Fartgrænser og ræs
Fra : Fly Christensen

Dato : 20-09-07 15:59

Møjn!

Jeg faldt lige over den her på jp.dk:

[citat]
Politikerne i København vil undersøge, hvor man kan sænke fartgrænsen
fra 60 til 50 km/t.

En ulykke på Langebro i København i 2005 er årsagen til, at et flertal
af politikere i teknik- og miljøudvalget i Københavns Kommune ønsker en
undersøgelse af, hvor man kan sænke fartgrænsen fra 60 til 50 km/t.

Dengang måtte en ung mand lade live, fordi to motorcyklister kørte om kap.
[citat slut]

Hvad hjælper det, at sænke en fartgrænse fra 50 til 60, når ulykken
skyldtes, at to motorcykler kørte ræs? De vil da ikke køre mindre ræs
bare fordi, at hastighedsgrænsen bliver sænket. Det nyeste eksempel på
dette kom for et par dage siden med den 41-årige, som blev mejet ned.

At man vil sænke den generelle fart - ok, men brug et andet argument end
to tåber, som ikke kunne styre sig.

http://jp.dk/indland/kbh/article1094207.ece

Fly

Fra : Thomas H.

Dato : 20-09-07 16:19

> [...]
> kom for et par dage siden med den 41-årige, som blev mejet ned.
>
> At man vil sænke den generelle fart - ok, men brug et andet argument end

Er det ikke bare himmelråbende naivt?

Fra : Martin

Dato : 20-09-07 17:12

> Er det ikke bare himmelråbende naivt?

Jo jeg kan heller ikke se hvad det skulle hjælpe at sænke fra 50 til 60...
;)

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 20-09-07 18:37

"Martin" <jadahva@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Jo jeg kan heller ikke se hvad det skulle hjælpe at sænke fra 50 til 60...
> ;)

Politikerne i Esbjerg kommune har sænket fartgrænserne på en stor del af
omfarts- og tilfaldsvejene fra 70 til 60. Begrundelsen dér var for at sænke
støjniveauet.

Det var ikke noget problem at der ikke boede nogen i nærheden af disse veje

Per

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-09-07 21:06

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in

> Det var ikke noget problem at der ikke boede nogen i nærheden af disse
> veje

Jeg bor ca. 30-50 m fra en af de veje. Jeg har tidligere boet tættere på.
Jeg har ikke bemærket mindre støj fra vejen efter de satte hastigheden ned.

Fra : Anders Houmark

Dato : 20-09-07 18:53

"Martin" <jadahva@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Jo jeg kan heller ikke se hvad det skulle hjælpe at sænke fra 50 til 60...
> ;)

Flere penge i statskassen.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 20-09-07 18:59

On Thu, 20 Sep 2007 19:52:53 +0200, "Anders Houmark"
<sunsitenews@andersh.dk> wrote:

>"Martin" <jadahva@hotmail.com> skrev i meddelelsen

>Flere penge i statskassen.

>--

Det giver i hvert fald ikke mere humor, eller også læser du ikke
indlæggene før du svarer på dem. .o))

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Anders Houmark

Dato : 21-09-07 18:38

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen

> Det giver i hvert fald ikke mere humor, eller også læser du ikke
> indlæggene før du svarer på dem. .o))

Det var også koldt den sommer.. (jeg læser ikke indlæg, jeg svarer bare hvad
jeg lige synes passer......

Fra : Per O.

Dato : 21-09-07 20:41

> [...]
> kom for et par dage siden med den 41-årige, som blev mejet ned.
>
> At man vil sænke den generelle fart - ok, men brug et andet argument end

Det er jo bare endnu et bevis på at politikere kun er en lille smule klogere
en tapet! Er man for lam i roen til at blive andet, kan man altid blive
politiker.
--
Per O.
www.billedsnedkeren.dk

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-07 23:06

"Per O." <webmaster@tosseparkering.dk> wrote in message

> Det er jo bare endnu et bevis på at politikere kun er en lille smule
> klogere en tapet! Er man for lam i roen til at blive andet, kan man altid
> blive politiker.
> --
Jeg har egentlig aldrig rigtig forstået hensigten med at svine politikere
til på den primitive måde, som du gør her! Det er ligesomom der er frit
lejde til til at gøre det. Som regel falder andre ind i koret og messer
videre på tilsviningen.

Er det fordi du selv er for "lam i roen" til at gøre noget ved det, du ikke
synes om i dagligdagen? Deltager du overhovedet aktivt i det daglige
demokrati, eller læner du dig tilbage med opfattelsen af det er alle de
andre - i det konkrete tilfælde politikerne - der er lamme i roen, men jeg
ved bare selv, hvad der er bedst?

Vi har selv valgt vores politikere, som er - for det meste - helt
almindelige mennesker som vi har sat til at styre samfundet. De skal tage
nogle beslutninger om din og min sikkerhed på vejene, og de handler og tager
beslutninger ud fra tilgængelige data. Og de tager også beslutninger udfra,
hvad de mener vil falde i god jord hos den almindelige borger. De er helt
almindelige mennesker på godt og ondt. De tager indimellem dårlige
beslutninger, som den der her er på bedding, men det giver da ikke frit
lejde til at svine dem til.

Der er jo ikke et eneste indlæg her i tråden der kommer med bare en
antydning af en løsning på problemet. Det eneste man kan blive enige om er,
at sænke hastigheden absolut ikke vil hjælpe noget som helst. Nå. Og hvad
underbygges det så med? Intet!

Der er jo ikke for fem øre reflektion i dit indlæg. Det er en snotskovl
værdigt!

Ulrik

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-09-07 23:25

On Sat, 22 Sep 2007 00:06:24 +0200, "Ulrik Friis"
<ufj(snabela)get2net.dk> wrote:

> [...]
>underbygges det så med? Intet!
>
>Der er jo ikke for fem øre reflektion i dit indlæg. Det er en snotskovl

Hvor er det lige du opstiller, og for hvem?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-07 18:25

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message

> Hvor er det lige du opstiller, og for hvem?
>
> --

Jeg ser din smiley, men jeg synes alligevel denne her skal følges til dørs.
En af de ting jeg til min tilfredshed har bemærket her i gruppen er, at der
er meget fokus på samfundsværdierne, som der værnes om. Og når én så skejer
ud, bliver han "vejledt".
Der er ingen tvivl om at vi skal holde vores politikere til ilden og nogen
gange også over ilden, det er vores pligt som borgere. Og når vi gør det, er
der jo ingen grund til at hænge hjernen ind i skabet.

Nu kan man jo sagtens tage nogen i forsvar uden nødvendigvis selv at ha'
noget i klemme. Og der behøverjo heller ikke at være en skjult dagsorden.
Jeg er ikke politisk aktiv - som sådan - men jeg er medlem af et politisk
parti, og jeg giver mit besyv med på de møder jeg deltager i. Og hvis jeg
synes noget er forkert, så begynder jeg at bearbejde politikerne med
argumenter og data - gerne sammen med nogen der deler mine synspunkter. Det
virker nemlig.

Ulrik

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 23-09-07 18:59

Ulrik Friis skrev:

> Der er jo ikke for fem øre reflektion i dit indlæg. Det er en snotskovl
> værdigt!

Tjah! Velkommen til internettet, stedet hvor alle uanset forudsætninger
kan finde plads til at ytre sig.

Med ovenstående mener jeg at det er læserne som skal vurdere hvorvidt
diverse mere eller mindre tåbelige indlæg er værd at bruge tid og energi på.

Desværre, kunne man af de samstemmende tåbekor som disse ytringer
jævnligt giver, få den grimme mistanke at folk generelt bliver dummere
og dummere. Lad os håbe at dette ikke har noget på sig!

Mvh
Claus