg skriver og det hjælper dig ikke at
fylde dit svar med spørgsmålstegn.

mvh
Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 21-09-07 20:18

> Det du vil få at se i 2009.
>
> Jeg er ked af, du ikke forstår, hvad jeg skriver og det hjælper dig ikke
> at fylde dit svar med spørgsmålstegn.

Som tekniknørd, og branchemand, siger jeg ligesom Klaus:
?????????????????????????

Der ændres ikke på en fis i 2009, ud over, at DR får lov at sende på nogle
flere kanaler, samt de muligvis får én enkelt HD-kanal. Men da man alligevel
er velsignet med kabel-tv, er det flintrende ligegyldigt. Dertil kommer, at
DR først efter 2012 ændrer komprimering fra Mpeg2, til Mpeg4. Og dét problem
håndteres allerede af flere producenter, heriblandt Loewe og Sony.

Men igen, det er evigt ligegyldigt med kabel-tv og en HDMI-indgang.

--
Nu på Vista 64-Bit...

Fra : BJ

Dato : 21-09-07 20:21

KLIP

> [...]
> og Sony.
>
> Men igen, det er evigt ligegyldigt med kabel-tv og en HDMI-indgang.

Så er det hele jo fint og forbrugerne skal ikke ud og købe eks. ca. 500.000
nye bokse og diverse kortlæsere som der i øvrigt, efter sigende, allerede er
lovkrav om skal være der eller forberedt derfor fra 20" skærm af.

Silly me.

mvh
Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 22-09-07 19:52

> [...]

> allerede er lovkrav om skal være der eller forberedt derfor fra 20" skærm

Jamen det har da stadig intet med TV'ene at gøre, at vi alle skal have (nye)
bokse. Mit TV er netop købt uden kortlæser/DVB-T(S) tuner, da jeg véd, at
intet er fremtidsikret. Derfor skifter jeg blot boks, når de ændrer kodning,
komprimering m.v. Men akkurat som Klaus siger: Har ikke en fløjtende fis med
TV'et at gøre. )

--
Nu på Vista 64-Bit...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-07 12:07

"Henrik B." skriver:

> Jamen det har da stadig intet med TV'ene at gøre

Åbenbart - BJ har talt !

Fra : BJ

Dato : 23-09-07 14:11

KLIP

> Åbenbart - BJ har talt !

For eller sidste gang....

Hvad er forskellen mellem en monitor og et TV (og jeg taler ikke om den
oldnordiske analoge modtagelse) ?

PS: Jeg skal aldrig have et hav af mere eller mindre elendig topsetbokse
indenfor mine døre og det skal/vil Hr. og Fru Otto Normalverbraucher heller
ikke.

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-07 15:28

BJ skriver:

> Hvad er forskellen mellem en monitor og et TV (og jeg taler ikke om den
> oldnordiske analoge modtagelse) ?

At tv har indbygget en tuner (og også gerne højttalere).

> PS: Jeg skal aldrig have et hav af mere eller mindre elendig topsetbokse
> indenfor mine døre og det skal/vil Hr. og Fru Otto Normalverbraucher heller
> ikke.

Så må man jo vælge en ordentlig settopboks.

Fra : BJ

Dato : 23-09-07 13:15

KLIP

> [...]
> véd, at intet er fremtidsikret. Derfor skifter jeg blot boks, når de
> ændrer kodning, komprimering m.v. Men akkurat som Klaus siger: Har ikke en

Uanset hvad du og Klaus siger, så kan jeg kun referere til, hvad jeg er
blevet fortalt.

Et TV = DVB-T-dueligt skal have indbygget kortlæser eller være forberedt for
do.

Indtil jeg har fået det afkræftet fra mere pålidelig kilde, tror jeg på
det...)))

mvh
Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 23-09-07 15:12

> [...]

> blevet fortalt.
>
> Et TV = DVB-T-dueligt skal have indbygget kortlæser eller være forberedt

Ja, de fleste DVB-T tuner udstyrede TV, har mulighed for at få smidt en
kortlæser i. Men så længe jeg kører "kawel-tv", har jeg intet at bruge en
DVB-T tuner til. Og ja, det er korrket, at én eller anden dag, så lukker
TDC, Stofa m.v., for de analoge signaler, så den indbyggede analoge TV-tuner
bliver overflødig. Men det gør da ikke TV'et hverken bedre ller ringere, da
jeg jo i forvejen er udstyret med en digital ditto, fra TDC, Stofa m.fv.
Altså status quo... )

--
Nu på Vista 64-Bit...

Fra : BJ

Dato : 23-09-07 15:17

> [...]

> TV-tuner bliver overflødig. Men det gør da ikke TV'et hverken bedre ller
> ringere, da jeg jo i forvejen er udstyret med en digital ditto, fra TDC,

Jeg vil nødig rådgives at dig som sælger..

Jeg får jo fyldt mit hjem op af monitorer og alskens skrammel af forskellige
boks.

Jeg tror desværre, i begge er lysår tilbage i udviklingen af et TV.

Et TV skal have 2 (to) kabler.

1 til netspænding og 1 til modtagelsen som selv finder ud af, hvad og
hvordan der modtages og efterfølgende selv "sætter sig op".

I har jo endnu ikke forladt den analoge tankegang..))))

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-07 15:30

BJ skriver:

> Jeg får jo fyldt mit hjem op af monitorer og alskens skrammel af forskellige
> boks.

Næh.

> Jeg tror desværre, i begge er lysår tilbage i udviklingen af et TV.

Nope

> Et TV skal have 2 (to) kabler.
>
> 1 til netspænding og 1 til modtagelsen som selv finder ud af, hvad og
> hvordan der modtages og efterfølgende selv "sætter sig op".

Hvordan vil du have serveret dit "antennesignal" ?

Egen antenne ?

Kabeltv ?

Parabol ?

Hvad med alle 3 på 1 gang ?

Fra : BJ

Dato : 23-09-07 15:38

KLIP

> Hvordan vil du have serveret dit "antennesignal" ?
>
> Egen antenne ?
>
> Kabeltv ?
>
> Parabol ?
>
> Hvad med alle 3 på 1 gang ?

Ser du noget problem i det ?

Jeg vil i øvrigt gerne have 1 ekstra tilslutningsmulighed. Ethernet/RJ45,
kan jeg ikke få det (endnu) ?

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-07 15:44

BJ skriver:

> Ser du noget problem i det ?

Ja, da din kabeltvoperatør bliver noget muggen, hvis du vil sende en DC
tilbage ud gennem deres ledning - altså samme ledning som også skal op
til din LNB. Og den spænding du bruger til at styre din LNB varierer -
det bilver din aktive DVB-T antenne ikke glad for.

Skal den sorteres fra skal du have et filter (altså endnu en boks - som
du ikke ville have)

> Jeg vil i øvrigt gerne have 1 ekstra tilslutningsmulighed. Ethernet/RJ45,
> kan jeg ikke få det (endnu) ?

Hvad vil du bruge det til ?

(hint: løsninger der bruger conputer forældes noget hurtigere end
diverse paneler og forventes at skulel opdateres/udskiftes langt
hurtigere. Ergo køber man et tv med en PC indbygget har man fået et
meget dårligt råd)

Fra : BJ

Dato : 23-09-07 15:48

KLIP

> Skal den sorteres fra skal du have et filter (altså endnu en boks - som
> du ikke ville have)

Sådan noget har Triax levet af at lave i "100" år.

Tror du de er faldet af på det, i samme grad som du er ?

> Hvad vil du bruge det til ?

Ethernet.

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-07 15:55

BJ skriver:

> Sådan noget har Triax levet af at lave i "100" år.

Altså vil du have en af de der "ekstra bokse" som du selv skriver du
ikke vil have.

Hvorfor ikke have 3 antennestik i stedet ?

> Tror du de er faldet af på det, i samme grad som du er ?

Så er BJ derneder igen - mudderkastning..... kan du virkeligt ikke finde
på andet ?

> Ethernet.

Ja, ethernet er en transportform (fysisk), hvad vil du transportere via
ethernet ?

Fra : BJ

Dato : 23-09-07 15:59

KLIP

> Altså vil du have en af de der "ekstra bokse" som du selv skriver du
> ikke vil have.

Hvor var det lige den elendige stak af bokse skulle stå og står?

Hvor er det lige, Triax normalt har deres filtre siddende ?

Jeg har i hvert fald aldrig haft disse inde i min stue.....

> Hvorfor ikke have 3 antennestik i stedet ?

Du må forklare mig fordelen ved et, før jeg kan tage stilling til dit
spørgsmål ?

> Så er BJ derneder igen - mudderkastning..... kan du virkeligt ikke finde
> på andet ?

Ikke mere i dit tilfælde og jeg er ked af det samt undskylder over for alle
andre medlæsere på Usenet.

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-07 16:03

BJ skriver:

> Hvor var det lige den elendige stak af bokse skulle stå og står?

Umiddelbar i nærheden af ens tv.

> Hvor er det lige, Triax normalt har deres filtre siddende ?

Oppe i antennemasten - det er bare sjældent at man fører sit kabeltv
derop.

> Du må forklare mig fordelen ved et, før jeg kan tage stilling til dit
> spørgsmål ?

1 kabel direkte til det man har brug for. Drømmen er jo modulært
opbygget tv, så du får 1 tuner sat i et slot med indgang for det du har
brug for. Eksempelvis en analog tuner i et slot, en DVB-T tuner i et
slot, en DVB-C tuner i et slot, en DVB-S tuner i et slot, aller med et
antennestik på.

> Ikke mere i dit tilfælde og jeg er ked af det samt undskylder over for alle
> andre medlæsere på Usenet.

Så må jeg jo konstatere at du kun gider at kaste med mudder overfor mig
- men jeg kan jo se at det er når dine argumenter slipper op at du gør
sådan.........

Fra : BJ

Dato : 23-09-07 16:08

KLIP

> Umiddelbar i nærheden af ens tv.

> Oppe i antennemasten - det er bare sjældent at man fører sit kabeltv
> derop.

Nå.

> [...]
> brug for. Eksempelvis en analog tuner i et slot, en DVB-T tuner i et
> slot, en DVB-C tuner i et slot, en DVB-S tuner i et slot, aller med et

Du må for min slyld godt kalde det et "antennestik". Det er er dejligt
oldnordisk udtryk.

> Så må jeg jo konstatere at du kun gider at kaste med mudder overfor mig
> - men jeg kan jo se at det er når dine argumenter slipper op at du gør
> sådan.........

Ethvert argument til/mod er som at kaste perler for svin eller vand på en
gås, billedlig og ordsprogsmæssigt talt.

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-07 16:14

BJ skriver:

> Nå.

Ja, sådan er det ude i den "virkelige verden". Spørger du nogen der
engang har deltaget i en "test hos et større teleselskab" når du skal
vide noget ?

> Du må for min slyld godt kalde det et "antennestik". Det er er dejligt
> oldnordisk udtryk.

Ja, nu har jeg så forklaret dig fordelen ved seperate antennestik til
hver ting og valgfri tuner til tv. Kan du så tage stilling til det ?

> Ethvert argument til/mod er som at kaste perler for svin eller vand på en
> gås, billedlig og ordsprogsmæssigt talt.

I lige måde kan jeg konstatere.

Fra : BJ

Dato : 23-09-07 16:19

KLIP

> Ja, nu har jeg så forklaret dig fordelen ved seperate antennestik til
> hver ting og valgfri tuner til tv. Kan du så tage stilling til det ?

Spørg enhver Hr. eller Fru Otto Normalverbraucher, da det er dem
(forbrugerne), der skal døjes med alle de sindrige Georg Gearløs opfindelser
indtil det forbrugervenlige udstyr kommer på markedet. De tager den endelige
stilling til dit spørgsmål.

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-07 16:24

BJ skriver:

> [...]
> indtil det forbrugervenlige udstyr kommer på markedet. De tager den endelige

Forbrugerne er inddelt i 3 grupper:

1. (den altovervejende) Bare prisen er i orden køber vi - 1 stik, 3 stik
eller 3 kasser det er lige meget.

2. (den næststørste) Bare teknikken og billedet er i orden er det lige
meget med antallet af kasser og stik, bliver man "hysset" over mere end
1 fjernbetjening køber man en multiremote der kan det hele. Hellere en
stak kasser der sikrer mig optimalt billede/lyd fremfor det hele i en
kasse.

3. (den allermindste) Det hele skal være i en stor kasse med et
"antennestik" og 1 netkabel.

Hvem tror du producenterne lytter mest til ?

Fra : BJ

Dato : 23-09-07 16:29

> [...]

> 3. (den allermindste) Det hele skal være i en stor kasse med et
> "antennestik" og 1 netkabel.
>
> Hvem tror du producenterne lytter mest til ?

Heldigvis ikke til ovennævnte vrøvl.

Den overvejende del af samtlige forbrugere ser gerne situationen: "Tænd for
skidtet, drej på rattet og træd på speederen".

Jeg formoder, du følger med på PC-markedet også ?

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-07 16:35

BJ skriver:

> Den overvejende del af samtlige forbrugere ser gerne situationen: "Tænd for
> skidtet, drej på rattet og træd på speederen".

Jeps, men når det går ud over pengepungen er de præcist eksempel nummer
1 jeg giver dig.

Spørger du kunderne i en fødevarebutik, vil de også meget gerne have
alle varer økologiske, men når de derefter putter ting i kurven, tager
de det billigste.

Tag nu et smut ud i den virkelige verden og se lidt på sagerne. Mens du
er der, så tag forbi en seriøs forretning (du kan jo passende besøge
Henrik B.) og se om du kan se pixels på 2,5 meters afstand på et 42"
plasma med den latterligt lave opløsning 1024x768.

Fra : BJ

Dato : 23-09-07 16:41

KLIP

> Jeps, men når det går ud over pengepungen er de præcist eksempel nummer
> 1 jeg giver dig.

Den første mobiltelefon jeg købte, kostede +27.000 kr.

Den første videomaskine jeg købte, kostede 17.000 kr.

Jeg kunne blive ved i en uendelighed.

Udviklingen har vist, priserne falder og ydelsen/egenskaberne (bare ikke
betjeningsvenligheden) stiger dramatisk.

Tror du ikke det vil fortsætte og tror du ikke betjeningsvenligheden vil
blive dramatisk bedre/mere letforståelig ?

PS: Jeg samt en del andre, har været medvirkende årsag til, du overhovedet
er i stand til at købe noget af ovennævnte i dag.

Så ja, forbrugerne vil kræve høj ydelse, betjeningsnemhed samt faldende
priser.

Tror du ikke også det ?

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-07 16:54

BJ skriver:

> Den første mobiltelefon jeg købte, kostede +27.000 kr.
> Den første videomaskine jeg købte, kostede 17.000 kr.
> Jeg kunne blive ved i en uendelighed.

Ja, det kan jeg forstå.....

> Udviklingen har vist, priserne falder og ydelsen/egenskaberne (bare ikke
> betjeningsvenligheden) stiger dramatisk.

Jeps.

> Tror du ikke det vil fortsætte

Jo

> og tror du ikke betjeningsvenligheden vil
> blive dramatisk bedre/mere letforståelig ?

Jo, men præcist det sidste er der ikke øknomomisk grundlag for i den
forbrugerverden vi har i dag.

> PS: Jeg samt en del andre, har været medvirkende årsag til, du overhovedet
> er i stand til at købe noget af ovennævnte i dag.

Altså du ved, hvad min første mobiltelefon ensidige videomaskine kostede
?

> Så ja, forbrugerne vil kræve høj ydelse, betjeningsnemhed samt faldende
> priser.

Det hænger bare ikke sammen....

> Tror du ikke også det ?

Jeg tror på det jeg har skrevet her 1 gang.

Jeg _ved_ at sådan er markedet i dag og det ændrer sig aboslut ikke
nævneværdigt de næste 5-10 år.

Fra : KASO

Dato : 24-09-07 07:26

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Den overvejende del af samtlige forbrugere ser gerne situationen: "Tænd
> for skidtet, drej på rattet og træd på speederen".

Hmm - spændende diskussion. Her hos os (og mange andre, jeg kender), kobles
mange ting sammen. Så hvis vi skal have en "kasse" til det hele, skal
surroundanlægget (ink. 5+1 højtalere) stoppes ind i TV'et sammen med en
harddisk (man skal jo kunne tidsforskyde og optage), DVD, Printer (de
digitale fotos skal jo kunne printes ud) etc. etc.

Det bliver godt nok dyrt hver gang en komponent skal udskiftes gr.
forældning eller defekt - så skal al husets elektronik skiftes - og alt
kopieres/installeres igen......

Jeg holder mig nu til de separate komponenter og nøjes med at samle, hvor
det giver mening. I mit tilfælde er DVB-S og DVB-T samlet i en boks med en
harddisk - det giver mening, fordi det giver optimal kvalitet at kunne
optage digitalt uden først at konvertere. Betjeningen er løst med en
intelligent fjernbetjening (Logitech) - så virker det som om det havde været
ét apparat - det bedste af 2 verdener! Mit TV fungerer udelukkende som
monitor - højtalere og tuner anvendes overhovedet ikke.

Fra : BJ

Dato : 24-09-07 08:56

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> været ét apparat - det bedste af 2 verdener! Mit TV fungerer udelukkende
> som monitor - højtalere og tuner anvendes overhovedet ikke.

O.k., du vel også vente med at få en HTPC, til Renault indbygger den i
potterne som standard.

mvh
Bjørn J.

Fra : KASO

Dato : 24-09-07 20:07

> [...]
>
> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> O.k., du vel også vente med at få en HTPC, til Renault indbygger den i

Har du nogle komplekser ifht. Renault?
Eller lider du bare af en vrangforestilling om at jeg kun kører Renault? I
så fald har du nok "misset", at seneste bilkøb i husstanden ikke var en
Renault - men sådan kan man jo stirre sig så blind......

Mht. HTPC, er de endnu nået et stade, hvor jeg finder dem interessante -
"tung" betjening, ringe kompatibilitet med f.eks. kodede satellitsignaler
(CD), højt strømforbrug m.m. gør dem endnu ikke interessante - men som
princip synes jeg da, at de er på rette vej.

Fra : BJ

Dato : 24-09-07 21:19

> [...]

> så fald har du nok "misset", at seneste bilkøb i husstanden ikke var en
> Renault - men sådan kan man jo stirre sig så blind......

Jeg forsøgte at holde det på et plan, hvor "bilen" indgik i chatten.

Jeg kan se, du efter fattig evne gør det samme.;)

Godt for dig.;)

mvh
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-07 16:43

> Så er BJ derneder igen - mudderkastning..... kan du virkeligt ikke finde
> på andet ?

Hehe..er konkurrencen for hård Klaus ?
Glæder mig.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-07 16:54

eque skriver:

> Hehe..er konkurrencen for hård Klaus ?

Nej absolut ikke.

> Glæder mig.

Hvad er det du glæder dig over ?

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 23-09-07 16:56

"eque" <n/a> skrev :

>Hehe..er konkurrencen for hård Klaus ?
>Glæder mig.

Øehhh Venner !

Skal vi ikke lige prøve at finde tilbage til det gemytlige igen ?

( og gerne ting, der har bare lidt relevans til gruppen )

--
Jan_stevns

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-09-07 17:02

> Skal vi ikke lige prøve at finde tilbage til det gemytlige igen ?

I det mindste quoter de korrekt midt i al aggresiviteten

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-07 17:05

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> I det mindste quoter de korrekt midt i al aggresiviteten

ROFL...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-07 17:06

jan@bygteknik.dk skriver:

> ( og gerne ting, der har bare lidt relevans til gruppen )

Når først vi er belvet enige om hvoredan tv til hjemmet skal opbygges,
skal de jo videre ud i bilen - hav tålmodighed (omend kabeltv nok ikke
bliver aktuelt der .

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 23-09-07 17:26

> [...]

>Når først vi er belvet enige om hvoredan tv til hjemmet skal opbygges,
>skal de jo videre ud i bilen - hav tålmodighed (omend kabeltv nok ikke

Åehh - man skal vel bare huske tilbage i tiden og plastre vejene til
med køreledninger, a'la sporvogne

--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-07 17:38

jan@bygteknik.dk skriver:

> Åehh - man skal vel bare huske tilbage i tiden og plastre vejene til
> med køreledninger, a'la sporvogne

Problemet er vel nærmest at antennekabler i jorden er ved at være afløst
af fiber, så det bliver kabeltv med fibre der skal op at hænge.......

Fra : BJ

Dato : 23-09-07 17:46

KLIP

> Problemet er vel nærmest at antennekabler i jorden er ved at være afløst
> af fiber, så det bliver kabeltv med fibre der skal op at hænge.......

Det er allerede hjælpeløst gammeldags, du.

Nu hedder det trådløst.........................................

mvh
Bjørn J.

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 23-09-07 18:05

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev :

>Nu hedder det trådløst

Så fatter jeg da hat af "kabel-debatten" ;)

--
Jan_stevns

Fra : BJ

Dato : 23-09-07 18:09

<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Så fatter jeg da hat af "kabel-debatten" ;)

Det skal du ikke, det er et rent surrogat..;)

Nu har man slået traditionel kabel-tv ihjel de sidste 25 år og det lever i
bedste velgående.

Man har slået det ihjel med den ene nymodens teknologi efter den anden.

Lad os nu se om ikke det holder 25 år i nu..:)

Den der slår det ihjel hver eneste gang, er folk der ikke aner, hvad de
taler om, men kan en masse tekniske fremmedord..

The consumer and his/her wallet rulezz!

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-07 18:22

BJ skriver:

> Det er allerede hjælpeløst gammeldags, du.

Nope, det er i fuld gang.....

Omend elselskaberne der gør det bruger penge fra andre steder i
virksomhederne til at gøre det - men det kender du jo alt til. Og du ved
jo også godt at det kabelbårne absolut ikke er dødt, men et kæmpe
forretningsområde der har masser af udviklingspotentiale, blot man
putter den rigtige elektronik i begge ender af kablet.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-07 18:23

BJ skriver:

> Nu har man slået traditionel kabel-tv ihjel de sidste 25 år og det lever i
> bedste velgående.

Jeps

> Lad os nu se om ikke det holder 25 år i nu..:)

Det gør det da - det er jo det du arbejder på og med et coax kabel er
potentialet der da...

Fra : BJ

Dato : 23-09-07 18:25

KLIP

> Nope, det er i fuld gang.....

Skal jeg anvende nørdernes tankegang, så jo.

> [...]
> forretningsområde der har masser af udviklingspotentiale, blot man
> putter den rigtige elektronik i begge ender af kablet.

Al teknologi har potentiale til fortsat udvikling.

mvh
Bjørn J.

Fra : BJ

Dato : 23-09-07 18:26

KLIP

> Jeps

> Det gør det da - det er jo det du arbejder på og med et coax kabel er
> potentialet der da...

Ja, det arbejder jeg også med .........

mvh
Bjørn J.

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 23-09-07 19:43

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev :

>The consumer and his/her wallet rulezz!

det er jo nok det rigtigste længe sagt ;)

--
Jan_stevns

Fra : BJ

Dato : 23-09-07 19:46

<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> det er jo nok det rigtigste længe sagt ;)

Det var desværre ikke en bærende forudsætning for hele denne "chat".

Men os dagligt har arbejdet med denne gruppe i årevis, har vist en vis
erfaring, men den er jo gammel og out dated..:)

mvh
Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 23-09-07 16:47

> Jeg vil nødig rådgives at dig som sælger..
>
> Jeg får jo fyldt mit hjem op af monitorer og alskens skrammel af
> forskellige boks.

Tjah, hellere skifte en boks i ny og næ, end hele TV'et.

> [...]
>
> 1 til netspænding og 1 til modtagelsen som selv finder ud af, hvad og
> hvordan der modtages og efterfølgende selv "sætter sig op".

Utopi. Men køb du gerne dit "fremtidssikrede" 26" TV, når du mener at
udviklingen ikke kører længere. *LOL*

--
Nu på Vista 64-Bit...

Fra : BJ

Dato : 23-09-07 16:54

KLIP

> Utopi. Men køb du gerne dit "fremtidssikrede" 26" TV, når du mener at
> udviklingen ikke kører længere. *LOL*

Hvad forstår du ved fremtidssikret ?

Jeg kan da nemt finde stumper frem til en PC baseret på en Intel Pentium
III, der tilfredsstiller og vil tilfredsstille utrolig mange
mennesker..*ROTFLMAO*.

PS: Den skal måske lige have en anden firmware

Bjørn J

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-07 16:55

"Henrik B." skriver:

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-07 15:27

BJ skriver:

> Uanset hvad du og Klaus siger, så kan jeg kun referere til, hvad jeg er
> blevet fortalt.

Af hvem ?

> Et TV = DVB-T-dueligt skal have indbygget kortlæser eller være forberedt for
> do.

Sådan et tv har jeg i forvejen.

Man alle dem der har kabeltv har intet at bruge DVB-T til.

Fra : BJ

Dato : 23-09-07 15:39

KLIP

> Af hvem ?

Hvem tror du egetlig du er..?... og det kan du ikke.

> Sådan et tv har jeg i forvejen.
>
> Man alle dem der har kabeltv har intet at bruge DVB-T til.

Nå, det betyder vel ikke staten skal skide på alle dem, der ikke kan ?

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-07 15:46

BJ skriver:

> Hvem tror du egetlig du er..?... og det kan du ikke.

Vil du, eller vil du ikke svare ?

Hvis du kommer emd en påstand om noget du har "fået fortalt" kunne det
sku da være rart at kende til hvem der fortæller dig det.

> Nå, det betyder vel ikke staten skal skide på alle dem, der ikke kan ?

Fisk - Hvad taler du om ?

Fra : BJ

Dato : 23-09-07 15:50

KLIP

> Vil du, eller vil du ikke svare ?

Nej, det rager dig ganske simpelt ikke, så du må nøjes med mine ord for det.

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-07 15:56

BJ skriver:

> Nej, det rager dig ganske simpelt ikke, så du må nøjes med mine ord for det.

Javel ja.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-09-07 22:38

BJ skriver:

> Det du vil få at se i 2009.
>
> Jeg er ked af, du ikke forstår, hvad jeg skriver og det hjælper dig ikke at
> fylde dit svar med spørgsmålstegn.

Dine hentydninger til nye kondingssytemer har sku da intet med fladskærm
at gøre - intet.

Fra : BJ

Dato : 21-09-07 22:40

KLIP

> Dine hentydninger til nye kondingssytemer har sku da intet med fladskærm
> at gøre - intet.

Så siger vi det Klaus.

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-09-07 22:51

BJ skriver:

> Så siger vi det Klaus.

Du kunne jo prøve at uddybe, hvad du mener - eller også blive i rollen
som den sure gamle mand...

Fra : BJ

Dato : 21-09-07 22:57

KLIP

> Du kunne jo prøve at uddybe, hvad du mener - eller også blive i rollen
> som den sure gamle mand...

Nu mister du igen kontrollen, og jeg ønsker ikke at debattere med dig mere
omkring dette emne.

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-09-07 23:00

BJ skriver:

> Nu mister du igen kontrollen,

Nope

> og jeg ønsker ikke at debattere med dig mere omkring dette emne.

Det må du da selv om - du kan da bare lade være.

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-07 16:27

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er ked af, du ikke forstår, hvad jeg skriver og det hjælper dig ikke
> at fylde dit svar med spørgsmålstegn.

Hehe..En klassisk Klaus 'D'...

Fra : N/A

Dato : 21-09-07 19:41

Fra : BJ

Dato : 21-09-07 19:41

"Møller" <M@g2net.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Og så er jeg helt vild med deres overskrift:
> "Goda råd till dig som vill veta så litet som möjligt"
> http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=34649&lid=puff_370217&lpos=lasMer

Den sidder lige i øjet..

> Det er da vist svensk selverkendelse. )

Jep, men desværre et faktum for ca. 90% af både Sveriges og Danmarks
TV-tittare..

mvh
Bjørn J.

Fra : N/A

Dato : 21-09-07 21:30

Fra : BJ

Dato : 21-09-07 21:30

"Møller" <M@g2net.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Er det korrekt, at størrelsen på fladskærme er omvendt proportional med
> køberens intelligens

Der kan være noget om snakken, lige såvel det kan være sælgeren, der er
dygtig og sælger kunden noget, han ikke har brug for, fordi største afstand
i stuen til skærmen er 2½ meter...

mvh
Bjørn J.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-09-07 21:44

On Fri, 21 Sep 2007 22:30:10 +0200, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>dygtig og sælger kunden noget, han ikke har brug for, fordi største afstand

Dvs "skærmen" i biffen er unødig stor?

;)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : BJ

Dato : 21-09-07 21:48

KLIP

> Dvs "skærmen" i biffen er unødig stor?
>
> ;)

I gamle dage, da jeg gik i biffen, var det i hvert fald meget ringe,
billedmæssigt, at sidde på første række..:)

mvh
Bjørn J.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-09-07 21:50

>I gamle dage, da jeg gik i biffen, var det i hvert fald meget ringe,
>billedmæssigt, at sidde på første række..:)

Det har ikke ændret sig.

Jeg sidder 4 meter fra min 42" .. jeg havde gerne købt 50 eller 60"
hvis grunkerne var til det. Men tror det bliver projektor istedet
for.. og så snakker vi 80-90".. med samme gloafstand.

Det handler for mig om en oplevelse og ikke hvordan man så TV i gamle
dage. Og en oplevelse kommer med størrelsen.. selvom de fleste hunkøn
vil påstå det modsatte

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-07 21:54

On Fri, 21 Sep 2007 22:50:04 +0200, "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>
>Det handler for mig om en oplevelse og ikke hvordan man så TV i gamle
>dage. Og en oplevelse kommer med størrelsen.. selvom de fleste hunkøn

Det er vist kun, når de skal gøre dig glad ) (den lå lige til
højrebenet, undskyld!)
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-09-07 21:55

>Det er vist kun, når de skal gøre dig glad ) (den lå lige til
>højrebenet, undskyld!)

Jeg sad kun og ventede på en eller anden kom med den

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : BJ

Dato : 21-09-07 21:54

KLIP

> [...]
>
> Det handler for mig om en oplevelse og ikke hvordan man så TV i gamle
> dage. Og en oplevelse kommer med størrelsen.. selvom de fleste hunkøn

Nu vil jeg gerne se et flot billede og ikke sidde og tælle pixels.

Se-afstanden, den der giver den bedste oplevelse, har ikke ændret sig fra
gamle dage til nu.

Men bevares, nogen synes alt se fint ud, når bare det er stort nok..

mvh
Bjørn J.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-09-07 21:56

>Nu vil jeg gerne se et flot billede og ikke sidde og tælle pixels.

Samme her.

>Se-afstanden, den der giver den bedste oplevelse, har ikke ændret sig fra
>gamle dage til nu.

Nej. Jo større jo bedre uden, at blive for stort.

>Men bevares, nogen synes alt se fint ud, når bare det er stort nok..

Jep.. men ikke mig.

Skal jeg tyde dig så mener du, at du får samme oplevelse fra et 21" og
et 32" ?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : BJ

Dato : 21-09-07 21:58

> [...]
>
> Jep.. men ikke mig.
>
> Skal jeg tyde dig så mener du, at du får samme oplevelse fra et 21" og

Det kan du gøre som du lyster, men jeg ville nu sidde +6 meter væk fra din
imponator eller købe mig en TV-brille..

mvh
Bjørn J.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-09-07 23:21

>Det kan du gøre som du lyster, men jeg ville nu sidde +6 meter væk fra din
>imponator eller købe mig en TV-brille..

Imponator?? Ha! Det er den for lille til.. skærmen altså

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : BJ

Dato : 21-09-07 23:26

KLIP

> Imponator?? Ha! Det er den for lille til.. skærmen altså

Vi har en beamer i privaten som bl.a. anvendes til arbejdsbrug..)

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-09-07 22:36

BJ skriver:

> Nu vil jeg gerne se et flot billede og ikke sidde og tælle pixels.

På Martins helt almindelige skærmstørrelse kan du ikke se pixels på 4
meters afstand...

> Se-afstanden, den der giver den bedste oplevelse, har ikke ændret sig fra
> gamle dage til nu.

Jo, den der med den knyttede næve i strakt arm der skal kunne dække
skærmen er passe.

Fra : BJ

Dato : 21-09-07 22:39

KLIP

> Jo, den der med den knyttede næve i strakt arm der skal kunne dække
> skærmen er passe.

Hm... den kendte jeg så lige ikke.

Jeg kender kun den med 6 x skærmdiameteren.

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-09-07 22:53

BJ skriver:

> Jeg kender kun den med 6 x skærmdiameteren.

ROFL, så skulle jeg sidde 6,4 meter fra mit tv ?
Det er jo helt nede i den anden ende af stuen, så kunne jeg lige så godt
have beholdt mit 25".

Jeg tror sku at du skal en tur i byen og se lidt på nogle ordentlige
fladskærme, inden du udtaler dig om mere.......

Fra : BJ

Dato : 21-09-07 22:58

KLIP

> Jeg tror sku at du skal en tur i byen og se lidt på nogle ordentlige
> fladskærme, inden du udtaler dig om mere.......

Så gled du igen i bananen.

Slut herfra omkring dette emne.

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-09-07 23:01

BJ skriver:

> Så gled du igen i bananen.

Nope

> Slut herfra omkring dette emne.

Ja, det er slemt når flere har en anden holdning end dig........

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-09-07 23:24

On Fri, 21 Sep 2007 23:58:05 +0200, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:

>"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>Så gled du igen i bananen.

Det gjorde han faktisk ikke.. 6m fra en 42" er alt for langt væk.

Jeg ved ikke hvilke modeller du har set på, men en flot opløst skærm
med ordentlig materiale kan kun blive for lille..

Et TV er ikke bare et TV længere.. det er et oplevelsescenter. Og
oplevelse får du i form af stort flot billede (ikke lille) og flot
kraftig lyd (ikke svag).

Hvilket gør, at hverken transsistorradioer og gamle CRT TV formår, at
levere en oplevelse bare tæt på hvad moderne fladskærme/projektorer
samt surroundanlæg formår, at levere.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : BJ

Dato : 21-09-07 23:30

KLIP

> Jeg ved ikke hvilke modeller du har set på, men en flot opløst skærm
> med ordentlig materiale kan kun blive for lille..

Jeg forholder mig til en test, udført hos et større teleselskab, hvor
samtlige fabrikater var inviteret.

Den duer nok ikke i dag, da den er ca. 1 år gammel.

mvh
Bjørn J.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-09-07 23:40

>Jeg forholder mig til en test, udført hos et større teleselskab, hvor
>samtlige fabrikater var inviteret.

Link?

>Den duer nok ikke i dag, da den er ca. 1 år gammel.

Tja.. jeg kan jo nemt påstå den ikke dur.. men hvis du har fået ind i
hovedet, at du skal sidde 6m. væk så kan jeg jo skrive til jeg bliver
blå

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : BJ

Dato : 21-09-07 23:45

KLIP

> Link?

Nope, den var/er ikke offentlig.

> Tja.. jeg kan jo nemt påstå den ikke dur.. men hvis du har fået ind i
> hovedet, at du skal sidde 6m. væk så kan jeg jo skrive til jeg bliver
> blå

Njaee ... det behøver du ikke. Ting ændrer sig jo og det sælgeren prakke
forbrugeren på, er umoderne i næste salgsmåned.

Det ved forbrugere bare ikke ...... endnu..

mvh
Bjørn J.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-09-07 23:48

>Njaee ... det behøver du ikke. Ting ændrer sig jo og det sælgeren prakke
>forbrugeren på, er umoderne i næste salgsmåned.
>
>Det ved forbrugere bare ikke ...... endnu..

Først næste måned

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : BJ

Dato : 21-09-07 23:52

KLIP

> Først næste måned

Tjaee .. det er jo bl.a. det det tidligere nævnte link, skal råde bod på..;)

Men interessant er det at være involveret i nutiden og fremtiden... rent
professionelt...og bestemt også som en gammel sur mand. Hellere det end en
stakkels forskruet "yndling"...

mvh
Bjørn J.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-09-07 12:16

>Men interessant er det at være involveret i nutiden og fremtiden... rent
>professionelt...

Ja.. jeg har skam selv været der - engang. Man hører og ser meget..
men oplever også hvor lidt af det som holder stik når det kommer til
stykket. Den professionelle branche kan være noget så amatøragtig til
tider.

>og bestemt også som en gammel sur mand. Hellere det end en
>stakkels forskruet "yndling"...

Hvis det er mig du kalder forskruet yngling må du da gerne forklare
dig lidt nærmere...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : BJ

Dato : 22-09-07 12:22

KLIP

> [...]
> men oplever også hvor lidt af det som holder stik når det kommer til
> stykket. Den professionelle branche kan være noget så amatøragtig til

Bestemt.

> Hvis det er mig du kalder forskruet yngling må du da gerne forklare
> dig lidt nærmere...

Det er det ikke, skal jeg skynde mig at slå fast.

Det var et billede....på det værst tænkelige individ. Et individ, der er
overbevist om at kunne gå på vandet.

Du og jeg kender vores begrænsninger og agerer derefter.

mvh
Bjørn J.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-09-07 15:19

>Det er det ikke, skal jeg skynde mig at slå fast.

Tak :)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-07 12:10

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Hvis det er mig du kalder forskruet yngling må du da gerne forklare
> dig lidt nærmere...

Det må det jo være, da du er den eneste i tråden der er i
"yngligedivisionen"......

Nej, BJ taler såmænd bare udenom, for det var ham selv der "gled i
bananen" som han så smukt udtrykker det, men at han tager fejl - nej det
vil han ikke indrømme.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-09-07 12:16

>Det må det jo være, da du er den eneste i tråden der er i
>"yngligedivisionen"......

Yngling har jeg intet problem med, men forskruet er kun konen der
kalder mig det...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-07 12:46

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Yngling har jeg intet problem med, men forskruet er kun konen der
> kalder mig det...

Nope, jeg har vidst også gjort det flere gange

Har i for øvrigt bestilt _både_ 207'er og Cee'd ?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-09-07 13:32

>Nope, jeg har vidst også gjort det flere gange

Det må være gået i glemmebogen for jeg husker det ikke

>Har i for øvrigt bestilt _både_ 207'er og Cee'd ?

Nej.. læs på bloggen

SÅ forskruet er jeg heller ikke...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-07 15:36

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Det må være gået i glemmebogen for jeg husker det ikke

tv+video for længe siden - du er blevt mere voksen siden da
"Volcano".......

> Nej.. læs på bloggen

For satan, man kan jo ikke blive ved med at læse blog's hele tiden.....

> SÅ forskruet er jeg heller ikke...

Dog ikke - må man kommentere ?
(fuck det, jeg gør det alligevel

Airconditioning er englesk, resten af ordene er "danske"

Den der orange loddestation er lidt noget "skrot", find en brugt af "de
blå" med (magne) termostat - de virker......

Og så lige: Du havde glemt at slukke dine "tåbelygter" da du var ude at
køre på "fotosession"

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 23-09-07 15:58

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Og så lige: Du havde glemt at slukke dine "tåbelygter" da du var ude at
>køre på "fotosession"

Sikker på det ikke er positionslygterne ?

--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-07 15:58

jan@bygteknik.dk skriver:

> Sikker på det ikke er positionslygterne ?

Mener du kørelyset ?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-09-07 16:51

>tv+video for længe siden - du er blevt mere voksen siden da
>"Volcano".......

Det er fanme også så lang tid siden

>For satan, man kan jo ikke blive ved med at læse blog's hele tiden.....

Jo..

>Dog ikke - må man kommentere ?
>(fuck det, jeg gør det alligevel

Selvfølgelig ;)

>Airconditioning er englesk, resten af ordene er "danske"

Ja? Jeg kalder det altså Airconditioning. Gider ikke kalde det
luftkonditionering :P

>Den der orange loddestation er lidt noget "skrot", find en brugt af "de
>blå" med (magne) termostat - de virker......

Tak for tip. Har du evt. et modelnummer?

>Og så lige: Du havde glemt at slukke dine "tåbelygter" da du var ude at
>køre på "fotosession"

Nej.. jeg har pos-lys på samt tåbeligelygter

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 23-09-07 16:57

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Mener du kørelyset ?

Hvis det er kørelys, er det fejlmonteret, da det åbenbart ikke slukker
når nærlyset tændes, er det positionslys, er det som det skal være

--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-07 17:00

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Ja? Jeg kalder det altså Airconditioning. Gider ikke kalde det
> luftkonditionering :P

Simpelt "Aircondition".....

> Tak for tip. Har du evt. et modelnummer?

Selv har jeg en tussegammel 50W TCP der klarer de flest jobs fint. SMD
og op til sammenlodning af mellemstore metal(blik)stykker.

> Nej.. jeg har pos-lys på samt tåbeligelygter

Jeg forstår stadig ikke det smarte i tåbelys som kørelys. Så snart det
bliver regnvejr (og det er det _tit_ i Dnamark) skal man alligevel til
at rode med kontakten og tænde lyset (altså det rigtige lys) og så
slider man alligevel på forlygtepærene.....

Jeg er måske bare for doven og kører med automatiklys det meste af tiden

Fra : Brian

Dato : 23-09-07 17:06

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Jeg forstår stadig ikke det smarte i tåbelys som kørelys.

Du er også så gammel og snusfornuftig

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-09-07 17:05

>Simpelt "Aircondition".....

Nåh .. det er da også engelsk.

>Selv har jeg en tussegammel 50W TCP der klarer de flest jobs fint. SMD
>og op til sammenlodning af mellemstore metal(blik)stykker.

Tak tak. Aner nemlig minus om det.. og vil gerne have en rigtig en fra
starten da jeg er færdig med de billige no-name.

>Jeg forstår stadig ikke det smarte i tåbelys som kørelys.

Hvis jeg skal være helt ærlig så er min eneste grund til det, at jeg
synes det ser pissesmart ud. Smag og behag - det kan ikke diskuteres.

Så snart lygtetændingstiden indetræffer slukkes det. Jeg er meget
hysterisk med det som nogen måske vil huske tilbage i gruppen..

Når/hvis jeg får noget xenon monteret så synes jeg nok det ser
smartere ud

>Jeg er måske bare for doven og kører med automatiklys det meste af tiden

Tror bare du er kommet over drengerøvsstadiet

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 23-09-07 17:27

"Brian" <nej@tak.du> skrev :

>Du er også så gammel og snusfornuftig

ROFL !!

--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-07 17:42

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Nåh .. det er da også engelsk.

Ja, som commonrail

> Tak tak. Aner nemlig minus om det.. og vil gerne have en rigtig en fra
> starten da jeg er færdig med de billige no-name.

Weller laver også en serie orange 230 volts kolber - de er lige så lidt
værd som noname lortet....

> Hvis jeg skal være helt ærlig så er min eneste grund til det, at jeg
> synes det ser pissesmart ud. Smag og behag - det kan ikke diskuteres.

Det er så i orden.

> Tror bare du er kommet over drengerøvsstadiet

Måske

Ellers havde jeg vel også monteret "kaffebord" på bilen. En af mine
kolleger udtalte da vi så en Alfa 156 med en smat højt svunget simpel
hækspoiler: "Den er bare pissesmart - specielt når man skal til
stranden, så kan man læne sig op ad den og drikke sin øl"

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-09-07 18:48

>Ja, som commonrail

Ja. Gør det noget? :)

>Weller laver også en serie orange 230 volts kolber - de er lige så lidt
>værd som noname lortet....

Øv

> [...]
>hækspoiler: "Den er bare pissesmart - specielt når man skal til
>stranden, så kan man læne sig op ad den og drikke sin øl"

Hehe

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-09-07 06:32

BJ skriver:

> Jeg forholder mig til en test, udført hos et større teleselskab, hvor
> samtlige fabrikater var inviteret.

Var du selv til stede ?

Fra : KASO

Dato : 24-09-07 22:40

> "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Jeg forholder mig til en test, udført hos et større teleselskab, hvor
> samtlige fabrikater var inviteret.

Og hvad gik testen ud på, hvem havde ansvaret for den, hvad var formålet,
hvem/hvor mange deltog - og hvad skulle de svare på?

Fra : BJ

Dato : 24-09-07 22:41

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Og hvad gik testen ud på, hvem havde ansvaret for den, hvad var formålet,
> hvem/hvor mange deltog - og hvad skulle de svare på?

Jeg går ud fra, du har læst samtlige indlæg og således forstået, testen ikke
var og således er offentlig (tilgængelig)?

mvh
Bjørn J.

Fra : KASO

Dato : 25-09-07 19:33

> [...]
>
> Jeg går ud fra, du har læst samtlige indlæg og således forstået, testen
> ikke var og således er offentlig (tilgængelig)?

Ja - og det ændrer ikke på mine spørgsmål. Uden at kende "testens"
præmisser, formål, deltagere m.m., er enhver reference til den fuldstændig
ligegyldig. Det svarer til at sige, at jeg kender en hemmelig test, der
dokumenterer, at alle Volvoer er elendige. Det kan i princippet være
fuldstændigt korrekt sålænge man ikke kender testens præmisser - som i dette
tilfælde kunne være at kåre den bedste MPV (som Volvo jo ikke har på
programmet).

Som udgangspunkt er et teleselskab ikke just de bedst kvalificerede til at
udtale sig om billedkvalitet - og så længe du ikke kan komme med relevant
information, er din reference til denne "test" komplet værdiløs. Kan du
finde materiale blandt de tusindvis af offentlige tilgængelige tests af
fladskærme på nettet, der understøtter dine synspunkter, skal du være
velkommen - i modsat fald bør du nok prøve noget nyt: At lytte til folk med
større viden og erfaring end dig selv.

Fra : BJ

Dato : 25-09-07 19:39

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> velkommen - i modsat fald bør du nok prøve noget nyt: At lytte til folk
> med større viden og erfaring end dig selv.

Ved du hvad KASKO eller hvem du end er.....

Jeg er da revnende fløjtende lige glad med din mening..LOL

mvh
Bjørn J.

Fra : KASO

Dato : 25-09-07 20:03

> [...]
>
> KLIP

> Ved du hvad KASKO eller hvem du end er.....
>
> Jeg er da revnende fløjtende lige glad med din mening..LOL

Flot!

Endnu en intelligent udmelding fordi du ikke er istand til at argumentere!

Faktisk er vi efterhånden en del, der også er trætte af at høre dine
meninger om alt det, du ikke har forstand på - men det afholder dig jo ikke
fra at ytre dig - og sådan er det på Usenet....

Men det er da sjovt, at din nye taktik, når du ikke kan finde dokumentation
for dine udsagn, er, at henvise til en "hemmelig test", som kun du kender
til.

Prøv noget nyt: Kom med saglige argumenter, underbyg evt. med saglige
kilder - og undlad personangreb. Så kan det være, at vi begynder at tage dig
seriøst. Indtil da er du kun en støjsender......

Fra : BJ

Dato : 25-09-07 20:05

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> kilder - og undlad personangreb. Så kan det være, at vi begynder at tage
> dig seriøst. Indtil da er du kun en støjsender......

....og du kværner videre KASKO eller hvem du så end er....flot...men sådan er
Usenet jo..LOL

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-09-07 21:02

BJ skriver:

> Ved du hvad KASKO eller hvem du end er.....
>
> Jeg er da revnende fløjtende lige glad med din mening..LOL

Så var vi der igen - plumpede direkte i mudderhullet...

Fra : BJ

Dato : 25-09-07 21:04

KLIP

> Så var vi der igen - plumpede direkte i mudderhullet...

Hvor ser du noget mudder i ovenstående ?

At være revnende fløjtende lige glad med en anonym person udgydelser er ikke
mudder eller synes du virkelig det?

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-09-07 21:21

BJ skriver:

> Hvor ser du noget mudder i ovenstående ?

At du med overlæg staver navnet forkert.

> At være revnende fløjtende lige glad med en anonym person udgydelser er ikke
> mudder eller synes du virkelig det?

Du kunne såmænd bare lade være med at svare i stedet for at plumpe i
mudderet.

Fra : BJ

Dato : 25-09-07 21:24

KLIP

> At du med overlæg staver navnet forkert.

Det må være en tyrkfejl.

> Du kunne såmænd bare lade være med at svare i stedet for at plumpe i
> mudderet.

Jeg kan stadig ikke se noget mudder endsige tage en anonym person så meget
som en hønseprut seriøs.

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-09-07 21:25

BJ skriver:

> Det må være en tyrkfejl.

2 gange i træk?

Nej Bjørn, den må du sku længere ud på landet med.

> Jeg kan stadig ikke se noget mudder endsige tage en anonym person så meget
> som en hønseprut seriøs.

Nej, du _vil_ ikke.

Men når andre begynder at kalde dig noget, så......

Fra : BJ

Dato : 25-09-07 21:30

KLIP

> 2 gange i træk?
>
> Nej Bjørn, den må du sku længere ud på landet med.

Det må jeg så for hans navn må så være KASO.

Kan du bekræfte hans navn er KASO?

> Nej, du _vil_ ikke.

Jeg kan ikke tage en anonym person seriøst, der sviner mig til samt
vedholdende gemmer sig og ennda ikke vil anerkende (for at have noget med
biler med), Renault har vedgået, deres kvalitet er dårlig.

Er det noget, du kan ?

> Men når andre begynder at kalde dig noget, så......

Det kender du jo alt til , så det...

mvh
Bjørn

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-09-07 21:36

BJ skriver:

> Det må jeg så for hans navn må så være KASO.
>
> Kan du bekræfte hans navn er KASO?

Aha, når Møller, kalder sig "Møller", kan du så sikre dig at det er hans
navn, eller bare noget han skriver ?

Det samme med Hr. Jensen, Henrik B. og mange andre.
Er du overhovedet sikker på at mit navn er Klaus D. Mikkelsen ?

> Jeg kan ikke tage en anonym person seriøst, der sviner mig til

Da jeg ikke er "anonym" (eller er jeg) må jeg så godt "svine dig til" ?

> Det kender du jo alt til , så det...

Se ovenstående.......

Fra : BJ

Dato : 25-09-07 21:44

KLIP

> Aha, når Møller, kalder sig "Møller", kan du så sikre dig at det er hans
> navn, eller bare noget han skriver ?

Jeg ved hvem Møller er, så ja.

> Det samme med Hr. Jensen, Henrik B. og mange andre.
> Er du overhovedet sikker på at mit navn er Klaus D. Mikkelsen ?

Jeg ved hvem både du og Henrik B. er, så ja.

> Da jeg ikke er "anonym" (eller er jeg) må jeg så godt "svine dig til" ?

Det gør du jo fortfarende og ikke blot mig.

> Se ovenstående.......

Ditto ..........................

mvh
Bjørn J.

Fra : N/A

Dato : 25-09-07 22:35

Fra : BJ

Dato : 25-09-07 22:35

"Møller" <M@g2net.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg skal hermed bekræfte, at jeg hedder Møller, det har jeg altid heddet
> og blevet/bliver kaldt.

Du var vist også enebarn.

mvh
Bjørn J.

Fra : KASO

Dato : 26-09-07 06:09

> [...]
> meddelelse news:46F96EA0.2852F7BD@du.kan.finde.den...
>
> KLIP

> Det må jeg så for hans navn må så være KASO.

På Usenet er alle reelt anonyme - der er ingen dokumentation for de navne,
der bliver brugt, reelt svarer til virkeligheden - hvad enten der er tale om
pseudonymer eller "rigtige" navne. For mig er "BJ" eller "Bjørn J." ligeså
anonymt som "KASO".

> Jeg kan ikke tage en anonym person seriøst, der sviner mig til samt
> vedholdende gemmer sig og ennda ikke vil anerkende (for at have noget med
> biler med), Renault har vedgået, deres kvalitet er dårlig.

Og det udsagn bedes du så dokumentere!

Jeg mindes kun at have udtalt mig om egne erfaringer - og at jeg har sat
div. "undersøgelser" i relief (faktiske tal vs. statistik). Kan du
dokumentere andet, skal du være meget velkommen - men du har måske en
hemmelig undersøgelse, der kan bevise det?

Tværtimod er du da vist den store benægter, når du fastholder Volvos
"dominans" indenfor sikkerhed - trods middelmådige resultater i anerkendte
crashtests.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-09-07 07:01

Møller skriver:

> Jeg skal hermed bekræfte, at jeg hedder Møller, det har jeg altid heddet og
> blevet/bliver kaldt.

Hmmm, og hvis KASO altid er blevet kaldt KASO - ja det ændrer intet når
man er BJ.....

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-09-07 07:02

BJ skriver:

> Det gør du jo fortfarende og ikke blot mig.

Nåh, det var noget af en påstand. Hvem sviner jeg da til ?

Fra : N/A

Dato : 26-09-07 14:36

Fra : BJ

Dato : 26-09-07 14:36

"Møller" <M@g2net.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det påstår mine 3 søstre også

Så var jeg drøn heldig at kende den originale Møller..

mvh
Bjørn J.

Fra : N/A

Dato : 26-09-07 18:52

Fra : BJ

Dato : 26-09-07 18:52

"Møller" <M@g2net.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Selvfølgelig, jeg er ingen kopi, der findes kun den ene

Som de siger i storbyen på dansk: "You are the one and only and one of a
kind"..)

mvh
Bjørn J.

Fra : N/A

Dato : 22-09-07 12:18

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-09-07 12:18

>Haj fattet det rigtigt, at du ikke har fattet det.

Jo jeg har skam hele tiden fattet det.

Lige når vi snakker TV og den slags fatter jeg måske mere end du/I
tror - det er bare ikke noget jeg beskæftiger mig med prof. længere...

>I biffen er det ikke pixel du tæller.

Ej heller derhjemme.

>På din skærm er der normalt samme antal pixel uafhængig af skærmstørrelsen,
>Med skærmen er det afstand og skærmstørrelse der hænger sammen.
>man kan sikkert bruge den gængse målemetode også i dit tilfælde: afstanden
>til skærmen skal afpasses, så pixels ikke kan skelnes, eller svarer det til
>at betragte et digetalt billede i for høj Zoom.

Der skal ikke bruges målemetoder.

>mon man ikke stadig kan bruge denne "tommelfingerregel: placer dig i en
>afstand fra skærmen, så en knyttet hånd i strakt arm lige dække billedet så
>vil billed kvaliteten altid blive den samme, uafhængig af skærmstørrelse

Hehe... tænk sig, at folk stadig tror den kan bruges den "regel".

>Men det kan Klaus sikkert uddybe bedre.

Det bliver han nødt til.. for jeg gider ikke.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-07 12:13

Møller skriver:

> I biffen er det ikke pixel du tæller.

Hvorfor ikke ?

Mange biografer bruger i dag projektorer med fast antal pixels.

> [...]
> vil billed kvaliteten altid blive den samme, uafhængig af skærmstørrelse

Bruger man den regel er der garanteret ingen pixels. Til gengæld er
oplevelse lig nul

For tæt på kan man se pixels, for langt fra ryger storksærmsoplvelseen
sig en tur.

Fra : N/A

Dato : 21-09-07 22:40

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-09-07 22:40

Møller skriver:

> Kan den ikke bruges som alternativ elradiator.

LCD - jo.

Det er håbløst. Ført tænder man for en masse lys inde bag en panel, for
at kunne hvise hvidt. Herefter forsøger man at lukke for lyset med
panelet, når der skal vises sort.......

Ak og jammer..

Fra : KASO

Dato : 21-09-07 10:36

> [...]
> andre elektroniske dimser-pushere der render rundt ude i det ganske
> danske land, uden at have en hujende fis forstand på hvad de sysler

De render overhovedet ikke rundt - de står allesammen i El-Giganten, Merlin
og Fona

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-09-07 10:45

On Fri, 21 Sep 2007 11:35:48 +0200, "KASO" <a@b.dk> wrote:

>De render overhovedet ikke rundt - de står allesammen i El-Giganten, Merlin
>og Fona

>--

Det er sjovt nok også mit indtryk.

En af de store kæder ude i Lyngby Storcenter ville have taget et
billede i fugleperspektiv af hele butikken - i åbningstiden.

Man indforskaffede en lift og en prof. fotograf und alles.

Det blev dobbelt så dyrt som de havde regnet med, da fotografen måtte
tage seancen om et par gange, fordi en medarbejder havde bevæget sig
en smule de første par gange han trykkede på udløseren.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik B.

Dato : 21-09-07 20:19

"KASO" <a@b.dk> skrev i meddelelsen

> De render overhovedet ikke rundt - de står allesammen i El-Giganten,
> Merlin og Fona

*ROFL*

--
Nu på Vista 64-Bit...

Fra : Martin Vollert

Dato : 21-09-07 15:19

Folmer Rasmussen skrev:
> [...]
>
> Golf'en ender på 4. pladsen.
>
> Så kan I selv slås videre derfra.
>
> Og husk: Der er ingen grund til at rive sig på glat tråd, så længe der

ROFLMAO
Folmer for satan og så lige op til en weekend

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-09-07 16:14

On Fri, 21 Sep 2007 16:18:42 +0200, Martin Vollert <"Mit
fornavn"@ertele.invalid> wrote:

>ROFLMAO
>Folmer for satan og så lige op til en weekend

>--

Er man kommet til at sige noget forkert?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-07 18:53

> Er man kommet til at sige noget forkert?
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Folmer

Nej! Men dejligt at du er tilbage med kolosal energi efter ferien

--
/HB

Fra : Kim Kristensen

Dato : 21-09-07 19:09

On 21 Sep., 17:14, Folmer Rasmussen <fol...@rasmussen.mail.dk> wrote:

> Er man kommet til at sige noget forkert?
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Folmer- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Ikke efter min mening, men jeg ikke selv læst den pågældende test.

Der er dog tests man kan undres over kan lade sig gøre at slippe af
sted med at aflevere til bossen, som et stykke færdigt arbejde. Den
fra AutoBild som KIA selv bruger til at promovere Ceed med er et af de
slemme tilfælde, sådan makværk har en efter min mening fin bil som KIA
Ceed ikke fortjent. Hvis bladet selv mener det er et seriøst stykke
arbejde som ikke er baseret på terningkast, så burde de skifte navn
til AutoBlind.

Med venlig hilsen Kim