/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
VW Sharan - Motorstop under kørsel
Fra : thomaskramer76@gmail~


Dato : 20-09-07 09:06

Hej

Jeg har en VW Sharan fra 1998 (Benzin).

Problemet er at bilen ofte får motorstop under kørslen.

Det sker oftest når man kører relativt langsomt i 2. eller 3 gear. Det
er aldrig sket i 4. eller 5 gear, eller i høj fart.

Det der sker er f.eks. at man kører mod et lyskryds hvor der er rødt.
Jeg træder koblingen i bund og triller afsted mod lyskrydset.
Pludseligt lyser batteri-lampen og olie-lampen, og motoren stopper.
Jeg får stoppet bilen helt, og så kan man starte den med det samme
igen. Sådan kan den gøre 2-3 gange inden for kort tid.

Det kan også forekomme under acceleration - hvor man i skiftet fra 2.
til 3. gear pludseligt oplever at motoren stopper..

Jeg har fået skiftet luftmassemåleren og lampda-sonden, men det har
ikke hjulpet overhovedet.

Er der nogen der har en ide om hvad det kan være der er galt?


 
 
Peter Frost (20-09-2007)
Kommentar
Fra : Peter Frost


Dato : 20-09-07 09:46

thomaskramer skrev:
>Er der nogen der har en ide om hvad det kan være der er galt?

På min gamle Sierra var problemet utæt vacuum slange... Som jeg i øvrigt får
jævnligt på min 850'er dog uden det betyder noget ;)

-Peter F



John Sahl (20-09-2007)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 20-09-07 10:11

thomaskramer76@gmail.com wrote:
> Er der nogen der har en ide om hvad det kan være der er galt?

Defekt bundstykke i tændingslåsen?
(Har du et stort nøglebundt hængende der i?)

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't
matter if you win, you're still a retard.



thomaskramer76@gmail~ (20-09-2007)
Kommentar
Fra : thomaskramer76@gmail~


Dato : 20-09-07 11:42

>
> Defekt bundstykke i tændingslåsen?
> (Har du et stort nøglebundt hængende der i?)
>


Jeg har et solidt nøglebundt med 10-15 nøgler i.... samt et par
bilnøgler...

kan det være det der er galt?

Hvad vil det resultere i hvis bundstykket er slidt ned?



John Sahl (20-09-2007)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 20-09-07 20:41

thomaskramer76@gmail.com wrote:
>> Defekt bundstykke i tændingslåsen?
>> (Har du et stort nøglebundt hængende der i?)
>
>
> Jeg har et solidt nøglebundt med 10-15 nøgler i.... samt et par
> bilnøgler...
>
> kan det være det der er galt?

Sagtens, jeg tror på mit bud ligger i den bedre ende!

> Hvad vil det resultere i hvis bundstykket er slidt ned?

Netop det problem som du oplever, plus der kan komme andre elektriske
problemer.

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't
matter if you win, you're still a retard.



thomaskramer76@gmail~ (20-09-2007)
Kommentar
Fra : thomaskramer76@gmail~


Dato : 20-09-07 11:44

Jeg vil lige tilføje at problemerne med motorstop er blevet værre og
værre gennem det sidste års tid....

Hvis det giver yderligere hjælp til jer, Eksperterne..


thomaskramer76@gmail~ (20-09-2007)
Kommentar
Fra : thomaskramer76@gmail~


Dato : 20-09-07 11:55

Tør man spørge hvor tændingsbundstykke sidder..??

er det inde under rattet et sted?


Brian (20-09-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 20-09-07 17:38

<thomaskramer76@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1190285723.498465.119030@y42g2000hsy.googlegroups.com...
Tør man spørge hvor tændingsbundstykke sidder..??

er det inde under rattet et sted?

Det er i bunden af der hvor du stikker nøglen i...



Torben Madsen (20-09-2007)
Kommentar
Fra : Torben Madsen


Dato : 20-09-07 13:55


<thomaskramer76@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1190275572.611887.153650@d55g2000hsg.googlegroups.com...
Hej

Jeg har en VW Sharan fra 1998 (Benzin).

Problemet er at bilen ofte får motorstop under kørslen.

Det sker oftest når man kører relativt langsomt i 2. eller 3 gear. Det
er aldrig sket i 4. eller 5 gear, eller i høj fart.

Det der sker er f.eks. at man kører mod et lyskryds hvor der er rødt.
Jeg træder koblingen i bund og triller afsted mod lyskrydset.
Pludseligt lyser batteri-lampen og olie-lampen, og motoren stopper.
Jeg får stoppet bilen helt, og så kan man starte den med det samme
igen. Sådan kan den gøre 2-3 gange inden for kort tid.

Det kan også forekomme under acceleration - hvor man i skiftet fra 2.
til 3. gear pludseligt oplever at motoren stopper..

Jeg har fået skiftet luftmassemåleren og lampda-sonden, men det har
ikke hjulpet overhovedet.

Er der nogen der har en ide om hvad det kan være der er galt?


Har du fået udlæst nogen fejlkoder fra bilen?
Jeg havde faktisk lige for en måneds tid siden computeren sat på en kollegas
Sharan fra ´98 (2.0 benzin) - den opførte sig nemlig på eksakt samme måde,
som du her beskriver. Det viste sig at være en fejl fra G28 -
motordrehzahlsmesser. Den sidder foran på motoren, og ledningen ind i
føleren var simpelthen irret istykker - ny føler i, og den har ikke slået en
forkert skid siden. - men uden fejlkoder, så er det selvfølgelig bare et
bud. Har i øvrigt reservedelsnr. 037 906 433 A til en ADY motor, som sad i
denne.

mvh
Torben Madsen



thomaskramer76@gmail~ (20-09-2007)
Kommentar
Fra : thomaskramer76@gmail~


Dato : 20-09-07 15:41


>
> Har du fået udlæst nogen fejlkoder fra bilen?
> Jeg havde faktisk lige for en måneds tid siden computeren sat på en kollegas
> Sharan fra ´98 (2.0 benzin) - den opførte sig nemlig på eksakt samme måde,
> som du her beskriver. Det viste sig at være en fejl fra G28 -
> motordrehzahlsmesser. Den sidder foran på motoren, og ledningen ind i
> føleren var simpelthen irret istykker - ny føler i, og den har ikke slået en
> forkert skid siden. - men uden fejlkoder, så er det selvfølgelig bare et
> bud. Har i øvrigt reservedelsnr. 037 906 433 A til en ADY motor, som sad i
> denne.
>
> mvh
> Torben Madsen

Jeg har haft den til mekaniker 3 gange for ca et år siden - der
skiftede de luftmassemåleren pga computeren viste at den var fejlet.
Det samme med lambda-sonden - den viste også fejl på computeren sagde
de.

Men det hjalp bare ikke - og ville ikke blive ved med at smide penge
efter noget som de åbenbart ikke kunne finde ud af.

Torben, du skulle vel ikke være mekaniker, og bo i nærhenden af Århus
vel?


Torben Madsen (20-09-2007)
Kommentar
Fra : Torben Madsen


Dato : 20-09-07 17:28


<thomaskramer76@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1190299242.869880.203070@w3g2000hsg.googlegroups.com...



Jeg har haft den til mekaniker 3 gange for ca et år siden - der
skiftede de luftmassemåleren pga computeren viste at den var fejlet.
Det samme med lambda-sonden - den viste også fejl på computeren sagde
de.

Men det hjalp bare ikke - og ville ikke blive ved med at smide penge
efter noget som de åbenbart ikke kunne finde ud af.

Torben, du skulle vel ikke være mekaniker, og bo i nærhenden af Århus
vel?


Haha - tja, en form for mekaniker er jeg - jeg er automatikmekaniker. Men
biler har jeg nu aldrig lært noget om - det er bare en hobby. I øvrigt så
bor jeg i nærheden af Kolding, så du kan jo nok finde en, der kan sætte en
computer på vognen lidt tættere på. Skulle det være føleren, så er det ikke
videre kompliceret at skifte den...

mvh
Torben Madsen



thomaskramer76@gmail~ (20-09-2007)
Kommentar
Fra : thomaskramer76@gmail~


Dato : 20-09-07 15:44

http://www.sharan-forum.de/389/motorelektronikproblem.html

Fandt lige dette link - det lyder jo ikke rart (at det er en
standard.problem)


Torben Scheel (21-09-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 21-09-07 07:22

thomaskramer76@gmail.com wrote:
> Er der nogen der har en ide om hvad det kan være der er galt?
>
Hov! Det er jo den samme som Ford Galaxy - jeg har en kammerat der lige
har været igennem værkstedshelvedet med sin - 3-4 besøg er det blevet
til. Jeg mener det er løst nu, men kender desværre ikke løsningen.

Mit råd : find et værksted der tager "no cure, no pay" alvorligt (hvis
det findes).

--
vh
Torben

thomaskramer76@gmail~ (22-09-2007)
Kommentar
Fra : thomaskramer76@gmail~


Dato : 22-09-07 08:14

Hej folkens

Jeg snakkede med min gamle far om bilens problemer - og han sagde prøv
at skrue benzindækslet af, og kør uden det.

Det gjorde jeg.

Og kørte rundt en hel dag i går, uden et eneste motorstop eller optræk
til det.

Ved godt det kun er en dag, men alligevel - det tegner godt.

Men hvad er det der er galt, når løsningen er at fjerne
benzindækslet... Er det noget med undertryk i tanken?



Klaus D. Mikkelsen (22-09-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 22-09-07 08:18

thomaskramer76@gmail.com skriver:
>
> Men hvad er det der er galt, når løsningen er at fjerne
> benzindækslet... Er det noget med undertryk i tanken?

Jeps, en sttopet udluftning. Enten sidder det i selve dækslet, eller
lige ved siden af.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177503
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408541
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste