Audi A6 2.5 tdi (2002-2004)
Fra : Løth

Dato : 18-09-07 16:02

Hejsa!

Jeg overvejer at hente en Audi A6 2.5 TDI (2002-2004) i tyskland, men en
kollega påstår at de er vildt dyre i service, og samtidig meget upålidelige.

Er der nogen der kan be- eller afkrafte den påstand

På forhånd tak

Lars

Fra : hansen

Dato : 18-09-07 16:42

Har netop hørt en som har været til et alm. service pris 12,000 kr. som så
spurgte om de havde lavet noget evt. bremser, svaret var at så var det
kommet oveni prisen.

Jeg synes det lyder dyrt.

Mvh Hans

Fra : KMH

Dato : 18-09-07 17:06

> [...]
upålidelige.

> Er der nogen der kan be- eller afkrafte den påstand

Hvis du kan finde en eller anden "baggårdsmekaniker" du har tillid til - så
køb dog dytten.
Men omvendt kan du på en eller anden måde blive bundet af at skulle bruge et
aut. SMC værksted - så ville jeg helt sikkert lade være.

Kim

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 18-09-07 17:10

Løth wrote:
> [...]
> upålidelige.
>
> Er der nogen der kan be- eller afkrafte den påstand

Jeg mener at kunne huske at der netop med den motor (V6 TDI) er en masse
problemer med stabiliteten, noget med den vist godt kan lide knaster og
topstykker (der er lidt her:
http://www.vagcars.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=123722 og her
http://www.vagcars.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=123722

Men umiddelbart er den serie du kigger efter ikke helt så hårdt ramt
selvom der vist er motortyper man skal undgå.

Thomas

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 18-09-07 20:35

> Jeg overvejer at hente en Audi A6 2.5 TDI (2002-2004) i tyskland, men en
> kollega påstår at de er vildt dyre i service, og samtidig meget
> upålidelige.

Min chef har sådan en (vist fra 2002)... Jeg synes også at han har nævnt
noget om servicepriser omkring de 12.000. Det var vist inkl. bremser men hos
en uautoriseret mekaniker. Til gengæld har han ikke de store problemer
ellers.

/Kasper Hansen

Fra : Brian

Dato : 18-09-07 20:44

> [...]
> upålidelige.
>
> Er der nogen der kan be- eller afkrafte den påstand

Spørgsmålet har været oppe før:

1997-2003 V6 TDI 150 +155 + 163 + 180 Hk = HANDS OFFFFFFFFFFF !
Motortyperne er:
AKN (150 Hk)
AKE (180 Hk)
AYM (155 Hk)
BFC (163 Hk)

163 + 180 HK V6 TDI fra midten af 2003 er OK (indtil andet er bevist).
Motortyperne er:
BAU (180 Hk)
BDH (180 Hk)
BCZ (163 HK)
BDG (163 Hk)

Fra : Brian

Dato : 18-09-07 20:47

"Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i en meddelelse

> 1997-2003 V6 TDI 150 +155 + 163 + 180 Hk = HANDS OFFFFFFFFFFF !

Med dette hentydes der til de omtalte problemer med
topstykker/knastaksler... har motoren fået ny top er der intet galt med
maskinen så vidt vides.

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 19-09-07 13:47

On 18 Sep., 17:02, Løth <llo...@gmail.com> wrote:
> [...]
> kollega påstår at de er vildt dyre i service, og samtidig meget upålidelige.
>
> Er der nogen der kan be- eller afkrafte den påstand

Køb det nyeste nummer af Bilmagasinet, her brugttester de en A6

Mikael