Lakforsegling?
Fra : Poul Christensen

Dato : 17-09-07 21:00

Hej gruppe

Vinteren står snart for døren. Så derfor er spørgsmålet hvad man kan gøre
for at beskyttes lakken bedst. Hvad siger jeres erfaringer?

Det drejer sig om en Ford C-max i farven Sea-grey med metallak. Den er ½ år
gammel

mvh poul christensen

Fra : Ukendt

Dato : 17-09-07 22:41

"Poul Christensen" <poulchr03xdelx@ofir.dk> wrote in message
> Hej gruppe
>
> Vinteren står snart for døren. Så derfor er spørgsmålet hvad man kan gøre
> for at beskyttes lakken bedst. Hvad siger jeres erfaringer?

Gi' den en omgang polish med voks i. Det skal den ha' to gange om året.

Ulrik

Fra : Mathias

Dato : 18-09-07 15:01

> Gi' den en omgang polish med voks i. Det skal den ha' to gange om året.

Hvorfor polere en bil der er ½ år gammel?? Lakken er jo knap hærdet igennem

Det bedste må vel være en form for voks/lakforsegler uden slibemiddel i?

-Mathias

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-07 19:10

"Mathias" <baggadapFJERN_DETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor polere en bil der er ½ år gammel?? Lakken er jo knap hærdet
> igennem

Pga. smileyen behøver jeg ikke kommentere det.

> Det bedste må vel være en form for voks/lakforsegler uden slibemiddel i?

For mit vedkommende, polerer jeg med let slibemiddel først på saisonnen.
Efterflg. er det uden slibemiddel da alt det 'syge' er slebet bort, og
lakken
kun har brug for en 'opdatering' et par gange hen over året.
Iøvrigt har jeg ikke så gode erfaringer med SONAX som tidligere.
Det virker skam fint osv., men det er meget følsomt for rette
temperatur til behandlingen. Det er Turtle Original ikke.