Leje af bil over 3 mdr.
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 19-09-07 16:31

Hey

Vi har fået en mulighed for at flytte til udlandet, som vi tager imod. Vi
sælger vores nye (2½ gammelt år) hus samt vores 2 nyere biler. Det er
klart, at vi taber en del penge på bilerne, men sådan er det nu bare!

Vi flytter ca. 1. januar 2008 og har allerede nu solgt den ene bil. Den
anden regner vi med at sælge indenfor et par uger via auktioner.

Vi kommer så til at mangle 1 bil i de ca. 3 resterende måneder frem til
flytningen, og har lidt overvejelser om, hvad vi skal gøre. Der er vel
flere muligheder:

1) Købe en 'gammel spand' og sælge den igen om 3 måneder
2) Leje en bil hos hertz, europcar eller des lige
3) Lease en bil f.eks. igennem www.budget.dk

Umiddelbart hælder jeg mest til 3'eren, men vil gerne høre kommentarer og
evt. bud på alternativer. Bilen skal være 5 dørs, men vi har ingen større
krav til størrelse. Den kommer til at køre ca. 300km ugentligt.

Mange gode hilsner
Bo Kamp Dudek
www.familiendudek.dk

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 19-09-07 16:52

> 1) Købe en 'gammel spand' og sælge den igen om 3 måneder
> 2) Leje en bil hos hertz, europcar eller des lige
> 3) Lease en bil f.eks. igennem www.budget.dk

Jeg havde engang et minilease i 2-3 mdr. hos Avis (mens jeg ventede på at
modtage en bil jeg skulle lease) - det fungerede fint.
Der var et fast beløb pr. md. som dækkede bil, dæk, service, forsikring og
afgifter. Tilbage var der blot brændstoffet... Tror jeg gav ca. 5.500 pr. md
for en Peugeot 206 1,4 HDI.
Du kunne f.eks. lease en Grande Punto her:
http://www.avis.dk/avisonline/dk/avis.nsf/fTopFramesets/47028017BEC6705EC1256ACC00371790!opendocument&~Default&_S1_1B8660DA52A0AC7CC1256A4200235C34_47028017BEC6705EC1256ACC00371790_N3

Jeg synes helt klart at det var fordelagtigt i forhold til at købe en brugt
bil og sælge den igen.

/Kasper Hansen

Fra : Mogens

Dato : 19-09-07 17:00

"Bo Kamp Dudek" <bo@FJERNfamiliendudek.dk> skrev i en meddelelse

> 1) Købe en 'gammel spand' og sælge den igen om 3 måneder

Så har du problemet med at skulle til at sælge en bil

> 2) Leje en bil hos hertz, europcar eller des lige
> 3) Lease en bil f.eks. igennem www.budget.dk

Jeg ville nok langtidsleje en bil hos Europcar, hvorfra jeg i mit
tidligere job havde 28 leasingbiler kørende. De kan deres kram
på Gl. kongevej - dengang...
(Århus også okay)

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 19-09-07 17:02

> Umiddelbart hælder jeg mest til 3'eren, men vil gerne høre kommentarer og
> evt. bud på alternativer. Bilen skal være 5 dørs, men vi har ingen større
> krav til størrelse. Den kommer til at køre ca. 300km ugentligt.

Hvorfor ikke købe en af nedenstående og køre den til huggeren dagen før i
skal afsted:

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=51614996
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=51527639
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=51633156

Stef

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 19-09-07 17:12

[...]

> Hvorfor ikke købe en af nedenstående og køre den til huggeren dagen før i
> skal afsted:

det er selvfølgelig også en mulighed, men bilen skal være startsikker i
både november og december, da vi har et par børn i institution.. ehm..

Mange gode hilsner
Bo Kamp Dudek
www.familiendudek.dk

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 19-09-07 17:22

> det er selvfølgelig også en mulighed, men bilen skal være startsikker i
> både november og december, da vi har et par børn i institution.. ehm..

Tjaaa jeg har haft en 626'er 2.0 D med 635kkm på klokken den startede
upåklageligt, selv da den åd toppakningen og brugte 6-7 liter vand pr. 50 km
Og en golf 2 med 565kkm på klokken samme historie og den kører stadigt,
nu har jeg en passat med 550kkm på klokken, den starter og kører hverdag,
alle vognene kører 4-500 km pr uge! Men det er jo altid et sats i den
prisklasse.

Stef

Fra : alexbo

Dato : 19-09-07 17:58

"Bo Kamp Dudek" skrev i

> [...]
> flere muligheder:
>
> 1) Købe en 'gammel spand' og sælge den igen om 3 måneder
> 2) Leje en bil hos hertz, europcar eller des lige

1) er ikke meget anderledes end at vente med salget af den nuværende bil.

Og det vil jeg foreslå, køre til det sidste, få en ven til at sælge når I er
rejst.
Muligvis aftale handel med en køber og aflevering ved afrejse.

Hvis det er vigtigere at få alt på plads inden, så er der "kun" leje/låne
tilbage,
at købe og sælge igen betyder to handler ekstra, hvor man også har alt andet
at tænke på.

mvh
Alex Christensen

Fra : Anders Majland

Dato : 20-09-07 11:25

> 1) Købe en 'gammel spand' og sælge den igen om 3 måneder
> 2) Leje en bil hos hertz, europcar eller des lige
> 3) Lease en bil f.eks. igennem www.budget.dk

4) Sælger den ene bil med aflevering på afrejsedagen.

Det burde ikke være dyrere at køre videre i den en det vil være at
lease/leje en anden i perioden.

Da jeg solgte skodaen privat var det med aftale om levering 14 dage ude i
fremtiden. En privat vil nok skulle have den til en "meget god pris" for at
vente 3 måneder på den. Men når det ser ud til at det vil koste op mod
15000kr at leje en anden de 3 måneder er der jo også noget at slå af på ...

/A

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 20-09-07 16:04

[...]

> 4) Sælger den ene bil med aflevering på afrejsedagen.

problematikken består pt. i, at vi allerede har solgt bil nummer 2, der er
en Skoda Fabia 1.2 Hatchback.. bil nummer 1 er en Skoda Fabia Combi, og der
kommer en ny model først i det nye år, hvorfor det vil blive sværere og
sværere (læs: dyrere og dyrere) at sælge denne jo senere på året vi
kommer.. ehm..

Mange gode hilsner
Bo Kamp Dudek
www.familiendudek.dk